úterý 23. září 2014

Momentky z Kréty aneb první pořádná dovolená: část 1.

Pěkný večer všem! Konečně se vám po extra dlouhé odmlce opět ozívám. Tak dlouhá pauza tu snad ještě nebyla a skoro mám z toho špatné svědomí. Ale dovolená je třeba a nejen ta pracovní, ale i blogová :) Najedou jsem se vrátila a mám pocit, že se to na mě zase všechno sype ze všech stran - těch starostí a povinností...a člověk musí zase rok makat aby mohl pak na týden až dva úplně ode všeho vyplnout. No nevadí, stojí to rozhodně za to :) Díky mé nepřítomnosti se nahromadilo SPOUSTA článků, o které se chci co nejdřív podělit! Již dlouho tu nebylo Food Inspiration, na které si ale ještě nějakou chvilku počkáme, než zase něco nastřádám, jakmile se trošku usadím doma (teď mě ještě čeká pár hektičtějších víkendů). Ale těšit se můžete alespoň na spousty jídla a nákupů z Řecka! Dnes to pojmu jen tak úvodně a ukážu vám, jak krásně jsme se měli a co jsem tedy ty poslední skoro dva týdny dělala :) Pak ještě nesmím zapomenout napsat report z mého posledního úspěšného závodu Spartan Race, kterého jsem se zúčastnila 13. září na Slovensku! No a ani nemluvím ještě o nějakých recenzích, balíčcích či zprávě o mém návratu na online fitness...Inu je toho mnoho, času minimum, ale já už to nějak zvládnu, jako vždy! :) A těch novinek ještě bude...no jen si počkejte!! Ale to jen tak na úvod, abyste věděli že žiju. Teď už k hlavnímu tématu článku - něco málo z dovolené :)

v nádherném městečku Agios Nikolaos :)

Vezmu to asi stručněji, nechci vás příliš zahlcovat spousty zbytečných řečí. Navíc mám dojem, že letos byl v Řecku snad úplně každý! (a to jsme tam chtěli jet právě proto, že tam jezdí málo lidí...inu, letos u Čechů Řecko vedlo i podle statistik). Ale kdyby vás cokoliv zajímalo, tak se klidně ptejte dále dole pod článkem :) Já se pokusím vám to přiblížit alespoň prostřednictvím fotek :)

nejlepší z nejlepších :) Naše nejoblíbenější momenka na ostrově Spina Longa! :)

Osobně to pro mě bylo jedno velké poprvé - první let letadlem, první cesta do zahraničí (Slovensko a Polsko nepočítám), první pobyt u moře, první dovolená s přítelem ♥ Těšila jsem se a těšila jsem se oprávněně, opravdu to stálo za to a užila jsem si každičký den. Ani to jinak nešlo. Bylo jich málo a byla by škoda to neprožít naplno! :)

jedna z pláží - malá, ale krásné :)

Okolí bylo nádherné. S přítelem jsme vybrali hotel v malé vesničce Agia Pelagia cca 30minut cesty od letiště a hlavního města Kréty Heraklionu. Byli jsme moc rádi, že nemáme hotel v centru města, které se mi osobně při příjezdu ani moc nelíbilo a jen jsem se obávala, aby nás tam někde řidič nevysadil :D Zato jsme dojeli krásnými kopci až na nádherné kopcovité prostředí. Pěkně v klidu s úžasnou přírodou kolem. A mnoha kopci. Vycházky na pláž stáli za to. Hlavně cesty zpět. Závody Spartan Race by se tam určitě taky dělali skvěle, protože terén tam na to rozhodně je! :D

výhled z pokoje

Moře mělo úžasné barvy, pláže byly čisté. Prostě všechno perfektní. Jen okolí moc nepřálo tomu běhání, co bylo v plánu. Ale možná že je to dobře, beztak se nám moc nechtělo :D Cvičit jsme se odhodlali jednou. V plánu bylo hotelové fitko, ale po shlédnutí jeho extra chabého vybavení a malého prostoru jsme to vzdali a zacvičili si alespoň druhý den ráno s TRXkem. K tomu dva celodenní výlety, procházky do vesnice, plavání...myslím, že vlastně i stačilo a tělo se aspoň pěkně zrelaxovalo. Aspoň jednou za rok je to beztak třeba :)

