pondělí 28. dubna 2014

Zase o něco chytřejší: Kettlebells a Sportovní výživa

 Kdyby to šlo, tak bych si nejraději udělala všechny možné kurzy...a hned! Jasně, člověk se vzdělává stále i sám, ale tohle je jiné. Tady dostanete informace naservírované rovnou zase úplně jinak. A co víc, dostanete ten papír, po kterém každý touží především. Je to jako když jsem před pár lety sbírala samolepky Harryho Pottera do alba. No...děti sbíraj samolepky, já teď sbírám certifikáty a diplomy :D Zatím jich moc není, ale při představě, že mám přecejen ještě celý život před sebou a spoustu času vzdělávat se i nadále...no těším se kam se v tomhle směru ještě dostanu :) Poslední dva víkendy byly studijně náročnější, jelikož jsem se zúčastnila rovnou dvou seminářů - minulou neděli Semináře o sportovní výživě v Olomouci a nyní v sobotu školení Kettlebells FORCE v Praze. A dneska se tedy podělím alespoň se svými názory a zkušenostmi - přecejen ne každý kurz a seminář za něco stojí, ač se může na webu prezentovat bůhvíjak skvěle :)


Seminář o sportovní výživě s Ing. Machem
Když na webových stránkách Ronnie.cz vypsali tento seminář, tak jsem nemohla odolat. Navíc Olomouc nemám natolik daleko a cena taky ušla - 990Kč není při cenách jiných kurzů vůbec moc. A sportovní výživa mě opravdu zajímá a chtěla bych se jí věnovat později i hlouběji. Takže jsem to brala jako ideální příležitost dovědět se něco nového a nakročit novým směrem :)

Velmi mě potěšilo, že přednášet měl Ing. Mach, což je podle mě vcelku osobnost, co se výživy týče u nás. Navíc přednáší
na kurzu pro výživové poradce od společnosti Nutris, na který se taky chystám a doufám, že mi to vyjde. Takže jsem si
na tomhle jednodenním semináři mohla okoukat, na jaké úrovni by mohl být i celý budoucí kurz. A nebyla jsem zklamaná...tedy z větší části.



Mrzela mě jediná věc. Že bylo tak málo času :) Seminář probíhal od 9-17hod s hodinovou pauzou na oběd. Ale to je prostě minimum času na tak široký záběr. Navíc to probíhalo hodně spíše formou diskuzí na různá aktuální témata ve stravování
a nejen v tom sportovním. Vždy jsme načali nějaké téma a dostali se úplně jinam. Rozhodně to nebylo jen nalívání termínů
do hlavy, ale spíše obecnější diskuze. Což se mi na jednu stranu líbilo, ale na druhou mě mrzelo, že jsem se nedověděla až tak moc nových věcí. No minimálně jsem si přivezla knížku plnou informací k této tematice. A musím vyzdvihnout i to, že na semináři se dosti diskutovalo i o aktuálních trendech jako je paleo a crossfit, vyřazení pšenice ze stravy apod. A ujasnili jsme si i dost věcí, co se týče účinků hormonů v těle a doplňků stravy. Takže super. Určitě se zúčastním i další části, která by snad měla být, případně podobného kurzu, který nabízí ve víkendové podobě i Nutris :)





Kettlebells FORCE skrze 3D fitness
V práci nám byl nabídnut za mírně výhodnější peníz seminář od  3D fitness na cvičení s kettlebelly. Neváhala jsem ani chvilku, i když jsem nakonec od nás z Ostravy jela úplně sama. Pražští trenéři z Pure Jatomi měli výhodu, že nemuseli cestovat daleko, jelikož kurz probíhal v Nových Butovicích. Já si tedy udělala opět takový malý výlet, který ale stál za to :)

I když byl tedy kurz zorganizován jen pro nás, nebyl jistě ničím jiný než jakýkoliv jiný kurz, který 3D fitness pořádá - to je mimochodem společnost, jejichž nabídku kurzů okukuji nejčastěji a toužím po všech! :D Jen kdyby to nepořádali až někde
v Žamberku...proto jsem byla ráda za možnost jet "jen" do Prahy.

