čtvrtek 17. ledna 2013

Pojďte se mnou do fitka III. - jak si rozvrhnout trénink

"Fitness není magické. Výsledky přicházejí pomalu, ale stojí to za to." :)
 Dnes mám pro vás další článek do rubriky o posilování ve fitku (nebo i doma, pokud na to máte vybavení). Opravdu mě těší, že i tato rubrika si našla čtenáře, kteří ji ocení. Balá jsem se, že se moc takových nenajde. Ale sem ráda, že jsou zde i další nadšenci do posilování, jako jsem já :) Minule jsme probrali, kde brát inspiraci na cviky a jakou volit intenzitu cvičení. Dnes bych se ještě chtěla věnovat rozdělení jednotlivých tréninků a slibuji, že příště už vám napíšu, jak cvičím konkrétně já - cviky, váhy, opakování. Tento týden jsem si začala vše poctivě zapisovat, tak už se nemám na co vymlouvat! :)


Pokud chcete posilovat opravdu účinně, je třeba mít plán. Pokud jdete do fitka s tím, že tu a tam zvednete nějakou činku, sednete na nějaký stroj nebo uděláte nějaký cvik, který jste zrovna někde viděli, není to zrovna nejlepší cesta ke slušným výsledkům. Ano, posilujete, cvičíte, tělo se i tak pravděpodobně zpevní, ale mnohem účinnější je si cvičení cíleněji rozvrhnout :)

Musím uznat, že tuto oblast stále zkoumám a snažím se zjistit, který způsob je ten nejlepší. I když ono asi ani nelze najít ten úplně nej. Existuje spousta možností a každá vám může přinést slušné výsledky. Navíc je dobré to taky po nějaké době střídat a neřídit se celý život jedním tréninkovým plánem ;)


Pokud na konci tréninku pořád vypadáš roztomile, netrénoval jsi dostatečně tvrdě!

Základem je rozhodnout se, zda chcete každou partii těla trénovat 1x, 2x nebo dokonce 3x týdně. Podle toho se pak váš plán bude ubírat. Můžete si jednotlivé tréninkové dny zaměřit pouze na určité partie nebo můžete jet pokaždé tzv. full body - tzn. že procvičíte celé tělo - tato volba je vhodná hlavně pro začátečníky. Stejně tak je zde možnost to kombinovat - udělat některé tréninky zaměřené na určitou část těla a k tomu si přidat i full body trénink.

A jak cvičit, pokud chcete trénovat jen určité partie? V tomto případě bych doporučila způsob, kdy budete posilovat nějakou větší svalovou skupinu (nohy, hrudník, záda) a k ní si pak přidáte partie menší (ruce, ramena). Přesně tak mi to na začátku doporučila i trenérka a tím se sama řídím. Těch množností je opravdu hodně a pro více informací bych vám doporučila pročíst například tyto odkazy, které jsem nedávno objevila:

Jak správně sestavit posilovací trénink – začátečník
Jak správně sestavit posilovací trénink –středně pokročilý
Jak správně sestavit posilovací trénink – pokročilý

Já osobně jsem zvolila tyto kombinace:
  • nohy + zadek
  • záda + ramena
  • hrudník + paže

Jde tedy o trénink 3x týdně. Aktuálně ale zjišťuji, že mi posilování zabírá celkem dost času, proto jsem se rozhodla to trochu změnit a rozdělit to na 4 tréninkové jednotky. Z každého dne uberu nějaký cvik a zařadím 4. trénink, kdy pojedu celé tělo (na každou partii cca 1 cvik).

Myslím, že tento způsob je vhodný pro někoho, kdo se chce posilování věnovat účinněji, ale ne na nějaké profesionální úrovni. Sama se pořád učím, ale po pár měsících cvičení můžu říct, že tento způsob určitě přináší výsledky :) Posilování kombinuji ještě s intenzivními kruhovými tréninky (ZWOW), takže bych řekla, že každá partie dostane během týdně dostatečně zabrat.




