středa 29. února 2012

Arašídovo - Čokoládové müsli

Ano, je to trošku kaloričtější dobrůtka, i když je to müsli. Ale je to arašídovo-čokoládové müsli a tomu to zvládnu prominout :D Takže pokud je tu nějaký další milovník arašídů a čokolády, tak je tenhle recept určen určitě pro něj :) Recept jsem našla ZDE, ale jelikož mě zaujal, chtěla jsem ho zpracovat a zařadit si ho i na svůj blog :)

Budete potřebovat: 
          na 380g müsli 
100g ovesných vloček
40g celozrnné pšeničné mouky 
40g lněných semínek
75g arašídů
půl lžičky soli
1 lžíce oleje
2 lžíce javorového sirupu
50g arašídového másla
60g čokolády

Postup přípravy:
V jedné míse smíchejte vločky, mouku, lněná semínka, arašídy (nepražené, nesolené) a sůl. Zvlášť smíchejte olej, javorový sirup (nebo jiné tekuté sladidlo - například med) a arašídové máslo. Obě tyto směsy (sypká a tekutá) pak smíchejte dohromady, aby se hezky spojily. Vzniklou hmoty dejte na pekáček vyložený pečícím papírem. Pečte při 180 stupních 10 minut, poté promíchejte a pečte dalších 10 minut. Hotové müsli po vytažení z trouby ihned smíchejte s nasekanou čokoládou - nejlépe hořkou :) Čokoláda se rozpustí a spojí směs ještě více dohromady. 

Energetická hodnota:
                ve 100g
  • 1940Kj (462Kcal)
  • 15g bílkovin
  • 38g sacharidů
  • 26g tuků 
                ve 30g
  • 582Kj (138Kcal)
  • 4,5g bílkovin
  • 11,5g sacharidů 
  • 7,8g tuků 

Závěrečné zhodnocení:
Tohle müsli u mě rozhodně zabodovalo - jednak kombinací chutí, ale taky samotnou strukturou. Je mírně sypké a občas narazíte na skvělou hrudku čokolády, která potěší vaše chuťové buňky. Jeho energetická hodnota je o něco vyšší, to je však způsobeno hlavně arašídy - ořechy obecně obsahují více kalorií kvůli tukům. Naopak však ale v tomto müsli najdete menší množství sacharidů než v běžném kupovaném, jelikož tam není přidán žádný cukr. Ve 100g je pouhých 38g sacharidů, v obchodě jsem snad nikdy nenarazila na žádné, které by mělo pod 50g. Takže za mě určitě doporučuji :)

9 komentářů :

  1. mňam, no vypadá to nádherně, určitě si ho hned udělám!

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě že nemůžu čokoládu a nechutnají mi arašídy a ani arašídové máslo .. Protože já si udělat tohle musli .. je během mě za jeden den. Uf, uf.. :D Ale radši sem nepřídavej ani jiné zdravější a dobré .. rotože já bych si ho musela udělat a sežrat na posezení . Grr.

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to pěkně:)Mě musli sice chutná,ale neujíždím na něm,takže bych si ho nedělala:)

    OdpovědětVymazat
  4. Nemůůůůžu! Tohle neeee! Vypadá to fakt dobře... ach jo...

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to luxusně, určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna dnes jsem ho dělala a voní přenádherně :)...Měla jsem chuť ho sníst všecek na posezení :D

    OdpovědětVymazat
  7. Už jsem ho taky dělala a je opravdu moc dobré.. Přidávala jsem si ho ráno do kaše a občas i do jogurtů, je to mňamka... :o)))

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, vypadá to skvěle! Chci teď zkusit ochutnat arašídové máslo. Neporadila by si mi které je nejlepší a nejlevnější? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně dobré a výhodné měli v Lidlu během amerického týdne. Můžeš mrknout, jestli jim tam ještě někde nezůstalo, i když už to bylo celkem dávno no. Potom jsem slyšela, že je ještě dobré a levné v Marks and Spencer, ale sama ho ozkoušené nemá. Koupit ho můžeš i v dorgeriích DM nebo v běžném supermarketu. Mě celkem chutnalo i to od značky Bohemia :)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)