TRX kdekoliv! Vychytaná pomůcka :)

Stejně tak jsme si dali velký pohov od nějakých pravidel v jídelníčku...ale o tom více až v příštím článku!! (na který se jistě všichni beztak těšíte nejvíc, jak vás znám :D).

super mini fitko - max. váha činek 4Kg :D

Měli jsme štěstí a narazili jsem na úžasnou delegátku, která organizovala i skupinové výlety po Krétě. Zúčastnili jsme se dvou celodenních a projeli fakt kus Kréty, dověděli se vše možné nejen o historii, ale i o současném školství, lékařství, vtipné historky ze života na Krétě, ostatních zájezdů, cestování apod. Tolik jsme se už dlouho nenasmáli a zároveň toho opravdu hodně zjistili. Nakonec jsme si tedy nepůjčovali ani auto, jak bylo původně v plánu, ale využili právě této příležitosti, která byla ve výsledku mnohokrát lepší a výhodnější :)

přítel nese mé nákupy :D

A tak jsme si užili prohlídku přístavního města, plavbu lodí, koupání v zátoce, ochutnávky medových specialit, nákupy, prohlídku krásného ostrova s benátskou pevností Spina Longa, vykopávky paláce Knossos, další ochutnávky všemožných vín a olivových specialit, prohlídku keramické dílny, průjezd úžasným pohořím k jedné ze slavných jeskyň apod. A to vše a mnoho dalšího během dvou dnů. No prostě paráda.

Knossos a naše Danuška :)

Další dny jsme využívali k relau u bazénu či pláže, četli si, dokoukali seriál Přátele, objevovali okolní pláže a procházeli vedlejší vesničkou
(a stále se těšili na další jídelní chod...ale o tom taky až příště! :D).

leháro, bazén, bar...a v něm SPOUSTA zmrzliny! :D

No byla to prostě paráda a mohla bych o tom psát další hodinu. Těžko vše vystihnout stručně na pár řádcích. Můžu ale říct, že jsem konečně objevila to kouzlo zasložené dovolené, kdy člověk úplně vypne, dostane se do jiného bezstarostného světa a užívá si jen relaxu, nových zážítků a neřeší pracovní starosti, ale ani to, jestli dneska bude cvičit a jestli si musí nakrabičkovat jídlo. Myslím, že tohle si zaslouží každý. A každý by si to měl povinně dopřát! Úžasně to zrestartuje tělo a pak se krásně zase rozjíždí třeba nový tréninkový plán (s přítelem jsme se vsadili, kdo dřív bude mít buchty na břiše...na dovolené jsme měli chvilkami přecejen krapet výčitky, tak to chtělo nějakou výzvu :D) - tedy ten rozjezd jde dobře až po tom prvním podovolenkovém dni, který je nejhorší a který jsem si odbyla v práci již dnes :)

v keramické dílně...od tama jsme si odvezli teď už slavnou vázičku Majkla :D

Další víkendy pro mě budou ještě taky vcelku relaxační a asi i krapet hřešící - tento víkend návštěva babičky na jižní Moravě, další víkend oslava narozenin mé kamarádky v téže oblasti a ten ještě další účast na svatbě mých oblíbených klientů :) Tak alespoň něco, po těch náročnějších týdnech, které se blíží. Holt bez práce nejsou koláče...nebo ovesná kaše? :D No hlavně bez práce nebude další dovolená, a pro tu já tedy už nyní budu ochotna pořádně makat :)

jedna ze společných :)