A kdy zařadit posilování břicha?
Někteří tvrdí, že kdykoliv a klidně po každém tréninku. Ze začátku jsem to tak taky dělala, ale myslím, že břicho je partie, jako každá jiná a potřebuje čas na regeneraci. Takže tak 2x týdně, možná i 3x, ale zato pořádně :) Já si břicha užiju dost i v práci, takže ve fitku ho dávám tak 1x týdně, a to si zařazuji cviky, které si v práci nemůžu dovolit s klientkami cvičit :D Myslete taky na to, že břicho je vhodné posilovat buď na začátku nebo na úplném konci tréninku. Spíše na tom konci (především pokud ten den posilujete zrovna nohy). A je důležité zároveň s posilováním břicha přidat nějaké cviky na spodní část zad, aby nedocházelo k svalovým disbalancím :)

Stejně tak nezapomeňte, že před každým tréninkem je třeba se zahřát nějakou aerobní aktivitou (5-10 minut), poté udělat úvodní protažení, které by mělo být ještě spíše dynamičtější - tzn. zaměřit se hlavně na klouby, krouživé pohyby apod. Na konci je pak čas na klidný stretching, kde už je třeba zařadit spíše protahovací cviky. Někde jsem četla, že stretching by měl být dlouhý asi jako polovina vašeho posilovacího tréninku. To já zatím bohužel nezvládám, ale snažím se mu věnovat dostatečnou pozornost :)

Mohla bych na toto téma psát ještě mnohem déle, ale to už by bylo opravdu zdlouhavé a pro mnohé nudné. Proto doufám, že bude stačit toto základní nastínění (více se můžete dovědět například v přiložených odkazech). A příště už tedy mé tréninky. Která partie by vás zajímala nejvíc? :)

Předchozí díly:
Pojďte se mnou do fitka I.- úvod k rubrice + co obsahuje má sportovní taška
Pojďte se mnou do fitka II. - inspirace, vhodná zátěž
...................................................................................................................................


                  FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                          FORMSPRING

47 komentářů :

  1. Mě by zajímal trénink zad, zejména spodní části :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přidávám se, máš nějaké cviky na záda ? :))

      Vymazat
    2. Na záda samozřejmě cvičím. S váhama i bez nich. Cviky určitě budu postupně přidávat ;)

      Vymazat
  2. Ahoj skvelí článok chodím do fitka ale len na cardio stroje bežiaci pás a bicikel ... chcem hlavne schudnúť s tukov občas si dávam aj workout od jilian... Vo fitku by som sa asi hambila niak aktívnejšie posilovať kedzže chodím sama :/ ... a Chcem sa ťa opíťať vždy píšeš že ideš do práce a vŕta mi to hlavou kde ty vôbec pracuješ ?? :DD ďakujem Jarka :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se nestyď ;) Zkus to jednou překonat a pak už to půjde samo. Nebo zkus nějakého trenéra aspoň pro začátek. Nevím jak to máte tam u vás, za jakou cenu a tak. U nás jsou trenéři, kteří pomohou a měla jsem i 1 trénink zdarma :)

      Pracuji v Expresce -to je fitko pro ženy. Tam s klientkama občas posiluji zvlášť břicho, nohy apod. A ještě posilujeme břicho po jumpingu, který předcvičuji :)

      Vymazat
    2. Kolikrát týdně tedy cvičíš? a započítáváš i ten jumping? nebo ten den cvičíš dvakrát? dík Hanka

      Vymazat
    3. Mám 3x týdně fitko a 2x týdně ten Jumping (teď to tak vychází, ale občas nebýval vůbec nebo 1 týdně, podle toho, jestli se někdo zapíše). Občas dávám ráno ZWOW (jenom těch cca 15 minut) a pak večer mám ten Jumping. Vždycky mi to ale vychází, že mám po 2-3 dnech cvičení pauzu :)

      Teď jsem ale trochu překopávala tréninkový plán a budu to mít trochu jinak: 2 dny cvičení - pauza - 3 dny cvičení - pauza - 2 dny cvičení. Potřebuji tam totiž vecpat ještě nějaký trénink navíc (o tom se možná zmíním časem). Akorát to cvičení nebudu opakovat po týdnu ale po 10 dnech :)

      Takže když to vezmu stručně, cvičím tedy 5x týdně :D

      Vymazat
    4. Super, dík:) já chodím tak 4-5krat do posilky (kdyz 5x, tak davam dvakrat nohy)po posilovani uz kardio nedavam, protoze to bych tam byla hrozne dlouho a chodim cvicit s kamosem, a ten na me cekat nebude a jezdime spolu domu.. doma mam orbitreck, tak se snazim nekdy dopo tak 30 minut jezdit..potrebuju shodit tuk (svaly mam pod nim:( takze uvazuju, ze zaradim jeste zwow..teda ja ho obcas cvicim, ale ne nejak pravidelne..nebo co ty bys poradila? ja to vidim vylozene na tom, pridat kardio(s jidelnickem problem nemam)..ale ja ho hrozne nesnasim..takze se musim premlouvat no

