pondělí 7. října 2013

No Rest. No Zumba. NO EXCUSE. - aneb ode dna se odráží nejlépe

Jak jsem již párkrát avizovala, v sobotu 5. října jsem se zúčastnila svých prvních crossfitových závodů. A stalo se přesně to, co jsem čekala - byla to pohroma! Tedy, alespoň z hlediska mého výkonu :D Ale hlavu si s tím nedělám. Protože: 
1. někdo prostě vždycky musí být nejhorší
2. zkušenost to byla neocenitelná
3. já se nikdy nevzdávám!

Před nějakou dobou jsem vám ukazovala video s mou kvalifikací na tuto událost. Ta se ještě tak nějak povedla, protože ačkoliv jsem crossfit doteď netrénovala na té úrovni, na které se trénuje, dané cviky jsem ještě zvládla nebo jsem minimálně měla týden čas je alespoň nějak natrénovat. Sama jsem si říkala, že jestli postoupím, tak nevím, co na závodech budu se svými "zkušenostmi" dělat a že se tam spíše ztrapním. Ale osud tomu chtěl a já postoupila. Ostatně, stejně jako všechny ženy. Minimálně to ale nebylo z posledního místa.

Už pár dní před touto událostí - NO Excuse crossfit challenge - jsem začínala váhat, zda má vůbec cenu, abych tam jela a o něco se snažila mezi tolika zkušenými atlety. Ale nechtěla jsem to vzdát. Nechtěla jsem být srab. Vždycky to člověk může alespoň zkusit a něco se přiučit :)

A tak jsem jela. Pěkně jsem si přivstala mimochodem - už ve 3:30 ráno. Je libo vtipná historka k cestování? Opět jednu mám :D Cestovat prostě umím, a tak jsem si řekla, že raději pojedu do Ostravy pozdějším autobusem s přestupem, místo toho abych jela dříve autobusem přímým a pak tam 30 minut čekala a mrzla do srazu s ostatními. Jo, to bych ale musela umět přestupovat :D Tak jsem si pěkně nechala ujet autobus (já blbá si spletla zastávku) a místo 30 minut stání v zimě v Ostravě, jsem stála 30 minut v zimě v 5 ráno Petřvaldě. Jo, když se zadaří...ale to byla jen taková vsuvka, teď už zpátky k závodům :)

Vyjeli jsme tedy směr Hradec Králové a ještě pořádně nevěděli, co nás čeká - naši posádku tvořili 3 zkušení kluci a včetně mě 2 nezkušené holky :D Našim největším přáním bylo to, aby se na závodě neobjevily shyby, nebo aby jich alespoň nebylo moc. To je totiž cvik, který jaksik ani jedna z nás nezvládá a který se zrovna nedá odfláknout - buď se na tu hrazdu nějak dostanete nebo ne. A můžu říct, že naše přání bylo absolutně nevyslyšeno. Hned v prvním Workout jich bylo naordinováno celých 45 kousků (21 - 15 - 9 opakování ve 3 kolech), nehledě o jednom z dalších workoutů, kde bylo jediným úkolem udělat maximum striktních shybů. Takže jasná cesta na konec výsledkové listiny. V tu chvíli jsem si vážně říkala, co že to tam vlastně dělám a že jsem se tam přijela akorát tak ztrapnit. Neumím takovou základní věc a chci závodit? No, každý nějak začíná. Alespoň jsem měla odvahu to zkusit - a překvapivě jsem vcelku překonala sama sebe :)


To co můžete vidět na úvodní fotce jsou mé ruce poznamenané prvním workoutem - tím s těmi shyby. Nakonec se mi jich přecejen do konce časového limitu povedlo 12 udělat! Ne tedy striktních, nýbrž kippingových, které se v crossfitu převážně cvičí, ale i tak :) Trénovat jsem je začala sotva před týdnem a velkou úspěšnost jsem neměla. Ale ve víru závodění jsem do toho dala všechno a s přestávkami jsem aspoň to málo zvládla! Teď už aspoň vím, jak na ně a vidím, že to jde. Tvrdý trénink mě nemine, jen co se mi zahojí ruce :) (A do té doby je stále spousta daších věcí, co je třeba taky trénovat)

Ostatní cviky, které se na závodech objevily, už pro mě nebyly tak děsivé, ačkoliv i u nich jsem výkonností poměrně dost zaostávala za ostatními. Co jsem ještě nezvládla vůbec byly kliky ve stojce - ale u toho jsem aspoň nebyla úplně jediná :D Výsledek? Myslela jsem si, že aspoň něco umím. Pravdou je, že neumím skoro nic. Ty holky tam měly opravdu úžasné výkony
a já si uvědomila, že musím ještě hodně trénovat, abych se v budoucnu posunula z posledních příček. A rozhodně trénovat chci a budu. Tímto to pro mě nekončí :)

Ode dna se odráží nejlépe a já věřím, že i mě se to povede. Protože zatím tam dole jsem. Ale jsem odhodlaná začít tvrdě trénovat. Už to dávno není o tom najít "ideální" trénink na formování postavy. Už to je o tom cvičit tak, aby to bylo efektivní. Aby mi to něco dalo a posunulo mě to dál. Vždycky se ptám, co mi ten trénink dá. Co mě naučí a v čem mě udělá lepší
a silnější. A odteď na to budu dbát ještě větší důraz. Protože já prostě nechci být nejhorší (nebo ani jako nakonec třetí nejhorší, jako tento víkend) a vím, že mám na to, abych nebyla :)

