neděle 10. června 2012

Svačinky do krabičky

Asi každá z nás to zná. Snažíme se hubnout nebo jen stravovat zdravě, jíst pravidelně... To vše si žádá určitou připravenost. Pokud trávíme půl dne v práci, ve škole nebo na nějakých pochůzkách nezbývá nám nic jiného než nabalit krabičky. Anebo hledat zdravé svačinky v obchodech. Já osobně jsem typický krabičkovací typ. Když vím, že někde budu delší dobu, pečlivě přemýšlím, kolik budu potřebovat svačin a má taška mě pak táhne k zemi právě pod tíhou toho všeho jídla :D A co vše si tedy s sebou můžeme nabalit? Respektive, co ráda krabičkuji já? :)


Pečivo
Asi nejznámější forma svačin. Co je lehčího než si namazat rohlík, koupit bagetu nebo koláč? Tuhle možnost volí většina lidí. Stejně tak ale není nic těžkého na tom si připravit jakýkoliv celozrnný chléb s kvalitní šunkou či sýrem a nakrájet k němu nějakou tu zeleninu.

Chléb můžete jednoduše nahradit i knackebroty či jinými křehkými plátky. Já vždy jednoduše sbalím pár knackebrotů, do krabičky k tomu pár plátku šunky, sýra a zeleninu a pak už si dělám jen "obložené chlebíčky".

 
Mléčné výrobky
Pravidlo číslo 1 mého krabičkování. Vždy měj u sebe lžičku! Ano, když jsem chodila do školy, potřebovala jsem lžičku prakticky každý den, proto byl celkem problém, když jsem ji zapoměla :D Z mléčných výrobků na svačinu můžu doporučit cottage - pro mě není problém sníst celé balení a k tomu zakousnout nějakou tu zeleninu, popřípadě ještě nějaký ten knackebrot. Kupji nejčastěji v bille, jejich značku clever. Za nějakých 15kč dostanete celých 200g :)



Další vhodou svačinkou jsou samozřejmě jogurty. O těch už jsem kdysi na blogu článek psala - najdete ho TADY. Mám ráda ovocné jogurty od Hollandie, Jihočeský, ale občas si dám i jinou značku, třeba Jogobellu. Vhodné jsou samozřejmě i jogurty bílé, ke kterým je vhodné přikousnout alespoň nějaké to ovoce, celozrnnou sušenku nebo kvalitní musli tyčinku. Stejně jako jogurty můžete využít tvaroh, jogurtové nápoje nebo kefírové mléka. Já nejčastěji kupuji neochucené kefírové mléko, ke kterému si právě dávám nějaké ovoce nebo cereální sušenky. Takovýto nápoj je ideální hlavně když jste ve spěchu a nemáte na jídlo moc času. Další plus je, že obyčejný neochucený kefír koupíte za 10Kč a vystačí vám klidně na 2 porce (je ho tam 500ml).


Tyčinky, sušenky
Již výše jsem se o nich zmiňovala v kombinaci s mléčnými výrobky. Samozřejmě se nedoporučuje to s nimi nějak přehánět, ale na druhou stranu pokud vyberete kvalitně a doplníte je nějakou tou bílkovinou, máte skvělou svačinku. Vhodné jsou také proteinové tyčinky, jelikož mají více bílkovin, tudíž více zasytí. A mnohdy mají lepší složení bez zbytečných tuků a cukrů. Taktéž jsem už o nich psala článek, který si můžete přečíst ZDE.


Ovoce, zelenina, oříšky
Tohle vše je samozřejmě skvělou součástí každé svačiny. Vždy nejlépe doplněné ještě něčím. Samotný kousek zeleniny či ovoce vás asi moc nezasytí a vždy je vhodné kombinovat s nějakým druhem bílkovin. A oříšky můžete zobat například k jogurtu či tvarohu.



Domácí celozrnné buchty či koláče
Co může být lepší než dobrý domácí koláč či buchta? A ještě k tomu, když je pouze ze zdravých surovin. Pak není problém si i něco takového dopřát na svačinku. Velké množství receptů najdete také na mém blogu, a to TADY pod názvem Zdravé mlsání.



A co rádi svačíte vy? Máte nějaké oblíbence, které si balíte na cesty? Určitě se můžete se svými tipy podělit :)

31 komentářů :

  1. Hehe. Zrovna dneska přemýšlím, co si dám na svačinku.:D Já si na cesty většinou nabalím hodně ovoce které se tak rychle neskazí a mysli tyčinky. Tím myslím na takové cesty, kde by se mohli mléčné výrobky skazit. Do školy si třeba beru ovofit, nebo domácí ovocný salátek. Občas si dám taky kousek pečiva třeba s cottage:)
    beauty-and-style.blog.cz

    OdpovědětSmazat
  2. Naprosto se v tomto článku vidím :D. Sváči "venku" řeším stejným způsobem, jako ty :). Pečivo jsem skoro (!) úplně vynechala a nahradila je knäckebroty, ty jsou chutnější a mnohem lehčí :D

    OdpovědětSmazat
  3. Presne ako pises. Akokeby som to pisala ja. Mam to stejne.