      Vymazat
    5. Mě právě taky samotné kardio nebaví. Fakt hoďku čistě kardia dám tak 1 za 2 měsíce :D (pokud nepočíta ten jumping). Právě proto dávám tak 15-20 minut vždycky po posilování. Ale pokud ti to už po posilování nevychází, tak bych ho dala jak říkáš ty třeba doma, těch 30 minut. A klidně občas i ten ZWOW, ten je na to taky dobrý ;)

      Já třeba kardio hodně střídám, aby mě bavilo. Buď na pásu HIIT nebo Eliptical, kde se mi taky střídají zátěže pořád nahoru dolů a teď jse zařadila i stepper :)

      Vymazat
    6. Tak to jsem rada, ze s tim "bavenim" to ma nekdo podobne :D rikala jsem si, ze bych mela teda tak 5 krat tydne dat tech 30 min..to bude premahani..:D jinak stepper je super!! kam se hrabe kolo..za chvili je clovek totalne zpoceny:) Dik za odpovedi, super blog a super clanky:)

      Vymazat
    7. Myslím, že 5x týdně nemusíš, stačí 2-3x ;) Stepper jsem dneska zkoušela poprvé a bavil mě, navíc slušná makačka, za 10 minut nějakých 140kcal! jsem se až divila :) A kolo, na tom jsem nebyla...ani nepamatuju :D Chodím do fitka půl roku a ještě jsem na něho nevlezla, protože to je pro mě opravdu extra utrpení a nuda :D

      Vymazat
    8. to je fakt, na kole se clovek ani nezahreje..u me e fitku prave neni moc moznosti kardia (ale zase je fakt levne:).postradam pas a jeste mam rada takovy simulator jizdy na bruslich..jinak ja toho tuku mam fakt dost, nechala jsem se zmerit tuk na inbody a mela jsem 31%..fakt hruza, ale bohuzel beru leky, po kterych jsem hodne pribrala a vubec mi to muj zrd.stav hodne ztezuje no..no, ale 5krat je asi fakt hodne, to bych stejne asi ani nevydrzela dodrzovat pravidelne..tak asi zkusim vydrzet pravidelne alespon trikrat:)

      Vymazat
  3. Do posilovny teď sice nechodím, ale to neměni nic na tom, že si ty články přečtu ráda:) kdysi jsem tam byla třeba 4x týdně, ale cvičila jsem špatně - jen na pášu a sem tam jsem šla k nějakýmu stroji, co mě napadlo, a pak jsem posilovala stehna se závažím ( takovej ten stroj co vypadá jako gynekologický křeslo :D ), a z toho mi akorát svaly zmohutněly, takže nohy vypadaly silnější....no byla jsem blbá, měla jsem si taky zapaltit trenéra alespoň na hodinu:)
    teď cvičím doma a sem tam jdu na lekci do fitka, ale věřím že mě to omrzí a zase s fitkem začnu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já začínala úplně stejně - pás + tak 3 nějaké stroje, které mi přišli nejméně složité :D Ale tak někde člověk začít musí. Hlavně, že začne :)

      Vymazat
  4. Ahojda, chtela bych se na neco zeptat, ale asi to neni uplne k tematu:) Jak casto bych mela posilovat, kdyz u toho delam jeste jine sporty? Mam dojem, ze vsechna doporuceni jsou pro lidi, kteri uz nic dalsiho nedelaji...Jednou az dvakrat tydne mam 1,5h irskych tancu, jednou tydne 2h lezecky trenink a krome toho celkem casto takovy ten narazovy sport (tury apod.). Ted asi pred mesicem jsem se rozhodla zacit posilovat (zatim Jillian a Maruska). Jak casto bych mela cvicit, aby to melo nejaky efekt, ale abych to v kombinaci s tim ostatnim neprepiskla? Dekuju moc za odpoved, Betka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Posilování zařaď tak, abys měla i dostatek času na odpočinek ;) Nezáleží, kolikrát týdně. Dej si ho třeba v den, kdy zrovna nic jiného nemáš. A po 3 dnech cvičení dej třeba úplně volný den. Odpočinek by měl být alespoň 1-2x týdně :) Takže se řiď spíš podle toho a posilování dej, kam ti to "vejde". Jestli to bude 1x týdně nebo 3x, to už záleží na tvém programu :)

