čtvrtek 7. listopadu 2013

Obědy v krabičkovém stylu


rýže, tuňák, zelenina, lučina
Nebudu vám nic nalhávat - nějak mi momentálně došly inspirace a možnosti, co se nových článků týče. Což o to, příští týdny jich bude asi fůra, jelikož mi mají zase dorazit nejrůznější dobroty :D Nějaké mám už doma, ale není čas (a světlo!) fotit a pak ani testovat. No a jelikož mám konečně zase chvilku času a tíží mě svědomí, že se tu už 3 dny nic neobjevilo, rozhodla jsem se dnešek věnovat (zase!) tématu, se kterým nikdy nic nepokazím - jídlu :) A protože mnoho z vás si stejně jako já připravuje často jídlo s sebou na celý den, bude to dnes právě v krabičkovém stylu :) Osobně si obědy kupuji málokdy - zaprvé si raději uvařím podle svých chutí a vím, co jím. Zadruhé mám pocit, že vždycky zaplatím plno peněz a stejně se pořádně nenajím, protože ty porce u nás jsou nějaké malé a drahé :D (A vůbec nejhorší jsou ty obědy na váhu, kdy se platí za 100g určitá částka - to si pak připadám jak největší dřevorubec, jak vidím tu gramáž, která je mi stejně pořád málo :D) A že je to studené? Tak to mi nevadilo nikdy. Mikrovlnku k dispozici nemám, ale tak nějak jsem si na své studené krabičky už zvykla a vlastně mi to nikdy nijak nevadilo. Ráda si dám doma oběd teplý, ale zastudena se i ta moje rizota dají v pohodě sníst :) Jak sami uvidíte, je to skoro všechno na stejné brdo - moje nejoblíbenější kombinace je rýže + maso + zelenina (a případně promíchat s lučinou nebo cottagem na zjemnění...mňam!). Pak jen obměňuji přílohy - rýže, kuskus, bulgur, pohanka, jáhly... Druhy masa s různými sýry - kuřecí, krůtí, králičí, hovězí, ryby, mozzarella, hermelín nebo i sója, tofu, tempeh... Zeleninu - nejrůznější mražené směsi, cuketa, brokolice, květák... A občas dodám i nějaké ty luštěniny - fazole, cizrna, čočka.. Jednoduché, rychlé, máte stovky variací  a každý den jinou chuť-. A taky je toho hodně a vyjde vás to jen na pár kaček ;)





lámankové kroupy, cuketa, kukuřice, červené fazole, mozzarella


rýže, kuřecí stehenní maso, zelenina


rýže, tuňák, brokolice, červené fazole


kroupy- lámanka, kuřecí maso,  fazolové lusky, kukuřice


rýže, krabí tyčinky (teď už tuto chemii ale nejím :D), mozzarella, hrášek


kuskus, krůtí maso, zelenina


tortilly s tofu pomazánkou, šunka, sýr, salát


quinoa, sójové nudličky, strouhaná cuketa, kukuřice


rýžové nudle, brokolice, rajčata, mozzarella


kroupy - lámanka, špenát, tuňák, lučina


 rýže, mleté hovězí maso, zelenina


 rýže, kuřecí stehenní, zelenina 


quinoa, cuketa, kukuřice, žampiony, hermelín


pohanka, cuketa, sušená rajčata, cottage, mozzarella


 rýže, sójový granulát, zelenina, červené fazole


34 komentářů :

  1. Také krabičkuju téměř denně. Až na víkendy. To si vychutnám v klidu teplý oběd ve společnosti rodiny. Ale překvapuje mě, že se tu objevil kuskus jen jednou. Za to já ho dělám nejčastěji - díky jeho rychlé přípravě. Rýži mám radši, ale jsem extra líný člověk :(:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kuskus zas až tak často mít nemusím - je na mě dost suchý :D A fotky jsem tak pobrala, co jsem našla. Měla jsem ho "v krabičkách" určitě častěji, jen to nebylo vždy nafocené :)

      Vymazat
  2. Vypadá to moc hezky, ale studené by mě to neuspokojilo..hlavně ne teď v tom chladném počasí..:(
    Kdo vůbec vyhrál tu tvou soutěž k výročí blogu??? nějak ses potom už o výherci nezmínila..snad nějací jsou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jsou - už jsem je informovala, jen jsem se zapoměla zmínit. Mixit vyhrála Zuzka (příjmení nevím) a Feel-Joy Iveta S. ;)

