pátek 6. července 2012

Food Inspiration II.



Dnes mám pro vás další várku food inspirace. O sušenkách i pečené ovesné kaši, které jsou na fotce výše, jsem se již zmiňovala (a to v TOMTO článku). Pojďme se tedy podívat na to ostatní :)


 Snídaně - ovesná kaše Berry Porridge z Marks&Spencer, lesní borůvky, jahody, vlašské oříšky, jogurt, přelité sirupem z agáve
Zatímco já jsem pilně v neděli pracovala, moje rodinka byla v lese na borůvkách. Bohužel toho nenasbírali moc, ale na snídani se mi přecejenom něco ušlo. Roztomilé maličké lesní borůvky a k tomu pár jahůdek. Doplněno ovesnou kaší se sušenými brusinkami z M&S - ideál. Nesmí chybět samozřejmě pár oříšků a pro ozvláštnění ještě lžíce bílého jogurtu. A abych si život ještě více osladila, zakápla jsem vše trochou sirupu z rostlinky agáve :)


 Snídaně - bílý jogurt, brownies, banán
Už delší dobu jsem měla v mrazáku pár kousků brownies - těch zdravých, na které jsem vám psala recept TADY - ano, přesně ty z červených fazolí :) Napadlo mě je využít trošku netradičně. Na chvilku jsem je dala do mikrovlnky, aby byly vláčnější. Pak jsem je jen nadrobila do jogurtu a přidala banán.


Snídaně - jáhlová kaše s čokoládou, banán, třešně, kokos
Přiznávám, tahle fotka není zrovna dokonalá. Ale jídlo, které je na ní, se rozhodně dokonalosti blíží. Hrozně jsem si teď zamilovala kombinaci banánu a třešní. Mamka donesla z práce domácí třešně a jsou vážně výborné! Taky už jsem vyzkoušela spoustu snídaňových variací s nimi, většinou právě s banánem :) Na fotce je jáhlová kaše - tentokrát jsem na ni použila instantní jáhlové vločky. Jsou uvařené v mléce. Během vaření přidávám do kaše ještě hořkou čokoládu a nechám ji tam hezky rozupustit. Pak už jen přendám do talířku, přidám ovoce a posypu kokosem :)


 Svačinka - bílý jogurt, oranžová bluma, ořechy, zlatý sirup
Další z mých oblíbených variací: bílý jogurt (nebo tvaroh), ovoce, ořechy, zalité nějakým sladkým sirupem. Tentokrát jsem jako ovoce použila oranžovou blumu - v obchodě jsem ji viděla vůbec poprvé, takže jsem ji chtěla vyzkoušet. Asi nebyla zrovna ve své nejlepší kondici - ne moc sladká, až moc měká. Ale dokonalá směs oříšků a sladký zlatý sirup z M&S to zachránili :)


Oběd - celozrnné těstoviny s hráškem, brokolicí, tuňákem a plísňovým sýrem
Klasika, obyčejné jídlo, za to ale však moc dobré a zdravé. Celozrnné těstoviny jsou z DM, k tomu tuňák ve vlastní šťávě, hrášek, kousky brokolice a na závěr Camembert - a to přímo z francie. Taťkovy ho dováží známý :)


Oběd - rýže s tofu a květákem na kari
Krásný žlutý pokrm :D Použila jsem obyčejné bílé tofu, které jsem den předem naložila do trošku oleje a kari koření. Poté jsem ho restovala na pánvi, přidala jsem k němu uvařený květák, rýži a bylo hotovo. Opravdu dobrý a netradiční oběd :)


Oběd - zeleninový kuskus se sýrem
K tomuto receptu jsem se inspirovala jídlem, které jsem si mnohokrát dala v mé oblíbené čajovně. Kuskus jsem připravila podle návodu a poté ho smíchala s rajským protlakem a kořením. Ke kuskusu pak můžete přidat zeleninu dle chuti - já zvolila rajčata, hrášek, ale i žampiony a červené fazole. Na závěr přichází sýr. Ve zmiňované čajovně si ho můžete dát například s hermelínem nebo balkánským sýrem. Původně jsem měla v plánu koupit balkánský sýr, ale buď byl moc drahý nebo se mi prostě nelíbil. Proto jsem zvolila blaťácké zlato s vlašskými ořechy, které bylo zrovna v akci :D A zklamaná jsem rozhodně nebyla :)