No ačkoliv kettlebelly využívám v tréninku svém i v tréninzích klientů, dalo mi toto školení opravdu neskutečně MNOHO. Ať už se to týče sestavování tréninků, přístupů ke klientům nebo samotným cvikům. Naučila jsem se další, osvojila si ty, kterých jsem se bála. Naučila se, jak postupně pilovat techniku a zvyšovat obtížnosti a jak nikdy nevyprázdnit svůj zásobník cviků :) (A taky jsem si pěkně omlátila předloktí :D)  Lektor byl taky skvělý a jeho dvacetiletápraxe byla prostě znát :)


snídaně a večerní svačinka ve vlaku :)


Co mě potěšilo byla super challenge, kterou jsme dělali - maximálně počet kettlebell snatchů s tím, že ruce jsme mohli vyměnit jen 1x (takže vlastně udělat maximum na pravou a pax maximum na levou ruku...nebo naopak). Holky s 8Kg, kluci dostali 16Kg. No co vám budu povídat, 8Kg je pro mě jak nic, když tento cvik dělám právě i s 16Kg kettlebellem :D Tak jsem udělala 100 opakování na jednu ruku, 100 na druhou...na více jsem už neměla motivaci, neměla jsem koho překonávat....
i když bych jich do selhání takových 50 na každou určitě zvládla. Trošku už mě táhlo předloktí, ale nic strašného...pohoda jazz :) No a prej teda držím prozatímní republikový rekord mezi holkami ze všech dosavadních školení. A to potěší, když víte,
že byste zvládli ještě i mnohem víc :D To bylo jen tak na okraj...a abych se někomu pochlubila žejo :D

No užila jsem si super sobotu. Krásně to uteklo a super bylo, že jsem nemusela celý den jen sedět a poslouchat jako
v Olomouci a trochu jsem si i pocvičila. A asi se zamilovala do kettlebellu ještě víc ♥ No už v neděli, kdy jsem odpočívala doma, jsem se na něj nemohla do fitka dočkat. Odteď s ním cvičím ještě mnohem radši! :) Jo a užila jsem si i super jídlo.
V Butovicích mají jakýsi veganský fastfood - no zní to děsně, ale mají tam fakt i zdravá jídla! :D Tak jsem si dala salát
s jemným veganským plátkem...a pak jsem si tam před odjezdem ještě šla pro zeleninové závitky...a pak jsem vykoupila BioPoint na hlavním nádraží...a všechno to snědla ve vlaku. Taky máte ve vlaku pořád hlad, když cestujete? Holt 4 hodiny jsou fakt dlouhá doba no :D

No...a to bude tak obecně k mým vzdělávacím víkendům vše :) Nemá podle mě smysl tu vypisovat všechny cviky, které jsem se naučila v Praze nebo každý nový pojem, který padl v Olomouci. Tu a tam zde své znalosti použít mohu, ale naučit se pořádně cvičit s kettlebellem bude pro každého stejně nejideálnější někde v terénu - rozumějte ve fitku pod nějakým vedením apod. ;) Každopádně kurzy mohu vřele doporučit dál. Zejména s 3D fitness jsem opravdu nadšená! :)

pravidelní parťáci :)

34 komentářů :

  1. Určitě to byly skvělé zkušenosti! :)) Kdybych měla peněz nazbyt, jela bych také. :)) Teď hodně zvažuji kurz TRX, je to pro mě pokaždé výzva na těch popruzích cvičit a říkala jsem si, že by nemuselo být špatné vést i lekce. No, ale to je prozatím ve hvězdách. :D
    Jinak Moni, mám pocit, že vypadáš líp a líp. Děsně ti to sekne! :))

    OdpovědětSmazat
  2. To je super, jak si stále rozšiřuješ znalosti, muselo to být všechno hodně zajímavé :) S kettlebelly cvičím taky moc ráda, je to pro mě vždycky takové zpestření :)
    A blízko Žamberka bydlí moje babička, takže to tam znám,ale nechápu, proč mají kurzy zrovna tam, když na ně jezdí lidé z celé republiky:D

    OdpovědětSmazat
  3. Ty názory na crossfit by mě zajímaly. Pokud můžeš (a chceš), napsala bys k tomu pár řádků? K čemu jste dospěli a tak.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No jakože nic vyloženě konrkétního, spíš tak obecně...o tom jak se to rozšiřuje, co to obnáší, jak je to spojené s paleem. A že to je vlastně super a není to nic špatného - bavili jsem se o něm trochu jak v Olomouci, tak v Praze. Vždy v pozitivech ;)

      Smazat
  4. Je skvěle jak se pořad vzdelavas :-) kéž bys byla v Plzni. Hned bych Te brala jako trenérku.

    OdpovědětSmazat
  5. Žamberk je sice z ruky, ale když budeš mít možnost určitě tam na nějakej kurzík zajeď, je to nádherné fitko a skvělí lidé v něm :) Já tam dělala TRXka a už se chystám na další.