Na závěr pár zajímavostní a postřehů z Kréty:
  • nesmíte splachovat toaletní papír - na ten slouží koš vedle záchodu (no prvně jsem myslela, že si dělají srandu...byl to nezvyk a ten pocit, když jsme přistáli v Praze, že jej můžu bez  výčitek spláchnout...ovšem nezapírám, že se mi to nečetněkrát nepovedlo i na Krétě..ale snažila jsem se, i když se mi to pořád nějk nezdálo :D)
  • pro řidiče na cestách pravidla neexistují aneb když vjedete s mega autobusem do jednosměrky, protijedoucí policisté vám ještě zamávají
  • po desáté hodině večerní jsou všichni řekové údajně opilí...všichni řidiči taktéž a policisté ještě víc
  • rozvod vody se válí vedle cesty jako by se nechumelilo...však na co jej zakopávat?
  • z 95% domů trčí dráty - protože když je barák nedostavený, tak se neplatí daň..jdou na to fikaně no..jen ten design pak nic moc
  • mají tam spoustu Lidlů! Ale řecký týden tam prý nemívají...ani český :/
  • národním jídlem Řecka jsou prý fazole! Tak to jsem ani já netušila :)
  • a běhat se tam fakt nedá (alespoň v té oblasti, kde jsem byla já), ovšem kopečky a hory jsou tam krásné...a v nich ostré zatáčky, které řidiči mega busů zvládají levou zadní
  • v září je tam ideální čas na dovolenou :) Žádný velký hic, moře vyhřáté, pláže a centra již klidnější a počasí zkrátka ideální
  • rohodně je to zajímavá země a úplně jiný svět...ovšem opravdu nádherný svět :)

večerní relax u večeře a vína :)

JUST HAPPY :)
(aneb najezená a skopokejená...
nechtějte vidět fotku, kde jsem naštvaná a hladová :D)

33 komentářů :

1. krásné fotky, jde vidět, že sis užívala! Spinalongu i všechny okolní ostrovy jsem také projela, ale právě Spinalonga měla pro mě takové skryté kouzlo díky své historii :) Jinak ty dráty tam z baráků trčí hlavně proto, jelikož v jednom bytě žije několik generací, tudíž narodí se dítě, tak se přistavuje další patro pro novou rodinku :)

2. Krásné fotky, jsem ráda, že sis užila svou první dovolenou :-)

3. Jéé, naše první dovolená s mým teď už manželem, byla také na Krétě :-). Jenže to je už devět let... Ovšem podle popisu všech, co tam byli, to tam je pořád stejné (ty dráty a tak) :-D. I když jsme ještě byli studenti, tak jsme si auto na jeden den půjčovali a jeden den jsme jeli na výlet od cestovky.

Jinak my jezdíme do Řecka každý rok (nebyli jsme jen dvakrát) a většinou si to všechno už organizujeme sami. Navíc já umím řecky, takže tu zemi vnímám trochu jinak než jako turistickou destinaci. Vždycky, když vystoupím z letadla, tak se mi úplně vhrnou slzy do očí, protože mám pocit, že jsem doma. Ale je svá, takže ne každý Řecku přijde na chuť. Já ho milovala ještě dřív, než jsem tam poprvé s rodiči letěla. A za všechno může Petiška a jeho Řecké báje a pověsti!

Tak přeji co nejlepší návrat do běžného života ;-) a je vidět, že jste se na dovče měli krásně!