Večeře - vícernný chléb se sýrem, šunkou, vajíčkem a zeleninou
Na první pohled klasika - chleba se salámem. Já si ale tehdy neskutečně pochutnala! Mamka koupila a donesla domů opravdu čerstvý, ještě teplý semínkový chléb. K tomu výbornou kořeněnou šunku. Na to domácí vajíčko od babičky a nakrájená kupa zeleniny - rajčátka, salátková okurka a nakládané okurky.


Večeře - zeleninový salát s tuňákem, fazolemi a sýrovým dresingem
Opravdu výborný salátek. V obchodě jsem ten den sehnala žlutá cherry rajčátka a ta byla! Opravdu výborná, slaďoučká, skvělá do tohohle salátku. K tomu ledový salát, obyčejné rajčata, červené fazole a mé oblíbené kyselé okruky :D Máme je ráda do salátů (vlastně je mám ráda všude), dodají jim skvělou chuť. Aby to nebylo jen o zelenině, nesmí chybět tuňák a k tomu také jogurtovo-sýrový dresing. Na přikousnutí jsem měla ještě pár knackebrotů. A řeknu vám, byla toho plná mísa, že jsem i z toho salátu byla přejezená :D Ale přece nenechám zeleninu, té můžeme sníst kolik cheme :)


29 komentářů :

  1. milju tvoje jídlo, fotky, recepty :D ! ♥ mnam hned bych si vše dala :))

    OdpovědětVymazat
  2. Kombinaci banán&třešně miluju taky. Cpu ji snad všude a už jsem ji měla na všelijaké způsoby. Horko těžko jí bude konkurovat jiná směs ovoce :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Já se inspiruji těmi brownies :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera, všechno je tak krásně barevné, že bych to hned chtěla..Asi většinu vyzkouším :) Taky to tak máš, že ti barevné jídlo víc chutná? Já když si nachystám ruznou zeleninu nebo různé ovoce a oříšky a svítí na mě všechny ty krásné barvy, tak se mi hned dobře jí..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě. Když to dobře vypadá, tak to hned i lépe chutná :)

      Vymazat
  5. Mňami, všechno to vypadá dobře, a určitě se nechám inspirovat, hlavně těmi snídaněmi. :)) Já teda vařila zatím kaši jenom z ovesných vloček, ale určitě není špatné vyzkoušet z něčeho jiného, takže zkusím:)

    OdpovědětVymazat
  6. Kdybych nebyla tak líná, uměla se v kuchyni pohybovat a nebála se zkoušet nové věci, tak si to všechno uvařím :D

    OdpovědětVymazat
  7. To je krása :) Hledala jsem nějaký nový zajímavý recept a narazila na tvé cottage lívanečky, dnes jsem je k obědu zkusila. A jsou výborné! Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj..na tvůj blog chodím strašně moc ráda..a máš to tady super-už jsem vyzkoušela několik receptů..Děkuju..
    PS: ráda bych spřátelila? :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vyzerá to úžasne ako vždy. Ďakujem za toľko inšpirácie, už presne viem čo si v najbližších dňoch budem pripravovať.. Všetko vyzerá úplne dokonale.)

    OdpovědětVymazat
  10. Mončo, nehodíš sem v blízké době recenzi na ten nový protein? :)popř. třeba i srovnání s extrifitem..
    byla bych za to moc ráda :o)
    díky
    Týna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To klidně můžu, díky za nápad na článek, něco vymyslím ;)

      Vymazat
    2. Skvěle! už aby to bylo..váhám zda objednat znova extrifit či risknout něco jiného :o)

      Vymazat
  11. Děkuju moc za spřátelení!..a za držení palečků! Já ti zase přeju hodně zdaru v tvoření nových receptů!
    Když jsem poprvé přišla na tvůj blog, myslela jsem, že jsi nějaká modelka nebo tak..jsi fakt krásná..a máš nádherné vlasy!
    Už jsem zkoušela cottage lívanečky- a jednoduše v y n i k a j í c í!! a brownies taky..nevěřila jsem, že to bude z fazolí chutné...a ono to fakt bylo výborné! I tvoje muffinky! A z tohoto článku bych si nejvíc dala všechny tvoje snídaně (barevné, zdravé, lákavé) a zeleninový kuskus se sýrem...a také ten žlutý pokrm :D Fakt super blog!

