úterý 20. března 2012

Jogurty z mého úhlu pohledu. Který je ten nej?

Mnoho lidí miluje jogurty a zejména v hubnoucím období je mnozí lidé zařazují do svých jídelníčků. Většina jogurtů na našem trhu však bohužel nedosahuje takových kvalit, jakých by si výrobek pojmenován slovem jogurt zasluhoval. Nejvíce se mi nelíbí jogurty zaušťované modifikovaným škrobem a želatinou, mnohdy také doplněné o umělá dochucovadla. Sušené mléko? Ovocná složka 5%? Látky zvýrazňující chuť? Opravdu by tohle mělo být v jogurtech?

Já osobně mám 2 hlavní favority, které mě zaujaly jak chutí, tak především složením a kvalitou (s cenou už to tak zázračné bohužel není). Obecně se doporučují spíše bílé jogurty, které je lepší smíchat s čerstvým ovocem. Tyto dva jogurty jsou dle mého ale kvalitní i v těch ochucených variantách:

Hollandia - pro mě prostě jasná jednička

Hollandia vyrábí celou řadu kvalitních jogurtů. U mě vede hlavně Hollandia Selský jogurt- jak bílý, tak ochucený.

Složení je následovné:
mléko, mléčná bílkovina, živá jogurtová kultura, probiotická kultura 

Minimální množství surovin, zato kvalitních a žádné zbytečnosti navíc. Tak by to mělo být u všech zdravých výrobků :)


Jihočeský jogurt od Madety- česká kvalita na trhu

Druhý kvalitní jogurt na českém trhu. Musím podotknout, že Hollandii si kupuji častěji než jihočeský jogurt, ale to je způsobeno spíše cenou než kvalitou či chutí.  Existuje také ve spoustě příchutí. Skvělé navíc je, že si můžete z vrchu "odstranit" tukovou vrstvičku a hned máte jogurt o něco méně kaloričtější.

Složení:
plnotučné mléko, mléko sušené odtučněné, živá jogurtová kultura

Opět minimum surovin. Jak málo stačí k výrobě
kvalitního jogurtu :)


Na závěr nutno podoktnout, že oba tyto mé oblíbené výrobky pocázejí od českých výrobců. Existují samozřejmě ještě další kvalitní jogurty, většinou od stejných výrobců, pouze pod jiným názvem (ač těch nekvalitních je na trhu bohužel mnohem více). Právě tyto dvě značky však sama nejčastěji a nejraději doporučuji. Už jenom to, jak sou tyto jogurty krásně husté. Tomu se rádoby jogurty zahuštěné škrobem nikdy nevyrovnají :)

23 komentářů :

  1. tak já bych byla i za jiné tipy, protože tyhle mi nějak nejdou přes pusu i když jsou kvalitní :(

    ps: v kauflandu teď maj Hollandie jogurty skoro za polovic :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pre mňa je Hollandia zatiaľ ten najlepší jogurt aký som ochutnala. Lenže v našom Tescu majú len jahodovú a čokoládovú a ja jem len biele, takže si ju doprajem občas na internáte :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky miluju Hollandii! Ta velká bílá je nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
  4. Perfektní článek - a taky pravda pravdoucí - v podstatě jsou to jediné slušné jogurty na našem trhu, které jsou běžně k sehnání...

    OdpovědětVymazat
  5. naprostý souhlas! Brzo si koupím hollandii, ten jihočeský má takovou specifickou chuť, ne každému sedne.

    OdpovědětVymazat
  6. Mám taky ráda tyto dva...holandii miluju bílou i ty ostatní..hlavně příchut irská káva mnam....A ten v té skleničce mám ještě radši..bohužel je drahy, a tak si ho dám jen občas ale miluju ho :)

    OdpovědětVymazat
  7. A co takhle jogurt AQ Klasik - bílý jogurt? Cenově přijatelnější, 3 % tuku, mléko, mléčná bílkovina, jogurtová kultura. Mně přijde moc fajn.

    OdpovědětVymazat
  8. přesně tyhle jogurty jsou úplně taky pro mě nej :) nespřátelila by jsi?

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za podporující komentář:) Sem ráda, že v tom nejsem sama a je někdo ochotný mi občas napsat, co si na sebe mám zase vzít a co raději už nikdy:D

    Jinak jogurty jsou můj věčný problém. Osobně mi nejvíc chutná Max, ale je smetanový, takže dost tučný...A sehnat nějaký kvalitní je vážně problém, občas si u toho regálu přijdu jak blázen. Stojím, čtu složení na každým druhu jogurtu a hledám, zda tam není náhodou nějaký dobrý:) Celkem dobré sou Floriny, ale ty zelené a modré. Není to bílý, ale oproti třeba tak reklamované Activii jsou kvalitní. Bohužel, český trh je plný nekvalitních fujky věcí, které se tváří jako zdravé a kvalitní.

