pátek 30. března 2012

Kdy pro nás bude naše postava konečně dokonalá?

www.thechicagomedspa.com
Ty šťastnější z nás jsou se svou postavou naprosto spokojené. Nic by neměnili, považují ji za dokonalou. Ale kolik opravdu takových žen existuje? Řekla bych, že opravdu minimum. Přitom mnohdy dokonalou postavu mají, jen to sami nevidí. Kdy konečně budeme se svou postavou spokojené?


Napadlo mě napsat tenhle článek hlavně v závislosti na mých pocitech. Ale nejenom pro to. Kolikrát si dívky či ženy s dokonaou figurou stěžují na kdejaký téměř neviditelný špíček, zatímco mi bychom za jejich postavu daly cokoliv. Nebo nám muži neustále opakují, jak jsme krásné a že nepotřebujeme hubnout a my stále prostě tvrdohlavě jdeme za tím, že až budeme o 5 kilo lehčí, bude vše najednou dokonalé. Ale bude to tak? Alespoň některá žena si někdy řekla: Se svou postavou budu 100% spokojená, až...

...na váze uvidím své vysněné číslo!
Opravdu to číslo změní váš svět na tolik, že všechno bude dokonalé? Co když se na to číslo dostanete a stejně se nebudete cítit o moc šťastnější. Řeknete si, že za dalších 5 kilo to bude lepší a tak hubnete dál. Jste štíhlejší, ale stále vidíte na sobě chyby. Nebo naopak (a to mluvím z vlastní zkušenosti) se jednoho rána postavíte před zrcadlo a najednou si uvědomíte, že už vlastně ani dál hubnout nechcete. No jo, jenže do vysněné váhy vám stejně ještě 4 kila chybí. Co teď? Tak dlouho jste o tom číslu snila a najednou se spokojíte s jiným? Třeba byste přecejen ještě něco zhubnou mohla... Takhle nás mají ovlivňovat čísla? Ne u každého může takový případ nastat, ale ženy se rozhodně na ta číslo upínají až moc. A mnohdy stejně ke psokojenosti nevedou...

...se má postava bude líbit i mužům!
Každému muži se samozřejmě líbí trošku něco jiného, ale kdo by nesnil o tom, aby zaslechl slova chvály od opačného pohlaví. V poslední době se často na facebooku objevují fotky nejrůznějších slečen, většinou nějakých modelek či jiných opravdu štíhlých dívek. Občas si pročtu komentáře u těchto fotek. Nejběžnější komentáře holek jsou typu: "Má vysněná postava!, Takhle byc chtěla vypadat. Je mou inspirací." Časté komentáře mužů: "Kdyby pár kilo přibrala, vypadala by lépe. Nelíbí se mi, že jí jdou skoro vidět žebra. To už skoro ani není ženská." Samozřejmě, každého názor je individuální. Myslím ale, že na tom něco budeme. Ženeme se za tím, abychom byli pro muže dokonalé, ačkoliv jsme pro mě mnohdy dokonalé spíše s těmi pár kili navíc, kterých se pokoušíme zbavit.

...oblénku velikost S!
Velikost XS,S,M...každý sní o něčem jiném. Opět magické číslo, či značení, které nás může udělat šťasné, když ho máme na našem oblečení. Kdo v životě nezajásal, že si kupuje o velikost menší kalhoty než posledně? Nebo naopak neměl zkaženou náladu, když musel sáhnout po velikosti větší? Opět něco z mé zkušenosti z období hubnutí. Byla jsem přesvědčena, že až obleču své starší džíny, které mi byly těsné, budu konečně spokojená a má postava takto bude ideální. A ejhle, zhubla jsem, džíny dopla a stejně to pořád ještě nebylo ono.

...se prostě budu ve svém těle cítit dobře!
Celkem rozumně znějící odpověď. Je jasné, že spokojené přece budeme, když se sami sobě budeme líbit. Opět to ale zase nemusí být až tak jednoduché. Já osobně se dobře ve svém těle cítím. Vím, že nejsem na hranici nadváhy ani podváhy, nosím velikost S, nikde se mi neklepou žádné špeky. Ale... A vždycky tu snad nějaké to ale je. Na jednu stranu vím, že už teď vypadám dobře, ale pak projíždím své oblíbené stránky se cvičením či hubnoucí blogy a ze všech stran mě zahlcují ženy s (pro mě) dokonalými postavami. Krásně hubené, vysportované, fit postavy. Tak začnu opět pomýšlet na hubnutí, ačkoliv by to vlastně ani nebylo potřeba.
 
