neděle 20. října 2013

Food Inspiration LVIII.


 
Talíř plný barev
V hlavě jsem si tento boží oběd plánovala nějakou tu chvíli dopředu a musíš říct, že takhle jsem se na růžičkovou kapustu snad nikdy dřív netěšila - vlastně si myslím, že málokdo by se vůbec na růžičkovou kapustu kdy těšil. Stačí, když si vzpomenu, jak nad ní vždycky (nejen) děti ohrnují nos :D Abych to uvedla na pravou míru - růžičkovou kapustu jsme doma snad nikdy nevařili (ale přesto jsem věděla jak chutná, zvláštní :D), i proto jsem se na ní opravdu těšila :) Zbytek talíře kromě ní okupuje ještě brokolice, ať se nám to zelená a šťouchané batáty, které reprezentují oranžovou. No a protože jsou třeba i bílkoviny, část talíře zabírají i kuřecí nudličky. Co vyfocené není, je domácí babiččin ovocný kompot, který jsem si k tomuto taky přidala :)



Česko-čínský styl
Jakési čínské nudle, k tomu kuřecí maso, mix zeleniny a opět promícháno s lučinou pro trochu té krémovitosti :)



Podzimní koláč
Nejlepší dobrota posledních měsíců, po které se jen zaprášilo! Velkou účast jsem na tom měla i já, byl zkrátka vážně skvělý :D A rodince vracející se z výletu taky udělal radost :) Recept najdete ZDE. A během týdne se můžete už teď těšit na recept na další dobrotu :)


Croissant
Božská, pro mě trochu netradiční snídaně v podobě obloženého croissantu se zeleninou a nejlepší hruškou ze zahrádky :)


Kaše + ovocné chipsy
Má tradiční ovesná kaše ozdobená mixem sušeného ovoce - neboli ovocnými chipsy, jak jej nazývám :D K tomu trochu mandlového másla a jsem v sedmém nebi :)


Brokolicová rýže
Tenhle oběd byl naprosto perfektní! Rýže uvařená s brokolicí, k tomu kuřecí maso. A vedle ještě opět ten ovocný kompot od babičky. Prostě paráda :)


Domácí Mixit müsli
Bílý jogurt + mix vloček a dobré vlákniny + mix veškerých zásob mixitu :D


Tekuté máslíčko
Dostala se mi do rukou nová pixla mandlového másla - a ta teda je, na to si teda počkejte, to budete čubrnět! No a samozřejmě jsem jej musela hned otestovat na své tradiční snídani :)


Teplý zeleninový salát
Jako stvořený pro podzimní večery :) Orestovaná cuketa se žampiony, fazolovými lusky a kukuřicí. K tomu cizrna a niva. Ještě se z něj kouří, proto je fotka trochu mázlá :D


Kaki sezona je tady!
Snídaně ničím až ta originální, ale musela jsem vám ukázat, že v obchodech už se to zase začíná hemžit mým oblíbeným (pod)zimním ovocem - exotickým oranžovým Kaki :) Já si jej naservírovala spolu s jeho exotickým kamarádem banánem na mix dvou druhů müsli (oříškového a čokoládového) zasypaného ještě loupaným konopným semínkem :)


Zeleninová klasika
 Salát prakticky setjný jako obvykle - ledový salát, cherry rajčata, kyselé okurky + cizrna, niva a jogurtovo-lučinový dresing :)


Krémová kaše
Ovesná kaše se lžící krupice pro jemnost navíc. K tomu banán, maliny a arašídová klasika :)

38 komentářů :

  1. Chuťovky :-P po tom kaki pokukuju kazdy den v obchodnaku protoze je stale v akci :-D jednou jsem si ho koupila a nechala shnit.:-D :-D jak to chitna nejake prirovnani? :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Urobila si mi neskutočnú chuť na ružičkovú kapustu!! A na croissant.. uuuf, ako dávno som žiadny nemala..
    Som zvedavá na to mandľové maslo ;)
    Dnes ma strašne zaujali najmä všetky tie zeleninové šaláty, pecka..