4. Nadherne fotky,i když na nich moc nejsi :-( doufam,ze u clanku Recko/jidlo bude Monika a ne pritel ;-)
    PS-tech HRUBEK!!! :-D :-D

1. Fotek mám samozřejmě plno i těch n kterých jsem já, ale zde jsem se snažila vybrat vždy z každé oblasti něco a tak to vyšlo, že na nich je často přítel. Myslím, že to snad až tak nevadí ;)

Za hrubky se omlouvám, psala jsem to hodně na rychlo pomalu v 11 večer po náročném dni...holt není čas no ;)

5. Zhltla jsem článek jedním dechem. Úplně jsem si zavzpomínala na moji letošní dovču do Chorvatska. Bylo to taky poprvé s přítelem a hned bych jela zpátky! Už se moc těším na další články :) jsem ráda, že jsi si to tolik užila :)

6. Vypadá to moc hezky, my s přítele tedy sice tyhle typy dovolených nevyhledáváme, raději sbalíme krosnu, stan a vyražíme do hor, pod širák apod.:)) Ale i to moře má zas něco jiného do sebe ;) Ty postřehy na závěr jsou super, pobavily mě :DD A asi jako mnohé jiné, i já se nejvíc těším na ten jídelní článek, přece jen řecká kuchyně je ták širokospektrá, tak jsem zvědavá,co jste si vše nenechali ujít. a hřešící týden si moc užij, však si ho za tu denodenní dřinu víc než zasloužíš a navíc na tobě stejně prostě nejsou jakékoli následky mlsání znát ani v nejmenším, spíš naopak!;) A narozeniny se řádně oslavit musí, mě teď čekají také 3 žrací oslavy:D Tak to k tomu patří;) Krásný den.

7. Kréta je božské místo :*
    Nádherné fotky a je vidět, že jste si to vážně museli s přítelem užít :)) závidím :)
    Taky mě strašně zaskočilo to, že se nesmí toaleťák házet do záchoda- takže ten pocit v Praze na letišti- výborný! :D A ti řidiči- nám si suveréně zastavil taxikář uprostřed obří křižovatky, vyšel ven a něco zkoumal :D

8. To je krasa! A je moc dobre, ze sis to poradne uzila - obcas je totiz nejaky ten odpocinek od cviceni i krabickovani vic nez potreba! :) Taky sportuju strasne rada, ALE na dovolene si vylozene uzivam, ze "nemusim" :D A v Recku jsem nikdy nebyla, ale sestra se pred par dny vratila, tak jsem alespon ochutnala nejlepsi baklavu, to bych mohla porad!! :D A na vsechny clanky se samozrejme moc tesim! :)

9. Odpočinek je třeba a ty sis ho určitě zasloužil! Už se těším na článek o jídle, co nám ukážeš za dobroty ;)

10. To je nádhera, do Řecka bych se moc chtěla podívat,jezdíme jen do Itálie, kterou máme moc rádi, třeba to Řecko vyjde přští rok, protože na něj slyším jen samou chválu:)
    A kde, kromě vašeho městečka kde jste bydleli, se ti ještě líbilo, že by jsi tam třeba jela na dovolenou příště?:)
    Moc se těším i na další články!:)

11. Na Krétě musí být hezky. Příští rok se taky chystáme do Řecka. Je fajn,že sis to užila a nabrala nové síly a zrelaxovala tělo.

12. Hezké fotky, tak hlavně, že jste si to užili :). Některé ty postřehy mě fakt pobavili :D.
    Blog by Veru

13. Tento komentář byl odstraněn autorem.

14. Také jsme byli s přítelem na Krétě, a to 2x za sebou v roce 2011 a 2012. Bydleli jsme v maličkém městečku Bali cca 45 minut od Heraklionu. Také jsme navštívili Knóssos, Heraklion, pevnost na ostrově Gramvousa a koupali jsme se v přenádherné zátoce/laguně Balos. Jéé to byla krása :-)

15. Rozpuštěné vlasy Ti moc sluší,měla bys je tak nosit častěji :) . Ale chátu,že u sportu to nejde.

16. Luxusní fotky, tam bych se taky jednou chtěla podívat :)) Ty některé fakty o Krétě mě dostaly! :D Nic z toho jsem netušila :D