    OdpovědětVymazat
  12. Je to nádherné , ty mě opravdu inspiruješ i když to tak nevypadá a budu si z vás všech muset vzít příklad! :D Takové krásně variace a všechno co mi chutná ! :) Až na ty kašičky. no.. na ty v tomhle vedru moc nejsem :D ale jinak kusku, rýže, tuňák, tofu ! Mňam, ty jsi i udělala jídelní lístek snad na celý týden ! :) ten kuskus s protlakem plánuju, protlak už mám , takže v týdnu bude jeden oběd jasný! :) a ta rýže s květákem - miluju!

    OdpovědětVymazat
  13. Té snídaně a obědy bych snědla hned! Obzvlášť ty tvé sušenky! Vypadají tak moc chutně ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Jeee super, miluju fotky barevnýho a zdravýho jídla, inspirace :) Zkoušela jsem tu kaši z MS na horách, ale přišla mi taková hrozně lepkavá a přišlo mi jí docela málo, ale na druhou stranu mě to docela zasytilo. Jak jí děláš? Z mlíka? z kolika? to je smršť otázek,co :-)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky prvně přišlo, že je jí málo, ale i tak zasytila. Jednou jsem ji jedla úplně samotnou, ale pak jsem si tam vždycky přidala nějaké ovoce a oříšky a hned toho bylo plno :) Dělám ji podle návodu - přidám 180ml mléka a šoupnu do mikrovlnky ;)

      Vymazat
    2. Já jí dělala na horách improvizovaně na bombě na pánvi, takže nebyly ideální podmínky, ale nějak to vyšlo. V mikrovlnce a s přesně odměřeným množstvím bude asi lepší :)

      Vymazat
  15. Ahoj Moni, pár dní jsem nebyla úplně aktivní, holt nedostatek času:), takže až teď vidím tvé krásné fotky - jsou skvělé a jídla na nich vypadají báječně! Navíc je to opravdu výborná inspirace, zvláště pro holky, které s hubnutím začínají. Určitě máš pravdu v tom, že dobře zvolená jednoduchá kombinace několika chutí je mnohdy lahodnější než přeplácaný pokrm. A když je vše navíc z kvalitních a nešizených surovin, není vůbec co řešit:)!

    OdpovědětVymazat
  16. tyhle články mám nejradši! na všechno jsem dostala chuť a už teď se těším na ráno, až si udělám jáhlovou kaši:)

    OdpovědětVymazat
  17. Takovéto články jsou super, vždycky mě inspiruješ co nového zkusit! Kombinace banánů a třešní vyzkoušena na snídani k ovesné kaši a nevěřila bych jak skvěle se ty chutě doplňují. Babička mě obdarovala kupou salátu, takže to na večeři vidím na salát s tuňákem a jogurtovým dresinkem,mňam :)

    OdpovědětVymazat
  18. jaký je podle tebe nejlepší sirup??? chuťově i složením?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevyzkoušela jsem zatím všechny. Hodně lidí chválí třeba datlový nebo pšeničný. Já mám odzkoušený javorový, agáve a zlatý. Nejlepší z hlediska chuť-kvalita-složení bude z těch tří určitě agáve ;)

      Vymazat
  19. a od jaké značky máš agáve sirup a kolik Tě všel? já dost přemýšlím o tom datlovém, ale nevím jestli je dobrý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten co jsem měla, jsem kupovala v DM, stál kolem 70kč. Ale mají ho třeba i v Bille. Datlový se taky chystám vyzkošet. Četla jsem na něj celkem dobré reakce ;)

      Vymazat
  20. Mám tvůj blog ráda, ale ty neustále hrubky mě rozčilují :( Taťkovi je s mekkym I...ale jinak super blog! :) Jana

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)