    OdpovědětSmazat
  4. Knäckerbrotům se pořád snažím přijít na chuť. Nejak mi moc nejedou, protože jsou moc suché. A nechápu, co všichni vidí na tom cottage sýru. :D Jsem asi jediný člověk, kterému nechutná.
    Já si brala do školy na svačinu většinou Activia nápoj nebo celozrnnou housku namazanou něčím a salám. Zdravé věci mi moc nelezou, tak jsem se snažila omezit třeba dvě housky pouze na jednu apod.

    OdpovědětSmazat
  5. tak v tomhle jsem uplně stejná jako ty, přesně to, co jsi popsala v článku si balím ke svačinám taky, když někam jdu na dlouhou dobu :) nejčastěji nějakoé celozrnné pečivo se šunkou a lučinou a salátem, kefír a k tomu jablko nebo banán, nebo jogurt a musli nebo proteinovou tyčinku :) včera jsem si dělala úklid kabelky, a našla jsem tam 5 lžiček :DD mamka se pořád diví, kam ty lžičky mizí :D

    OdpovědětSmazat
  6. Jé, super článek :) a na svačiny točím skoro pořád to samé- pečivo, jogurt, musli tyčka.

    OdpovědětSmazat
  7. Ja si občas beriem tvaroh s hrozienkami škoricou a jahodami, ale i jogurt s ovocím a vždy k tomu jablko, a zajtra idem akurát poprvýkrát vyskúšať ten Jihočský jogurt tak som zvedavá :)

    OdpovědětSmazat
  8. Já jsem si ve škole připadala jako hňup. jednou jsem si tam nabalila krabičky, vytáhla je na lavici a koukalo se na mě jak na největšího nenažrance, protože u nás ve třídě jsou zastánci -tukových rohlíků, pečiva, uzenin... Politicky jsem jim to vysvětlila a dali mi pokoj! :-)
    Moje nej jsou asi buchty co si saa udělám, nebo proteinové tyčinky, pečivo apod.. :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na mě taky koukají jak na největšího nenažrance a když jim řeknu, že jím zdravě a hubnu, tak na mě vykuleně koukají :D..
      Na ty pohledy si zvykneš :)

      Smazat
  9. Ahojky, taky krabičkuju, to je ten nejlepší způsob jak se vyhnout fastfoodum nebo hladovět. Jen mi zajímá jak to máš se sváčou o víkendu, když si pospíš třeba do 9 hod., vynecháváš?? Díky

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já si nepospávám :D Ani kdybych chtěla. Ráno nikdy nikam nemusím vstávat a stejně se budím cca v 6-7 hodin. Chodím spávat nejpozději kolem 10 a mé tělo je na tenhle režim zvyklé :) Ale jinak klidně můžeš svačinu vynechat a dát si rovnou oběd ;) A pokud pak jdeš spát později tak třeba 2. večeři ;)

      Smazat
  10. No jak kam :-) Nejraději si balím to celozrnné pečivo, ale často sáhnu i po kefíru nebo proteinové tyčince. Jen do práce je to těžší, protože jsem tam furt na očích :D Takže si beru jen něco na zobání - buď bebe dobré ráno mini nebo banány v jogurtu, ale to je ta horší varianta :D

    OdpovědětSmazat
  11. Musím říct, že tu nacházím všechny svoje oblíbené svačinky :-) Zrovna dneska jsem dopoledne svačila sklenici kefíru, cereální sušenky a pár třešní :-)
    Taky jsem "krabičková" a když jdu na celý den třeba do práce, tak táhnu celou tašku :-D Kolikrát si přijdu trochu k smíchu, ale pořád je lepší mít takhle skvěle jídlo pod kontrolou :-)

    OdpovědětSmazat
  12. My jsme doma taky krabičkovací - dokonce i v ledničce máme všechno v krabičkách, déle to vydrží a je to přehlednější, šunce neosychají kraje atd .)

    OdpovědětSmazat
  13. ted sem si nedávno koupila vícezrný knackeboarty(vypadají tak:D) a chutnají mi,nikdy sem je nějak nejedla ale tyhle mi chutnají,navíc jen za 10Kč!!!:D k tomu šunku či sýr se zeleninou nebo nápoj activii s ovocem a celozrným pečivem..horší to je když mám čas jídla a ono to nejde protože ve škole je v tu dobu hodina nebo jedem bez přestávky:(

    OdpovědětSmazat
  14. Řeším to stejně :-)... jen nesnáším svačinky když někde školím... to potom člověk potřebuje něco fofr a co vydrží - takže tyčinky :-)

    OdpovědětSmazat
  15. Já bych se nazvala jako krabičková princezna :D Nakrabičkuji cokoliv, kolikrát jdu do školy se 4 krabičkama - 4 jídla. Hlavně když jsme ve školy dlouhou dobu. Já si taky hodně oblíbila takový sáčky se zipem. Taky hodně dobrý. Hlavně to nezabere třeba tolik místa jako krabička. Vhodné na pečivo, ovoce, zeleninu :-)

    OdpovědětSmazat
  16. Já si nejčastěji dělám do krabičky nějaké to obložené celozrnné pečivo a zeleninu. A také si hodně kupuji kefíry.