      Vymazat
    2. Dobre, budu se vic snazit odpocivat. Bala jsem se, aby mi to vubec k necemu bylo, kdyz bych posilovala treba jen jednou tydne...a navic jsem ted v pocatecni nadsenecke fazi, kdy mam hroznou chut si ty videa vyzkouset nejlepe hned ted a vsechny:-)) B.

      Vymazat
  5. Skvělý článek, jsme za něj neskutečně vděčná. Vždycky jsem byla spíše na kolektivní a takové ty dynamické rychlé sporty, ale posilování přicházím postupně na chut a a aspon vím jak pořádně začít... Ještě jsem se tě chtěla zeptat, doufám že si tě ted nepletu s někým jiným ale několik měsíců zpět jsei psala, že jsi v někde v ostravě navštívila nějakou velkou zdravou výživu, projela jsem tvé články, ale neměla jsem na to štěstí to znovu objevit, takže tednevím jestli si to opravdu s někým pletu, nebo mám přece jen dobrého pamatováka... Kdyby jsi to byla ty, můžem mi prosím napsat kde to blíže bylo? V Ostravě studuju a nějak nemám na tyhle obchody štěstí a na žádný pořádný jsem ještě nenatrefila....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem to já :) V Ostravě znám hned 2 zdravé výživy - jedna se jmenuje VEGA a je kousek od Elektry. Druhá, o které jsem psala, se jmenuje tuším Na Hradbách. A je taky kousek od tama, na ulici Na Hradbách. Je to hned kousek od Lasa :)

      Vymazat
  6. Tahle rubrika je skvela !!! :)) ja si treninky delam tak, ze jedu 2-3 cviky na nohy a pak zada/ruce (proste abych to "projela" za ten tyden vsechno) a na konec bricho .... Ale mozna je na case to zmenit, tak se pokusim tebou inspirovat ;) moc se tesim na dalsi cast !!!

    OdpovědětVymazat
  7. mě by zajímalo bříško, ty cviky těžké, které nemůžeš procvičit s klientkama:)Niky

    OdpovědětVymazat
  8. ahoj, zajimaji me cviky na vsechno:) ale nejvice asi na zadek:)a jak cvicis zada a ruce..no rikam, na vsechno :D

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek, líbí se mi, že píšeš srozumitelně a klidně bych si přečetla i něco delšího .)...mě by zajímaly cviky na záda - na vše ostatní toho znám a dělám celkem dost, ale na záda cvičím pořád to samé. Jinak, myslíš, že je dobré cvičit tímhle stylem? - 20 minut pás, protažení, posilování břicho a jedna svalová skupina (dnes např. záda), 15 minut pás, kratší protažení nohou, jiná svalová skupina (dnes nohy), závěrečný stretchin? Díky za odpověď :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych dala spíše na začátek ten pás, pak protažení, posilování - ale všechno najednou a pak až na závěr znova ten pás ;) Tak to dělávám já. A břicho posilovat spíše až na konec. Nejdříve by se měly posilovat největší partie (nohy, hrudník, záda) ;)

      Vymazat
  10. Co se fitka týká, nikdy jsem mu moc neholdovala, ale po tvých příspěvcích o něm začínám uvažovat :-) Takže mě zajímá vše ;-) I když asi i proto, že se snažím cvičit doma, by mě zajímaly cviky s vlastní vahou těla a břichooo samozřejmě :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší! Doufám, že přesvědčím hodně lidí :D