    OdpovědětSmazat
  6. Ahoj Mony, plánuju si udělat cerifikát na fitness trenéra, mohla by si poradit? Kde si dělala ty, jakou máš zkušenost případně cena. Díky :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mrkni na net - treníérská škola Ronnie nebo škola pana Stacha. Ty jsou podle mě nejkvalitnější u nás ;) Já byla na obyčejnějším kurzu v Ostravě a příště bych si asi radši připlatila teda. Plánuji ale do budoucna udělat i kvalifikaci na trenéra I. třídy v Praze (zatím mám II. třídu), ale to už je studium na 2 roky ;)

      Smazat
    2. Nejkvalitnejsi bych netvrdil. Pokud chce nekdo opravdu kvalitni zaklad, tak jedine dr. Tlapak. Nikdo nema takove znalosti ohledne posilovani a fyzioterapie jako on. Ronnie a Stach jsou jen nejvice propagovane (ale netvrdim, ze nejsou dobre). Omlouvam se za anonymni komentar, ale me uzke spojeni s Ronnie mi nedovoluje se podepsat. Dostal bych pokarano :)

      Smazat
  7. Je super, že si stále rozšiřuješ znalosti a že jsi do toho taková správně zapálená :)) Kettlebelly se mi moc líbí, zvažuji, že si nějaký pořídím domů. Těším se, že o tom někdy něco sepíšeš (doufám :D) :))

    OdpovědětSmazat
  8. Já bydlím kousek od Žamberka tak to si mě potěšila :-D Časem taky plánuju si udělat nějaký certifikáty až našetřím :)

    OdpovědětSmazat
  9. Veľmi obdivujem na tebe to, že sa stále a stále snažiš zdokonalovat v tom co ta bavi. Niekto sa uspokoji s titulom trenera prvej triedy a mysli si aky je borec. No a ty už mas za sebou cele priehrstie kurzov, certifikatov a skusenosti! Len tak dalej! :) Mozno niekedy ta zahliadnem aj na nejakom kurze na Slovensku! :)) :D

    OdpovědětSmazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
  11. Jsi úžasná, jen tak dál! Jednou si jimi budeš moct vytapetovat pokoj. :D

    OdpovědětSmazat
  12. Ty bláho, seš hrozná šikula! I s tím rekordem! :)
    Až se na něco budeš chystat, dej mi vědět, třeba se připojím, a děkuji i za 3Dfitness, zrovna jsem přemýšlela kde bych se mohla nechat školit..
    A jak řiká Wendy, za chvíli opravdu můžeš tapetovat :D jedině dobře, jedině dobře!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Určitě, bylo by super jet někam společně!!
      A udělám si doma nějakou síň/stěnu slávy asi brzy :D

      Smazat
  13. S těmi kurzy ti úplně rozumím, já jsem po nich taky hrozně dychtivá a ještě jsem vždycky za největší blázna, když chci získat co nejvíce informací, což nechápu, protože přece proto na ten kurz jdu ne? :)) Mám za sebou spíše kurzy jiného rázu - focení, styling, vizážistika apod. Ale v létě se chystám na svůj první fitness, tak se těším! :) a samozřejmě gratuluji k dalším certifikátům a taky k tomu rekordu ;))

    OdpovědětSmazat
  14. Mě by docela zajímalo, jaký názor má ohledně té pšenice. Probírali jste tam třeba i vege styly?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vyřadit co nejvíce...lepek není ideální. Nejlépe se vzdát pečiva a dopřávat si ho jen výjimečně ;) Dost se zhodoval s teorií popsanou v knize Život bez pšenice - doporučuji přečíst, mě se dost líbila :) Vege styl jsme moc neprobírali, možná někde okrajem, ale moc si toho už nevybavuji. Spíše jen z hlediska využitelnosti bílkovin ;)

      Smazat
  15. super, já bych taky nejradši všechny kurzy světa, ale to zase nechápe moje peněženka. Nic méně, naposledy na doplňcích stravy (pod vedením p. Cahy, který byl mimochodem super), jsem si říkala, že je škoda, že jsem to nevěděla dříve a nešla to studovat. Bylo mi líto když to končilo, ne jako ve škole, když odpočítávám minuty do konce.

    OdpovědětSmazat
  16. A jak jsi na tom s plány ohledně VŠ, rýsuje se něco?

    OdpovědětSmazat
  17. Ty semináře ti fakt závidím Moni (v tom dobrém), muselo to být super :-)
    Procházela jsem si za poslední dobu tvoje jídla a to jak se stravuješ a zajímalo by mě, jaký máš názor na to, když člověk místo sacharidových vln, dělá spíš to, že jeden den sacharidů málo a druhý den zase víc? (na mojí váhu 57kg) zkouším den kolem 100g sacharidů a další kolem 160-180, občas kolem 200g a pak zase den nebo někdy dva po sobě 100g a pak znovu jednou tolik. Díky za názor, moc si ho budu cenit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Takhle je to taky super. Já to tak taky víceméně aplikuji stále...zkoušela jsem chvilku lehce vlnit, ale když nevlním, tak to stejně střídám většinou aspoň takto ;) Podle mnoha názorů je to lepší střídat ;)