      Vymazat
  3. Taky si nejčastěji nosím jídlo sama v krabičkách (a to tom, co je moje klasika se snad ani zmiňovat nemusím:D), jak píšeš, je to levné, podle mých chutí a taky vesměs zdravé. Ale na další týden jsem si dala předsevzetí že si budu obědy kupovat ve městě, je tady totiž tolik možností a jídel, co bych chtěla zkusit, a jinak bych se k tomu nedostala :D
    A přesně, jak je někde jídlo na váhu, připadám si jako dřevorubec....třeba když jsem byla v Praze v County Life - nejradši bych si naložila 3x tolik, ale cítila jsem se blbě když ve frontě u pokladny měli všichni jen samý saláty a talíře zaplněné z poloviny :D
    Jinak zrovna se mi v troubě peče ten snídaňový koláč podle tebe - už podruhé :D Včera jsem ho pekla a dneska jsem ho měla ve škole k obědu, asi to v mém podání bude koláč obědový, a myslím že mám i nové oblíbení jídlo :D Takže děkuju za recept! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, taky mám pocit, že v těch restauracích, kde se nabírá všichni strašně troškaří - nebo chcou ušetřit? :D

      A jsem ráda, že koláč chutná. Já si jej brala taky párkrát na oběd. Je to taková skoro žemlovka. Ve zdravější verzi :D

      Vymazat
  4. Dobrý článek, vařím si do školy každý den a inspirace mi pomalu dochází - stále je to jen kuskus-sýr, pohanka-sýr, čočka-vejce, ... :D
    Jinak kolik si cca dáváš příloh?
    A nebojíš se někdy, že se ti to zkazí, když si vaříš třeba jedno jídlo na tři dny? Já si občas vařím na dva a i tak mám pak trochu obavy (v lednici to samozřejmě mám).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebojím. Nevím, co by se na tom mělo zkazit :) Už mi to vydrželo i déle než 3 dny ;)

      Příloh jak kdy - někdy podle hladu, nebo podle toho, jestli k tomu mám i nějaké luštěniny. Průměrně tak 60g.

      Vymazat
  5. Taky krabičkuju, lepší než si jídlo kupovat :) Překvapilo mě, že se tady neobjevují brambory, ty jsou taky dobře skladné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak brambory já skoro nejím. Jenom vyjímečně. Nějak mám radši jiné přílohy :) Brambory jsem jedla snad většinu mého života, doma a v jídelnách se vařily skoro denně :D

      Vymazat
    2. Brambory hlavne podle me zkusenosti nevydrzi dlouho, nekdy i druhy den uz mi prijdou trosku zkazene. Kdyz varim neco s bramborami, uvarim si jidlo zvlast predem a brambory delam az ten samy den rano...Takze to neni uplne nejpraktictejsi.

      Vymazat
    3. Moni: Já jsem nad tím potom přemýšlela, že vlastně celkově je u tebe moc nevidím :)

      Betka: Měla jsem podobný problém, když jsem kupovala brambory z obchodu. Teď mám domácí a brambory jsou výborné i druhý den.

      Vymazat
  6. Taky krabičkuju skoro každý den:-) moje obědy vypadají podobně (i doma) mám ráda když je to tak všechno smíchané dohromady, nevím proč ale líp si to jídlo vychutnám a lépe se mi to jí:-D. Jinak na tortilu se taky chci vrhnout. Jsem stejného názoru ohledně kupování obědů, je hezké si sem tam někdy zajít někam na oběd a nechat se tak trochu "obskakovat"a neskotačit v kuchyni, ale na vlastnoručně a s láskou přichystaný oběd nic nemá:-D a taky mi vůbec nevadí že je to studené:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, smíchané je to vždycky lepší. Taky mi to tak víc chutná :D

      Vymazat
  7. U mňa presne to isté, tiež krabičkujem a nemám potrebu si niekde niečo kupovať. Viem presne čo dám do úst, viem že mi to bude chutiť a neminiem na to zbytočne veľa peňazí.
    Pekne si varíš, len čo je pravda. Ale na mňa príliš sacharidové. Ja fičím na jogurtoch/tvarohoch, syroch a zelenine! Bez toho by som neprežila :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Moniko, promiň že se k tomu vracím, ale chtěla jsem napsat že nesouhlasím s těmi které tě v minulém článku kritizovaly za to že ukazuješ fotky svého brášky na netu.. vím že tě to asi naštvalo/zamrzelo nebo nevím když jsi už pak zakázala přidávat komenty a asi to už nechceš dál rozebírat a řešit, jen jsem ti chtěla napsat (a musela jsem to napsat), že tvuj bráška je moc hezký a ani se nedivím že se s ním chlubíš a ukazeješ nám tak krásné miminko na obdiv.. :-)

    Jinak k dnešnímu článku a tipům na obědy - moc se mi líbí nové inspirace, určitě mnoho receptů využiju co nevidět :-D

    A do třetice otázka.. kdy vlastně vyhlásíš výsledky té soutěže o Feel Joy a Mixit? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Máš pravdu - už jsem to dál nechtěla rozebírat. Respektive už jsem nepotřebovala číst další a další diskuze na to téma, proto jsem to tam uzavřela no a radši se ani nevyjadřovala ;)