      Vymazat
  11. Toto bude asi moja najobľúbenejšia rubrika, ako vidím :) vážne sa veľmi teším na ďalšie články :) Teraz mám síce od fitka trochu pauzu, pretože som to dosť preháňala (proste som si mylne myslela, čím viac tým "lepšie"). Ale dosť mi to chýba a už sa tam zase teším, cvičenie doma sa tomu podľa mňa nevyrovná :D A môj názor je, že teraz je tvoj tréningový plán úplne perfektný, tiež som po čase zistila, že neni dobré cvičiť všetko naraz a ako chcem, proste som si to rozdelila a išla som podľa toho :) Brucho som trénovala asi 3x týždenne, ale žiadne flákačky. A kombinácie som išla vždy nohy+zadok, full body, paže+hrudník+chrbát, full body a chrbát+ramená+paže a tak som to opakovala :D Veľmi rada cvičím s činkami, na to sa vždy veľmi teším, milujem hlavne tréning spodnej časi (nohy a zadok:D), hlavne keď sa mi podarí drepnúť s vyššou váhou ako minule :D Ale strečing a preťahovanie nemám rada, to robím len z nutnosti :D A teším sa až pridáš svoje tréningy, budem sa určite inšpirovať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, nic se nemá přehánět. Je dobře, že sis to uvědomila a dala trochu pauzu ;) Co se týče posilování, taky jsou nohy a zadek moje nejoblíbenější partie :D

      Vymazat
  12. Tak jsem dala článek přečíst mamce, protože ona je víc zapalená do fitka:) A rozhodla si teď cviky taky rozvrhnout:) takže děkuje :D
    já cvičím doma nebo chodím na Jumping a v létě mi snad vyjde kurz, jako sis dělala ty:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že ji to inspirovalo :) Kurz Jumpingu je super, tak ať ti to výjde! :)

      Vymazat
  13. Dobrý článek! Břicho je sval jako každý jiný - i on potřebuje čas na zotavení. Navíc - silné břišní svaly nerovná se pekáč buchet. Jako lektorka rozhodně doporučuju zařazovat cviky na břišní svaly až na úplný závěr. Z toho důvodu, že pokud se břicho a svaly trupu obecně unaví už na začátku, hodně trpí technika ostatních cviků a posilování těch partií pak vcelku nemá smysl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, břicho se zapojuje do většiny jiných cviků, takže by nemělo být moc unavené už od začátku :)

      Vymazat
  14. Mně zase nedávno trenér crossfitu říkal, že někde četl novou teorii, že po tréninku (nemluvím o posilování s 1kg jednoručkama, to není trénink) by se nemělo hodně protahovat, naopak, vyčkat a protáhnout se nejdříve 2-4h po tréninku, jelikož těsně po tréninku hrozí ještě větši zpřetrhání už tak natrhaných nebo namožených svalů.
    Nicméně já se nedokážu protáhnout až 4h po tréninku, to už se neprotáhnu vůbec :-D Ale je pravda, že vždy protahuji jen LEHCE to, co jsem cvičila, a VÍCE to, co jsem necvičila. Takže třeba provaz, rozštěp dělám v den, kdy nejedu nohy. A je to lepší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je zajímavá teorie, kdoví, co se z toho časem vyvine. Ale taky zůstanu u protahovaní hned po cvičení :) Já teda protahuju většinou tak nějak stejně. Provaz, rozštěp dělávám taky, ale je fakt, že bych ho asi mohla vynechat ve dnech, kdy jedu nohy :)

      Vymazat
  15. super článek, už vím proč mě baví víc cvičit doma než kdy v posilce- neměla jsem plán :-)

    Taky.. chtěla bych se zeptat, už jsem nejak omezila sladké a tučné! Jenže, když se pohádám s přítelem, tak se dostanu do stresu a jím co chci. Takže takhle se nikam nedostanu žejo :/:(( "Jak oddělit" psychický problémy od jídla?
    Jestli mi rozumíš.
    Stefi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez plánu je to nuda! :)

      Stres a jídlo...to je bohužel celkem problém, se kterým jsem sama bojovala, asi i bojuji. Jak to oddělit, to neporadím. Snad jenom pokusit si od toho "odvyknout". Pokud sis kdysi zvykla zajídat stres jídlem, tak je to teď automatická reakce. Zkus si najít nějakou jinou činnost :) Nebo alespoň nějaké zdravější alternativy. Já už jsem třeba zjistila, že když už mám ty chutě, tak si radši dám nějakou proteinovou/ovesnou tyčinku nebo celozrnný chleba s arašídovým máslem, než třeba zmrzlinu. A to mě (ani můj žaludek) potom ani tak netrápí :)