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní: Určitě je dobrý a kvalitní. Sama jsem ho mysím jednou měla. Ale nechtěla jsem se v tomhle článku moc rozepisovat, proto jsem uvedla jen ty dva jogurty. Navíc, chuťově jsou stejně pro mě lepší než albert klasik :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ty zrovna nemusím. Nemám ráda tu "pravou" chuť. :D

    OdpovědětVymazat
  12. Já si pamatuju když sem začínala s dietam a hubnutím atd (ano ano celoživotní boj:(( ) tak sjem si myslela že jogurty 0,000001 jsou to nej..teď už vím i díky pořadu Jste to co jíte.....že jsou to pěkné shity....já mám nejraději bílý jogurt od Zotta ! ten můžu!! Chutná výborně, Hollandii jsem snad ještě ani nikdy neměla...

    OdpovědětVymazat
  13. Prohlížím si tvůj blog a je zajímavý, přidávám se k tvým followerům a budu dál nakukovat! .)

    OdpovědětVymazat
  14. můžu doporučit ještě Milblu 3,9% z Kauflandu, chutná mi mnohem více než zmiňovaný Selský od Hollandie :) není tak "zdrclý" ,připadá mi více krémovější

    OdpovědětVymazat
  15. Na veľa blogoch čítam že je dobrý tvarohovy dezert Ovofit. Skúšala si ho? Ak áno tak myslíš že je to dobrá voľba napríklad na desiatu či olovrant?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z mě určitě ne, je plný sladidel a zbytečných látek. A chuť taky hrozná (aspoň podle mě) ;)

      Vymazat
  16. Mně teda Ovofit moc chutná-ale taky mě tam štve ten aspatam a acesulfan-K..ale Jihočeksý jogurt zbožńuju-hlavně borůvkový..ale zase ta cena :(..

    OdpovědětVymazat
  17. Já vím, že tohle je trošku reakce se zpožděním...ale vyrábím si vlastní jogurt. Na farmářském trhu kupuji čerstvé mléko, to zahřeji pod bod varu a nechám vychladnout na cca 40°C, poté přimíchám 100-150 g bílého jogurtu s živou jogurtovou kulturou (což jsou právě ty dva jmenované)pořádně prošlehám metličkou, naliji do skleniček od jogurtu a dám na teplé místo, kde je právě kolem 40°C. Jedna slečna mi doporučila postavit je na setobox a přehodit přes ně deku. Za 5 hodin je jogurt hotový, stačí jen vychladit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, vyrábět si svůj domácí jogurt je vůbec nejlepší :) My máme doma už X-let takovej přístroj přímo na výrobu domácího jogurtu a to je pak jedna velká paráda ho udělat :)

      Vymazat
  18. No je pravda, že se jogurtu obyčejně ani nenajím, dostatečně mě nezasytí, ale tyhle dva ano. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Na dnešním trhu se nachází spousta nekvalitních jogurtů (nejen jich), opravdu nechápu, že to někdo vyrábí a ještě hůř, že to někdo kupuje. Já kupuju jedině bílou Hollandii, ta je tak vynikající! Chutná mi i samotná a má skvělou konzistenci, ale nejčastěji ji jím s čerstvým ovocem - nejlepší je kiwi :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Takové ty "sračky" už dlouhou dobu nekupuji..tekutý jogurt..člověk se toho mco nenají a ještě to složení! Nejradši mám jogurty bílé a to právě tu Hollandii, nebo můžu doporučit bílý bio jogurt, přesně nevím, jak se jmenuje, ale je také skvělý, střídám s Hollandií. Dneska jsem měla ke sváče Jihočeský, já tyto jogurty miluju! Žádné tekoucí jogurty se spoustou zbytečnosti, zde platí to, že v jednoduchosti je krása. Tyto jogurty jsou "poctivé" sice nejsou domácí, těm se prostě nic nevyrovná, ale kdo si dnes může dovolit pěstovat krávu, že? :D krásný článek, ožná bych zahrnula více druhů jogurtů (i těch "špatných) aby si lidé uvědomili, cože to vlastně jí. Skvělým příkladem je třeba Activia to je vážně hnus ;)

    OdpovědětVymazat
  21. U mě momentálně vede višňovej od Agroly http://jogurtyveskle.cz/jogurt-ovocny-visen/

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)