17. Ahoj, dostala mě DANUŠKA :-D My totiž byli jednou jedinkrát byli taky na Krétě a právě s Danuškou. Máš pravdu - s níse člověk zasměje :-) Vyprávěla vám o zemětřesení?? Nebo co naučila manžela česky ;-DDD Je super, že sis dovolenou užila a nám se hned ozvala :-)

1. Joo!! Tak to byla ona :D Přesně to nám taky vyprávěla a spoustu dalšího :)

18. Muselo tam byt krasne, taky bych chtela nekam vypadnout :-)

19. Krása Moni, je super, že sis to užila :-) my jsme byli v srpnu taky na Krétě a taky nadšení. Už se těším na články o jídle, jupí :-)

20. To je super ze jsis odpocinula, uzila dovcu a chvilku vypla tady od vseho.. ja na dovolene take jen plavu, chodime na dva tydny do Recka skoro pravidlelne kazdy rok a jen pavu a plavu.. treba 4 hodiny denne.. :-) Jim hodne a porad protoze z te vody vytravi a vzdy se vratim o kilo tezsi ale tak je to jen jednou za rok.. a co ty? Pribrala jsi nebo spis zhubla? :-)

1. Spíše přibrala, ale jen trošku...čekala jsem to horší, ale nakonec to "splasklo" a nahoře bude jen něco málo ;)

21. Fotky jsou super, úplně ti to závidim, já se letoz z česka nikam nevykopala a toho sluníčka si moc neužila :/

22. Ach, připomněla si mi moji dovolenou na Krétě. Je to nádherné a zajímavé místo, třeba jak píšeš ty nedostavěné domy... Ale ty výhledy z kopců na zálivy a modré moře to zase všechno vyrovnají. Na ostrově Spina Longa jsme byli také a též na Knossosu.... Miluju to místo, i když já asi miluju všechna místa, protože moc ráda cestuju :)

Ten relax úplně chápu, odpočinek a dovolenou potřebuje každý. Já tedy teď spíše potřebuji práci, abych na tu dovolenou zase někdy měla, ale všechno bude :) Moc ti to na fotkách sluší.

23. Naši byli v tu samou dobu v Řecku, vrátili se tento týden, a taky spokojenost :) Hrozně se mi líbí, jak z vás dvou čiší taková spokojenost. Evidentně jste si dovolenou užili, tak to má být!

24. Na dovolené jsme byli skoro na stejném místě! :D Já byla v hotelu Eri Beach, to je jak máš tu fotku té pláže s léhátky, tak když se vydáš doprava. Souhlasím, Řecko je krásné :)!
    Fit Maddie

25. Tohle není vůbec možný! :D Já teda vím,že nemám paměť na obličeje,ale tohle... :D věděla jsem,že jedeš na dovolenou cca v dobu jako já,a taky na Krétu,ale takovýhle náhodě by se mi nechtělo věřit. Zkrátím to - na tý poslední fotce stojím za tebou, ale fakt sem tam neměla páru,kdo jsi :D Dneska sem se vrátila domů,projíždím internet,a tady sem se úplně zasekla. :D

1. Tak to je hodně dobrá náhoda!! :D

2. Nějak sem si tě asi představovala starší, nebo já nevím :D Ale teď se tomu teda směju :)

26. Tak to i my máme v plánu se tento rok zase zastavit alespoň jednou do Řecka, ale jelikož to bude naše letos druhá dovolená, tentokrát to chceme s cestovkou , protože jedna dovolená na vlastní pěst si myslím, že stačí a není třeba zažívat stresy s hledáním ubytování a letenek :D

27. Nádherné fotky a věřím tomu, že to byla nádherná dovolená. Jeli jste jen tak na blind nebo jste měli třeba cestovní tipy od cestovní pojišťovny? My totiž jezdíme s cestovní pojišťovou, která v tomhle dá vždycky nějaký super tip. Samozřejmě pokud je to v rámci nějaké běžné destinace. ;-)

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)