      Výherkyně jsem nějak opoměla vyhlásit, ale už byly informovány - viz. pár komentářů výše ;)

      Vymazat
  9. super super inspirace ! :) hned zítra běžím pro tunu zeleninky

    OdpovědětVymazat
  10. Ty jsi prostě báječná. Pojď mi taky chystat jídla do krabiček. :D Já si to dělám vždycky tak jednoduše, že to nikdy nemůže být tak pestré. :D

    OdpovědětVymazat
  11. Moc oceňuji inspiraci (a že jí není málo!). Krabičkuju hodně, protože naše menza to je kolikrát o kejhák :D

    OdpovědětVymazat
  12. Chtěla bych se zeptat jak odhaduješ množství. Mě se to strašně špatně odhaduje v těch krabičkách a mám tendenci si dávat moc velké porce. Zkouším to teda vážit, ale u těchhle jídel kdy je vše smíchané dohromady nevím jaká by měla být správná váha. Když je to maso a příloha tak se to váží líp :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V restauracích je u rizott a těstovin většinou cca 300 g:)

      Vymazat
    2. Však si to navaž zvlášť před vařením ;) Zvaž si přílohu v suchém stavu, maso a máš to ;)

      Vymazat
  13. To jsou dobroty, na rýži mi vadí, že se déle vaří, ale mám ji ze všech příloh nejraději.

    OdpovědětVymazat
  14. Zajímavé kombinace :) ale s takovou tě krabičkování nikdy neomrzí a to je jen dobře!:) já krabičkuju zatím jen některé dny (vyšel mi rozvrh), ale příští semestr budu nejspíš denně...studené jídlo mi taky nevadí, zase to trochu pozmění chuť a je to taky dobré :)
    Nejlepší jsou obědy, které jsou plné zeleniny, takže si je můžu vychutnávat pěkně dlouho <3 :D

    OdpovědětVymazat
  15. Super dávka inspirace :-)
    Taky hodně krabičku, když chodím do školy :-) Bývám tam celý den, tak si vždycky všechno hezky chystám do krabiček a mám pak tašku navíc :-D Myslím, že mě to určitě vyjde levněji, než jídlo v menze a taky si pochutnám a vím, co jím :-) Ať žijou krabičky :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem si poslední dobou oblíbila: celozrnné těstoviny,uvařený květák pokrájet na větší kusy,na kapce nějakého kvalitního tuku opéct,přidat rozkvedlaná vajíčka,přihodit kousek šunky(z masa,ne z pilin),pořádně okořenit,a to je vlastně vše.Když máme nějaký maso tak dám jen 1 vejce a trochu masa.tadá,a je to dobrý i studený:D Na což jsem si,vzhledem k tomu,že naše školní jídelna vaří skoro pořád jenom UHO,hold musela zvyknout:D

    OdpovědětVymazat
  17. Na tom se mi líbí i to ,že věšina těch jídel je bezlepková nebo se to dá snadno nahradit... (což je pro mě jako celiakia užitečné)

    OdpovědětVymazat
  18. Taky krabičkuji skoro denně ,když chodím do práce .....a hodně jsem si teď oblíbila quinou :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Moni, můžu se zeptat jestli si jídla dochucuješ nějakým kořením nebo jen klasika sůl, pepř? :) Někdy mám takové chvíle, že mi přijde, že jím pořád to samé a potřebovala bych nějakou obměnu, tak mě napadlo třeba právě koření, ale hodila by se mi nějaká ověřená chutná kombinace :) Taky krabičkuju jako divá :D a tvoje jídla vypadají vážně skvěle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejčastěji používám jen sůl + pepř. Ale dyž dělám drůbež, tak kořením grilovacím kořením nebo kořením na drůbež. Stejně tak na ryby používám přímo směs na ryby. Jinak nic zvláštního. Pokud výjimečně peču kuře v troubě, tak tam zase zkouším dávat různé směsi, co máme doma - country směs apod. Vždycky k tomu koření čuchnu a podle toho se rozhodnu, jestli se to k tomu danému jídlu hodí :D

      Vymazat
  20. Mám to jako ty.. Tyhle směsi jsou nejsnadnější na přípravu, ale taky vyjdou skvěle finančně. A přeci jenom se to jí líp z té krabičky než třeba nějaké karbanátky s bramborovou kaší. :D
    Musím říct, že jsem teď potěšená, protože máme dvakrát do měsíce výuku na jiné budově a kousek od ní je veganská jídelna, kde mají za super cenu velké porce a vaří hrozně dobře :3 takže pro tyhle dny zůstanou mé obvyklé krabičky doma. :P

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)