    OdpovědětVymazat
  3. Kapusticku s brokolici jsem mela včera! Ten hruskovec si zakládám a tesim se az povypravis o maslicku :-P

    OdpovědětVymazat
  4. Momentálně jsi u mě probudila oooobrovskou chuť na kaki.. musím se po něm někde zase podívat, neměla jsem kaki snad 100 let :D
    Jinak ten croissant vypadá lákavě, je z listového nebo normálního těsta?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to klasický croissant z obchodu, nějaký sýrový :)

      Vymazat
  5. Dneska jsem taky měla konečně kaki, mňam moc jsem se na něj těšila:) A taky na mandarinky a pomelo:D
    Všechno vypadá skvěle, je to krásně barevné, mňam:):)

    OdpovědětVymazat
  6. Všechno vypadá fakt mňamózně:D hlavně ty snídaně, děláš mi úplně chutě!:D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak a jsem po snídani :) Dala bych si tu brokolici s kapustou :)

    OdpovědětVymazat
  8. kde kupuješ batáty? :) snad ještě nikde jsem je neviděla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v Alberu měly teď v akci, ale brala jsem je třeba i v Kauflandu

      Vymazat
  9. Kapustičky jsem dříve neměla vůbec ráda (typické dítě), ale teď je mám ráda a moc. Kupujeme spíš tu velkou a jen tak podušená mi chutná nejvíce. Ten koláč jsem ti obdivovala už na receptovém blogu, fakt se ti povedl a hnedka bych zašla na kousek :D
    A děkuju připomenutí kaki, to mám taky ráda a v zimě je nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  10. Kapustu jsem zatím měla jen ve formě kapustových chipsů, jinak mě trochu děsí ty vzpomínky ze školky a školní jídelny :D Jinak to vypadá všechno moc dobře, já bych nemohla přidávat fotky svého jídla, vždycky všechno akorát naházím na talíř a na to pak moc hezký pohled není :D

    OdpovědětVymazat
  11. Všechno vypadá jako obvykle moc hezky, nejvíc se mi líbil podzimní koláč a "čína," tu už jsem dlouho neměla. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Nojo, tys mi zase udělala chutě! Ale abys věděla, já budu dělat dynovou polévku a to bude něco!!:P

    OdpovědětVymazat
  13. Jojo, mě se vždy u kapusty vybaví ohrňování nosem u malých děcek, no vlastně skoro všichni to dělají:-D. Mě nějak problém nedělá, v pohodě ji sním, ale že bych ji nějak vyhledávala, to neee:-D...Kaki jsem ještě nikdy nevyzkoušela, hmm musím si ho koupit:-).

    OdpovědětVymazat
  14. To já mám zas růžičkovou kapustu hrozně ráda. Vedle ní ležící brokolici mám sice radši, ale i kapusta je fajn. :)
    Poslední kašička vypadá moc chutně.^^

    OdpovědětVymazat
  15. To je opravdu pořádná dávka inspirace, u spousty jídel jsem si říkala, že to musím vyzkoušet - často musím dlouho vymýšlet, co uvařit na večeři, takže tvoje salátky příjdou vhod. A všechno to vypadá tak krásně, děláš mi chutě! :-D Ještě, že jsem zrovna po svačině :-D
    Chtěla bych se zeptat na tu brokolicovou rýži - to jsi vařila brokolici a rýži dohromady v jednom hrnci? :-) (asi hloupý dotaz, ale chci se ujistit).
    A kaki musím ochutnat! Už dlouho o tom uvažuju, viděla jsem ho v Lidlu, tak ho asi příště přidám do košíku, vypadá lákavě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, vařila jsem kulatozrnnou rýži - ta je rychleji hotová a brokolici jsem dala rovnou k ní. Pěkně se tam propojily ty chutě a chutnalo to moc dobře :)