      Vymazat
  16. Včera jsem s kamarádkou zašly do toho super vymazlenýho fitka, jak jsem ti říkala, že už mě moje old school bušírna (něčí název zde - absolutně mě rozsekal, protože to je přesně to, kam dosud chodím :-D ) a sladily jsme časy, kdy budeme chodit vyloženě cvičit do fitka, kdy na hodiny atd.
    Zatím jsme se nechtěly upisovat na rok, tak jsme zakoupily jen zkušební deseti denní VIP členství.
    Obávám se, že po těch deseti dnech asi umřeme :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je paráda. Třeba si to užít a všechno vyzkoušet, ať víš, do čeho jdeš! :D

      Vymazat
  17. Já do fitka nechodím - právě proto že nevím co tam dělat, protože běh moc ráda nemám.. Takže díky za článek, 3 odkazy si pořádně přečtu a přesunu se ke strojům :D
    Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač! Ono když člověk neví co cvičit, tak je to vážně nuda, taky jsem to ze začátku párkrát zažila a spíš jsem po takovém cvičení byla naštvaná, protože jsem si to neužila. Ale když máš plán a cíl, tak je to hned něco jiného. každým tréninkem jsi pak o krůček blíže k cíli :)

      Vymazat
  18. Ahoj :) Článek je opravdu zajímavý. Já se na cvičení teprve chystám. Zatím ještě nemám dostatek energie. Ale chtěla bych tě poprosit o radu. Všude čtu o Jill Michaels a jejímu 30-ti dennímu cvičení. Prohlédla jsem videa a přemýšlím, že to zkusím. Jenže nehledám žádné kardio, ale posilování. Proto se chci zeptat, co si o tomto cvičení myslíš ty, popřípadě jaké Workouty by jsi mi doporučila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud nechceš kardio, ale spíše něco na posilování a budování svalů, tak bych tu Jillian moc nedoporučovala. Ono to není přímo kardio, ale nějaké skákání tam je, je to takový intervalový trénink :)
      Pokud chceš posilovat "lehčeji" jenom víceméně s vlastní vahou, tak můžeš zkusit videa od Cassey:
      http://www.blogilates.com/
      http://www.youtube.com/user/blogilates

      O něco náročnější pak je třeba program P90X :)

      Vymazat
    2. Děkuju moc :) Určitě na to kouknu. Kardio nehledám, protože nepotřebuju hubnout, ale naopak tvarovat. Jako většina žen a dívek se samozřejmě chci zaměřit především na bříško.

      Vymazat
  19. zaměřovat se na určité partie jsem začala teprve nedávno. Prostě nemám ráda, když se na jednu část nemůžu radši ani usmát a druhou vůbec necítím :D. Každopádně se teď věnuju hlavně nohám (což je důvod, proč bych zrovna teď potřebovala kolečkový křeslo :D). Sice jsem se teď zamilovala do posilování rukou, ale nohy jsou kámen úrazu..

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj,tvuj clanek se mi velice libi a inspiruje mne.Na tvuj blog koukam casto a nachazim tu spoustu zajimavych clanku :) Takze moc chvalim.Jen si ted snazim sestavit trenink a trosku se v tom topim a tápu zda je to dobre...protazeni,beh 25-35min, protazeni pred posilovanim,posilovani,strecink... chci nejen hubnout ale i formovat tak nevim zda je tento zpusob idealni.. :( a hlavne ohledne toho tveho typu kdybych v tom posilovani mela Pondeli - nohy-zadek,streda- zada-ramena , Patek -hrudnik a paze..a nedele -cele telo ...mi prijde ze je to proste malo..jednou tydne posilovat na kazdou partii..pritel mi tvrdi ze to bohate staci (venuje se nakou dobu posilovani) ale i tak mi to proste prijde malo...neporadila bys mi jak to vymyslet jinak?Nebo zda cvicit kazdy den--beh plus posilovani ale misto dvou partii posilovat 3 (nohy,zadek,zada) a druhy den (ramena,hrudnik,paze) a tak porad dokola obcas po trech dnech si dat jeden den oraz treba ? Dekuji velice za radu

    OdpovědětVymazat
  21. Super, díky! Nebyla jsem si vůbec jistá, jak rozvrhnout partie a jestli to dělám správně a měla jsem to namyšlené tak nějak jak Ty. Takže moc díky, jsem ráda, že jdu správným směrem :) Břicho tedy ještě přiřadím k jednotlivým tréninkům, jinak to jsem si vždycky cvičila samostatně :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)