      Smazat
    2. Mám otázku: Chci zkusit jeden den vynechat co nejvíc sacharidů (snídaně ve formě vajíček, oběd jen bílkovina se zeleninou a stejně tak i večeře), jde mi o to, jestli mi to spíše neuškodí, než pomůže :) Už skoro 2 roky se stravuji stejně a mé tělo si na tuto stravu asi zvyklo :) Nevadí tedy, když nemám přesně vypočítané sacharidy, ale je to spíše odhadem? Ráda bych znala tvůj názor :) Moc děkuji za odpověď. Ivana

      Smazat
    3. Děkuji za názor Moni, tajně jsem doufala, že to pochválíš :) protože jsem to zkusila aplikovat před pár dny a jsem zvědavá jestli to něco udělá. Jen nevím jestli střídat ze dne na den a nebo spíš podle situace - protože někdy mám méně náročný den a někdy fyzicky více náročný, ale dopředu to občas nevím, takže pokud třeba dva dny po sobě budu mít nízký příjem sacharidů, pak třeba dva-tři dny vysoký a pak zase ze dne na den měnit, tak je to v pořádku? Jde mi o to, že třeba když si naplánuji nízký příjem a pak se ráno dozvím, že budu mít náročnou práci tak to změním a odložím to na další den, tím pádem to nemám "pravidelný". A ještě jestli tě můžu otravovat - kolik by si zvolila sacharidů na váhu 57 - nízký-vysoký-střední? Strašně moc děkuji:-) Monča.

      Smazat
    4. Když takhle vynecháš sacharidy jeden den, tak to nevadí. Nemusíš to mít ani nijak napočítané. Klidně si přidej trošku více tuků ;)

      Smazat
    5. Klidně to můžeš měnit podle situace ;) Sacharidy jsou dost individuální, nelze to takhle z fleku říct, protože záleží na mnoha věcech a nejlepší je si to vyzkoušet sama ;)

      Smazat
  18. Ty trénuješ v ostravském Puru? :) Kamarádka tam vede lekce jumpingu - Karolína L. :) Já chodím do Palladka v Pze, ale začíná tam být jaksi přeplněno poslední dobou. Trošku vopruz, když člověk chodí cvičit po práci, bo se stává, že si ani nemám kde hodit podložku, když chci cvičit břicho :(

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Káju znám. Přeplněno je asi všude...hlavně v odpoledních hodinách. Ale v létě to trochu povolí :)

      Smazat
  19. já vím o tolika kurzech co bych chtěla navštívit, ale většinou na to nejsou peníze no, ale jednou za čas vždycky na nějaký našetřím :) kettlebely jsou senza, škoda jen, že u nás ve fitku jsou jen plastový, se kterýma se mi moc dobře necvičí :/

    OdpovědětSmazat
  20. Ahoj :) chtěla bych se Tě na něco zeptat/nechat si od Tebe poradit .. nedávno (je to tak měsíc) jsem si pořídila boty na cvičení/běh (http://www.sportisimo.cz/adidas/duramo-5-w/56857/?gclid=CNezj5nUiL4CFYbMtAod9ykAOg) mě se v nich cvičilo skvěle, možná až tak dobré na cvičení nejsou nevím .. ale dneska jsem je vytáhla po druhé na běhání a celá ta bílá podrážka se mi odlepila :/ takže je tu při první příležitosti reklamovat .. jen jsem se Tě chtěla zeptat, na doporučení nějakých dobrých bot na cvičení tak do té 1 000 jestli nemáš nějaký dobrý typ, třeba od toho sportisimu? :)

    OdpovědětSmazat
  21. Ahoj Moni, gratulka k rozšíření vědomostí.. trošku závidím, tohle by byl můj sen, ale už holt studuji VŠ a jiné zaměření :-/
    Jak jsi to měla s jídlem když jste měli ten seminář od 9-17h.? Stačila ti jen ta jedna pauza na oběd nebo jsi jedla i mezitím? Protože já jím dost často 6-7x denně a často i v hodinách (někdy jsem sama kdo jí tak si připadám trochu divně) tak proto se ptám jak to máš ty..
    A tyhle certifikáty mají trvalou platnost nebo omezenou jen na několik let?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No jedla jsem dost předtím, pak byla pauza na oběd (plus ještě nějaká ta 10minutová, ale v té jsem nejedla) a pak jsem jedla zase dost potom. Kdo chtěl, mohl jíst kdykoliv. Mě stačí někdy jídlo i jen 3x denně, ale dám si větší porce ;)

      Platnost by snad měly mít trvalou. Neříkali nic o tom, že by to bylo nějak omezeno.

      Smazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)