 
 
Není to teda spíše nekončný hon za něčím, čeho stejně nedosáhneme, protože prostě vždycky nějakou tu chybu na sobě najdeme?
 
  A kdy budete spokojené vy?




10 komentářů :

  1. Já budu spokojená až se budu cítit dobře a vypadat dobře :D Sice vždycky na sobě nějakou chybu najdeme ale nic se nemá přehánět, co nejde změnit- nezměníme:)

    OdpovědětVymazat
  2. U mňa to je na časy, inokedy som spokojná a niekedy zase nie. Všimla som si, že je to aj podľa toho čo si oblečiem :)...alebo podľa toho ako na mňa ľudia reagujú :)..ale aj tak podľa mňa sa všetko odohráva v našej hlave a keď si zaumienime že sme pekné tak sa aj tak budeme cítiť :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hodně povedený článek ;) Většinou je problém v tom, že každá chceme právě to NĚCO co má ta druhá a naopak :D S těma komentářema na facebooku máš pravdu, taky jsem si toho už kolikrát všimla :)
    Já jsem si pořád říkala, že budu spokojená až budu mít pod 60 kg a velikost S...dneska mám obojí, ale stejně vidím, že je ještě hooodně co zlepšovat :) No jo no... :D

    OdpovědětVymazat
  4. pěkný článek :) já se svou postavou nebudu spokojená asi nikdy, jsem už prostě taková :D ale to mě naštěstí stále motivuje na sobě pracovat a nepřestávat cvičit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Spokojená budu, až se mi přestanou dotýkat vnitřní stehna a budu mít pěkné pevné bříško, zadek a zmizí mi celulitida :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som zas taká, že keď už raz dosiahnem to, že budem spokojná, tak už proste spokojná budem a žiadna chybička mi to už nepokazí. Aspoň v tomto mám výhodu, že sa poznám a viem, že nebudem bezdôvodne chudnúť ďalej :). Hezký článok a hlavne inteligentný.

    OdpovědětVymazat
  7. Mám pocit, že ten hon za dokonalosťou nás bude sprevádzať stále. Nepoznám ženu, ktorá by bola so sebou 100% spokojná. Ja budem so sebou spokojná, keď sa naučím jesť zdravo stále a pravidelne športovať. Chcem krajšiu postavu, ale ak sa naučím to prvé, budem mať aj to druhé. Myslím, že každý má v génoch daný "typ" postavy. A tak ako je niekto blondína, bruneta a pod. Tak sme niektoré veľmi chudé, vyšportované alebo ženské...

    OdpovědětVymazat
  8. Já budu spokojená,až se konečně naučím jíst hezky zdravě a nebudu se přejídat:D To je moje priorita:) A s postavou jsem jakž takž spokojená už teď,doufám,že už mi k úplně spokojenosti chybí jen 4kg:)

    OdpovědětVymazat
  9. Já už spokojená jsem a to z jednoho prostého důvodu - nikdy naprosto spokojená být nemůžu, vždy se je za čím hnát, mít tu motivaci a motor se zlepšovat je pro mě to nejlepší, co může být. Takže ani nechci být dokonalá, nechci mít to, co se mi na cizích lidech líbí, protože....za čím bych si potom šla? Možnost, že se jednoho rána vzbudím a řeknu "teď je to dokonalé", ta neexistuje. V sebezdokonalování je pro mě cesta cílem. Radka

    OdpovědětVymazat
  10. na začátku roku jsem začala hubnout a snila jsem o 58kg. měla jsem 63. když jsem se dostala na 58. chtela jsem 56. když bylo 56, chtěla jsem 54 :-)) aktuálně si pořád udržuju těch 56, ale do konce roku bych chtěla 52 :-)) nekonečný kolotoč nespokojenosti :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)