neděle 13. října 2013

Food Inspiration LVII.

Další týden, další inspirace. Panující podzim už je opravdu znát. Světla začíná být pomálu a fotí se opravdu špatně. Takže se nelekněte převažujících extra originálních fotek na sporáku. Holt někdy to jinak nejde :D Ale vyfotit se to musí, o tom žádná! :)


 Kuskus sýr
Nejlepší improvizační rychlovečeře po odfláknutém obědu! Na pánvi orestovaná nastrouhaná cuketa se šunkou a sušenými rajčaty. Potom k tomu přimíchaný kuskus a různé druhy sýrů - co se doma našlo. Fakt dobrota :)



 Schoko - snídaně
Už jste si někdy dělali overnigh oats ve sklenici od arašídového másla? A už jste si někdy dělali overnight oats ve sklenici od čoko-oříškové pomazánky? To prostě musíte zkusit :) Sklenici je škoda vymývat a vyhazovat, když se dají zbytečky čokolády ještě využít :) Takže stačí dovnitř nasypat vločky, nějaké to chia nebo lněné semínko, zalít vodou či mlékem (nebo klidně obojím) a dát přes noc odležet do lednice. Ráno si k tomu přidat nějaké ovoce, případně i oříšky a máte vystaráno! ;)


 Podzimní klasika
Moje oblíbená, jak já říkám extrazeleninová, na podzimní večery ideální. Spousta zeleniny, ale taky fazole, těstoviny sýr...takže zasytí klidně i na oběd. Pro mě je tato polévka na prvním místě mezi všemi možnými polévkami! 
Recept najdete ZDE - vždy jej ale obměňuji podle toho, co se zrovna doma najde. Tentokrát to bylo: mrkev, petržel, cuketa, rajčata, červené fazole, těstoviny a směs sýrů :)


 Rychle - zdravě - efektivně
Můj oblíbený zdravý mix do krabičky: květák + cherry rajčata + vajíčko. Když není květák, pak stejnou funkci splní i brokolice :)


 Nejlepší pečivo
Jmenuje se prazváštně birkis, ale já jej prostě žeru! A to doslova :D Objevila jsem jej už dávno - prodává ho Albert, peče Semag (viz. ZDE) - a stále je mým oblíbeným. Teď ho měli zrovna v akci, takže jsem dělala zásoby (které už stejně nejsou :D). A pak si jej dávala třeba takto na snídani :)


 Čoko-snídání
Ovesná s kakaem, banánem, lesním ovocem a nějakým tím ořechovým máslíčkem = to pravé ranní nakopnutí :)


 Vajíčková míchanice
Když dojde na míchaná vajíčka, tak je mám nejraději přesně takto - se šunkou, kukuřicí a sýrem. A nějaká ta zelenina bokem a pečivo k tomu, to už je samozřejmost :)


 Oběd do krabičky
Další krabičkování a několik dní dopředu - tentokrát rýže s mexickou zeleninovou směsí a mletým hovězím masem. Vážně skvělá rychlovka :)


Ta pravá dávka vitamínů
 Zeleninový salát, jak ho mám ráda - nějaké to zelené listí, k tomu cherry rajčata, sušená rajčata, okurky, fazole. A jako bonus dresing z jogurtu a lučiny :)


 Míchanice trochu jinak
Opět míchaná vajíčka, opět je tam kukuřice i sýr, ale tentokrát navíc i květák! Byla toho kupa a bylo to opět skvělé :)


 Podzimní dýňová kaše
A na řadu došly dýňové dobroty - tou první je ovesná kaše s dýňovým pyré, sušenými švestkami a kešu ořechy. Opět moje oblíbená TOP kombinace! :)


Dýňové pyré zase jinak
Dýně tentokrát na slano, posypaná semínky, s plátkem chleba navíc - super svačina či večeře :) 


 Dýňové lívanečky
A to nejlepší z dýně na závěr - dnešní snídaňové lívance! Inspirovala jsem se TADY a ještě dnes jsem přidala můj upravený recept ZDE, kde si toho o nich můžete přečíst trošku víc :)

25 komentářů :

  1. Vůbec mě nenapadlo, že bych z té čokopomazánky mohla pak udělat overnight oats.. Už mám sice druhou sklenici, ale tu první jsem vylízala uplně do čista :D nešlo to jinak..

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo tak tehnle dil je skvelyyyyy, protoze je tu spousta inspirace pro me, presne podle meho gusta je snad 3/4 veci xD ty jo uz jen ten prvni kuskus se mi hodne libi, asi ho v nejblizsi dobe probnu ^^

    OdpovědětVymazat
  3. Ta polévka vypadá fakt podzimně, i když jsem teď snídala, hned bych ji slupla :) Na overnight oats do sklenice se chystám už dýl, protože jsem dojedla máslíčko, ale bylo v takové malé skleničce, že bych jich potřebovala aspoň 10 :D

    OdpovědětVymazat
  4. Moc se těším, až jednou zase budu moct jíst plnohodnotně a normální zdravé porce jako ty a nebát se, že ještě přiberu.Ty hormony mě asi fakt ovlivnily... snad to jednou vše bude dobré.
    Tenhle díl je krásný, děkuji za připomenutí tvé Minestrone, je skvělá, budu si ji muset zopakovat skoro po roce. Dýně jako taková mi moc nechutná, ale jako pyré je určitě dobrá a s chutí bych si od tebe nechala naservírovat celé dýňové menu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj sse, všechno je to jenom v hlavě. Určitě si "normální" porce mžeš dopřát. Jen se toho neboj ;)

      Vymazat
    2. Mončo, bohužel. V hlavě to není, protože po více jídla přibírám. Snad se tělo zlepší, až ty prášky přestanu brát.