    OdpovědětSmazat
  17. Já hlavně řeším problém sehnání dokonalé krabičky :) ted s novým týdnem se objeví jedna nadějná v tchibu tak uvidím, strašně ráda bych krabičkovala, je to úhledné a prostě mě to baví :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ahojka, sice píšu možná trochu pozdě, ale ty krabičky z Tchiba (vzducho + vodotěsné) jsou naprosto bezvadné! Mám je už docela dlouho, využívám zejména ty menší velikosti, ale i větší se občas hodí :-) Vřele doporučuju! Verča

      Smazat
  18. Ja tiež zbožňujem "krabičkovanie". Máme doma asi milión najrôznejších dózičiek a vôbec mi nerobí ani problém vstať o 2 hodiny skôr len preto, aby som sa naraňajkovala a urobila si desiatu :-)

    OdpovědětSmazat
  19. ahoj,taky si chystám jidlo do práce...třeba dnes:tuňákové rizoto,zeleninka,sojový nápoj v krabičce,musli tyčinka...

    OdpovědětSmazat
  20. Samé zdravé dobrotky si uviedla :-). Ja si nosím do práce obed, ktorý si stále sama varím, no od rána do obeda ja nejem nič, len ovocie a voda :-). Takto balím deťom :-D.

    OdpovědětSmazat
  21. Mám to asi stejně, jako ty - doma máme přes dvacet krabiček, krabičkujeme všichni :) Já jsem si ale poslední dobou oblíbila i sáčky se zipem, jsou skladnější.

    OdpovědětSmazat
  22. Prosím tě,kde jsi sehnala sáčky se zipem? v marketu mají jen velké,potřebovala bych menší rozměry.Sháněla jsem v Tescu a Kaufu.

    OdpovědětSmazat
  23. Naprosto s článkem souhlasím :) Já si sice nedělám svačinku do krabičky, jelikož se mi v tašce otvírají, otázka zní, co sjem to koupila za šmejdy :D ale nakonec, dávám si je do malé igelitky :)

    Cottage Cheese bych mohla jíst de facto denně, naprostá fantazie, ty tyčinky a sušenky jsou dobrá věc, ale když bývaly v mém jídelníčku denně, tak to dobrý nebylo. Takže teď po nich sahám opravdu jen ve výjímečných případech, kdy cítím hlad, jsem někde venku a vím, že s etak hodinu ještě k jídlu nemám jak dostat - takže v tašce vždy mám tak 3 tyčinky připravené pro případ nouze :)

    Co se týče těch oříšků, musím velmi vychválit samotné mandle, jelikož když mě honí mlsná, tak jsou nejspolehlivějším "tlumičem" chutí. Stačí jich tak deset a je po problému. Dokonce jsem narazila i na pár článků kde se píše to samé :)

    A na koláče a buchty se chystám, myslím v tom zdravějším provedení :) tak už mám něco vyhlídlého u tebe a něco vyzkouším :)))

    OdpovědětSmazat
  24. toto je pro mě problém číslo jedna. chystat si svačinu ráno, na to si nikdy nevzpomenu, jen občas přihodím kus ovoce a jogurt, pokud mám jídelníek naplánovaný. většinou ale zajdu do Billy nebo do Alberta ještě než mi začne první hodina, koupím si banán a jogurt, kupříkladu. ale jak nemám obědy, je to hrůza. co si dát v centru Prahy zdravého k obědu, aby tě to zasytilo a neutratila jsi majlant? to je to nejhorší. svačinka, ok. ale oběd? .... :/ tahat s sebou svačinu a ještě k tomu provizorní oběd, tak to teda nevím nevím, většinou se nerada tahám s taškou a ještě litr a půl vody v ruce :D ale na příští školní rok to musím nějak vymyslet. asi si koupit větší tašku, nebo nevím :D
    ale jina super článek, super tipy. musím zkusit už konečně ty müsli tyčinky z DM, docela mě lákají!

    OdpovědětSmazat
  25. Ahoj :-)
    zrovna hledám inspiraci ke svačině. Mohla bych se zeptat - kde kupuješ ten celozrnný chléb, jak je na prvním obrázku? Přijde mi úplně nemožné v supermarketech něco takového sehnat, samé cereální, vícezrnné....díky :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. První obráze je ilustrační - ne můj. Zkus ale Lidl, Kaufland nebo Interspar - tam myslím mají plně celozrnné nebo žitné pečivo. Například z Lidlu slunečnicovo- žitný chléb je super :)

      Smazat
    2. Nojo, zrovna v těchto supermarketech moc nenakupuji, ale teď už mám důvod :-) dík moc a pěkný zbytek neděle :-)

      Smazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)