      Vymazat
  16. Téda, ty bys jednoho přesvědčila, aby začal jíst růžičkovou kapustu :D
    A ten croissant - mňam! Jak to děláš, že tvoje jídlo nevypadá jako nevzhledný hroudy (to se stává mě) :D

    OdpovědětVymazat
  17. Fotíš nádherně, jako nějaká zkušená foodblogerka! :) Neuvažovala jsi přesměrovat blog tímto směrem, když jsi v tom tak dobrá? :)
    + dotaz: Jak připravuješ ty kuřecí nudličky? na pánvi na oleji s nějakým kořením?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já mám pocit, že můj blog už tak nějak "food blog" skoro je :D Ale abych fotila nějak "profesionálněji" recepty, na to se zas necítím. Teď se fotí i o dost hůř, jak je venku tma a fotím třeba brzo ráno nebo večer, přes léto to bylo mnohem lepší :)

      Vymazat
    2. A nudličky dělám tak, že kuřecí nakrájím, na pánev dám trochu oleje, přidám maso a nějaké koření - nejrdši mám grilovací nebo přímo koření na drůbež, občas nějakou country směs nebo tak něco :) A když náhodou nic takového doma není, tak jenom sůl + pepř.

      Vymazat
  18. Opět krásné a líbí se mi, jak vždy používáš sezóní ovoce (kaki, hrušky atd.)...Fandím Ti.

    OdpovědětVymazat
  19. Brokolicovou rýži s kuřecím si brzy udělám! Všechno mám strašně ráda, takže mi to bude určitě chutnat :)) Stejně tak jako špenátová rýže (s baby špenátkem :)) a kuřetem :)

    OdpovědětVymazat
  20. Které ořechové máslo ti chutná nejvíc? :) Dneska píšeme Ježíškovi, tak ať vím, kter stojí za to :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nejlepší je zaručeně arašídové. Ale chutnají mi všechny - lískooříškové, mandlové, kešu...nejde vybrat jedno, všechny jsou skvělé :D

      Vymazat
  21. Kaki? :D o tom jsem tedy ještě neslyšela.
    Tuhle rubriku miluju, člověk se u toho přímo nají očima :D
    Jo a - růžičkovou kapustu miluju!!! Teda pokud v ní zrovna nelezou červi, že :D ..Jentak, dušenou, nesolenou :)

    OdpovědětVymazat
  22. Úvodní foto je nádherné a lákavé:-)

    OdpovědětVymazat
  23. ke kapustě pořád nemám důvěru - ty vzpomínky ze školní jídelny jsou až moc strašidelné :D
    Ale jinak to všechno vypadá lákavě, ten teplý salát bych si hned dala - ještě aby ne, když je tam cizrna a cuketa :D

    OdpovědětVymazat
  24. Růžičkovou kapustu nemusím, ale brokolici miluji! Poslední dobou ujíždím na pečených bramborách:)

    OdpovědětVymazat
  25. brokolicová rýže vypadá dobře !! super tip ! :))) a i to ostatní je táááák krásně nazdobený :) no jo někdo hold umí :P :)

    OdpovědětVymazat
  26. můžu se zaptat jak to kaki chutná ? k čemu bys to přirovnala ?

    OdpovědětVymazat
  27. Teda to ale vůbec není fér! Ty jsi mě navnadila na růžičkovou kapustu, mám na ní ukrutnou chuť a vůbec nikde ji teď jako na potvoru nemůžu sehnat :-D Mojí rovněž stylově oranžovou třetinu talíře teď ve velkém reprezentuje dýňovo-mrkvové chutney s červenou čočkou (viz. blog)... Pokud ti to nebude vadit, ráda bych si tě přidala do oblíbených, stejně sem teď chodím skoro každý den :-) těším se na další gurmánskou inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  28. Wow! To vypadá naprosto skvěle :))

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)