      Vymazat
    3. Podle mě to chce jenom trochu nastartovat metabolismus ;) Menší porce ti ho možná zpomalily a je třeba si ho zase rozjet - zpočátku můžeš trošku přibírat, ale to určitě nebude na dlouho a ve velké míře a brzy se to zase srovná. Malé výkyvy váhy jsou v pořádku a věřím, že u tebe to žádné velké přibírání taky nemůže být ;) Taky se mi váha různě hýbe +-2-3Kg, stejně tak si někdy dávám normální porce a někdy fakt MEGA porce :D Ale naučila jsem se to neřešit, přece nebudu jíst každý den úplně tip ťop stejně, když mám každý den jiné potřeby a chutě ;)

      Vymazat
    4. u mě by byl hlavní pokrok přestat brát ty prášky, ty na to mají prostě vliv, bohužel. Je to hrozně demotivující. Mně se váha nehýbe vůbec, stojí se střídmější stravou. Až je přestanu brát, tak to ale rozhodně zkusím.

      Vymazat
  5. už jsem se lekla, že dneska v neděli žádný tradiční nedělní článek nebude! :D
    I když možná by to tak bylo lepší, teď mám zase na všechno chuť...a hlavně na všechny sýry, ty já taky můžu :D

    OdpovědětVymazat
  6. Mně se líbí, jak to máš vždycky krásně naservírované. :)) Mňam. :P
    Míchaná vajíčka s květákem zbožňuji a vždycky to nemůžu sníst, jak je toho moc. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Zkus do dýňového pyré zamíchat kokosové mléko :)
    Jinak tahle inspirace mě potěšila, mám ráda podzimní recepty.
    Ještě jeden typ - podzimní burákový máslo (vlašské oříšky a buráky v poměru 1:1, lžíce medu, velká lžička perníkovýho koření, lžička skořice a špetka soli, mňam).
    Ještě zkus kombinaci květák(nejlépe orestovaný najemno jako květáková rýže), červená kapie, uzené tofu (nastrouhané najemno) a sezamová semínka (opražená). Další mňam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kokosvoé mléko dávám, tak to mám nejradši - viz. tady mé recepty: http://eat-withlove.blogspot.cz/2013/08/univerzalni-dynove-pyre-jedna-dyne.html

      Ostatní tvé tipy neznám, někdy možná zkusím, takže děkuji :)

      Vymazat
  8. Moc zajímavé pochoutky:-) taky jsem přemýšlela o dýňovém pyré do kaše... koneckonců teď je období dýní (konečně) a všude se cpou, tak proč neee:-) nepřemýšlela jsi o tom udělat zdravější varianci na dýňovou polévku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co je na dýňové polévce nezdravé? :)

      Kdyžtak mám na ní recept zde: http://eat-withlove.blogspot.cz/2013/08/univerzalni-dynove-pyre-jedna-dyne.html

      Vymazat
    2. Nemyslím to tak že je nezdravá, ale já ji znám od mamky která do ni lije smetanu a zahuštujě moukou, a myslím si - no a teď vlastně vím - že jde uvařit i zdravější variance

      Vymazat
  9. Ty jsi me tak podzimne naladila, ze mam chut na poradnou dynovou polévku! Achjo, skoda ze na dyni nemam:D:(

    OdpovědětVymazat
  10. Omomomomomomomom ♥ Přijeď mi uvařit!!! :P Nádhera :)

    OdpovědětVymazat
  11. Že já se nikdy nepoučím! Vždycky koukám na ty krásné fotky jídel až mi z toho začne kručet v břiše :D příště musím číst článek najedená :D
    a děkuju za inspiraci na rýži s mex. zeleninou - udělám si ji na zítra k obědu :)

    OdpovědětVymazat
  12. Dýňové pyré musím taky ochutnat, vypadá to krásně :).

    OdpovědětVymazat
  13. Ahojky, nedá se to dýňové pyré koupit už hotové někde v obchodě? Nemám zrovna čas na domácí přípravu ale ty recepty z něj vypadají báječně :D
    A mimochodem co to je na tom pečivu birkis na té šunce - ty žluté kousky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, zda je v obchodech, nezkoumala jsem to. Ale i to domácí je rychlovka - stačí ti 10 minut na nakrájení dýně, pak už se prakticky o nic nemusíš starat ;)

      Na tom pečivu se šunkou mám ještě tvarůžky ;)

      Vymazat
  14. Má pravidelná dávka nedělního slintu :D
    opět vypadá všechno krásně, nejlíp ale pozdní lívance! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Dýni ráda nemám, ale to jenom proto, že mám zafixovanou tu kompotovanou ze školy.... Ty lívanečky vypadají skvěle. Rizotto můžu na jakýkoli způsob. Kaše na snídani je už klasika, která asi nikdy neomrzí (i když já raději jogurt s müsli a banánem:D). Super fotky, jako vždy!

    OdpovědětVymazat
  16. Miluju tvůj blog a tyhle inspirace! Díky, díky, díky za ně! :-) (ještě kdyby mi to někdo chtěl připravovat - hlavně péct :D)

    OdpovědětVymazat
  17. Ó, tu polévku bych si dala. Před nějakou dobou jsem se dala na polévky a pořád jsem se jich nepřejedla. :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)