Tak to by bylo k mé rekapitulaci asi vše - slíbila jsem ji a sliby plním, i když se není zrovna čím chlubit. Fotky možná ještě nějaké časem budou, tak je přidám kdyžtak později ještě s těmi ze Spartan Race - ty už postupně taky sbírám
a ukládám z oficiálních stránek ;)

42 komentářů :

  1. Ode mě tam byla kámoška co vzpírá :-) trénuje na sobě každej den a je to na ní dost vidět a taky se neumístila nijak závratně :-) Ono to bylo dost těžké a myslím si, že na tenhle typ závodu se musí mířeně trénovat :-) Jinak obdiv, že jsi tam šla a zúčatnila se! To klobouk dolů :-) Nika

    OdpovědětVymazat
  2. Náhodou bezva, že jsi tam byla! Obdivuju odvahu, mě stačí trapasy v posilce (a že jich není málo, ale co - učený z nebe nespadl :P :D ). Mě tvůj článek motivoval k tomu zkusit crossfit, už dlouho si s tou myšlenkou pohrávám. Ať se daří!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Všechny jste tam předvedly skvělé výkony, crossfituju nějakej ten pátek, ale netroufla jsem si ani na kvalifikační video :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Moni máš můj obdiv, že jsi do toho vůbec šla. Shyby jsou i mé slabé místo, ale snažím se a větřím a strašně se těším až se sama bez dopomoci přitáhnu k té tyčce a že se přitáhnu!:D držím palce ať natrénuješ vše co chceš

    OdpovědětVymazat
  5. Moni já bych řekla, že už to, že ses kvalifikovala, tě staví o level výš než nás, normální smrtelníky :DD že pár holek v republice tomu dává vše a dělají to určitě mnohem déle než ty, tě rozhodně nestaví do špatného světa nebo nehází na dno ;) fakt máš můj největší obdiv a respekt, já jsem na tyhle výzvy moc líná/bojácná/nesebevědomá a nějak mi nejde se "pushnout", abych se překonávala ...

    OdpovědětVymazat
  6. obdivuju kazdyho kdo to alespon zkusi...mas muj obdiv a osobne bych pohorela tez a to hned na schybech:)

    OdpovědětVymazat
  7. Co tě nezabije, to tě posílí.. Moni, kdybych měla aspoň půlku tvého odhodlání, odvahy a snahy, jsem už dávno někde jinde.. Opět si z tebe beru příklad :)

    OdpovědětVymazat
  8. Co je kippingový shyb? To by snad ani nic neříká. A jak hodně dolů jsi musela jít? Normálně do protažených rukou? Jestli jo, tak dát sérii 21 - 15 - 9 je celkem nářez! To jsi opravdu dobrá, že ses do takovýho masakru pustila :))

    Já právě teď hodně dělám shyby, už jsem se posunul ze série 3,2,1,1 na sérii 7,6,5,4,3. Takže docela pokrok, ale trénuju dál, je to můj cvik číslo jedna, který chci hodně vyladit. Přecijenom je nejtěžší! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kipping pull ups: http://www.youtube.com/watch?v=xoX91wuf0B0 - člověk jich takto zvládne mnohem víc než striktních :)

      A gratuluji k tvým pokrotkům, pěkně se zlepšuješ ;)

      Vymazat
    2. No tak to se mi vubec nelíbí, přijde mi, že musejí strašně trpět lokty. Ale to je vlastně každýho věc... Děkuju za gratulace :)

      Vymazat
  9. Je super, že jsi to nevzdala! Za to si tě moc cením. :))
    A věřím, že se budeš nadále zdokonalovat a třeba na dalších závodech to ostatním natřeš. ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Teď jsem takový článek potřebovala! Učím se fyziky a myslím, že to zabalím.. :D Ne sranda... Fakt mě to nakoplo, ale tím směrem, že na sobě budu makat a makat a makat! Chci vidět nějaké výsledky!! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Každý kdo se účastní nějaké soutěže je vítěz co si zaslouží obdiv. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Jsi dobrá, že ses účastnila a nevzdala to a že se chceš dál zlepšovat :-) Držím palce, ať se příště umístíš co nejlíp :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, náhodou jsem se byla podívat na těchto závodech a musím říct, že sis ostudu určitě neudělala ;-) Nebyla jsi jediná, která nedala kliky ve stojce, hodně jich bylo i mezi chlapy. Co vím, tak ty holky, co jezdí na crossfitové závody tvrdě makají a nedělají nic jiného než crossfitové cviky... to samé kluci.... A musím říct, že si patřila k těm nejmilejším atletkám na závodech. Byla jsi jediná, která neztrácela úsměv na tváři :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Být nejhorší (což jsi stejně nebyla) z nejlepších je pořád úspěch. A navíc, to co dokážeš, jaké cviky zvládáš a jakou máš fyzičku, to je něco, o čem si většina ostatních (a taky líných:D) může nechat jen zdát :)
    O to víc tě musím obdivovat, jak ses do toho opřela, nevzdáváš se, a jdeš si za svým - jsi skvělá! :))

    OdpovědětVymazat
  15. Moni, moc tě obdivuju! :) Já jsem právě také v takové fázi, sice jsme nikde neprohrála, ale chci makat víc a víc a víc. Běž si za svým snem..:)

    OdpovědětVymazat
  16. Jsi dobrá :-) vubec nevadi ze jsi byla mezi poslednimi. Je prece plno lidi kteri v te dobe valeli spek na gauci :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Jsi úžasná :). Budu Ti fandit dál a těšim se až bude ta nejlepší z nejlepších :). Jsi vítěz už jen proto, že jsi se zúčastnila :).

    OdpovědětVymazat
  18. taky smekám jako všichni ostatní a obdivuji tě, že jsi do toho šla a že si to tak dobře zvládla, shyby v takových opakování mi přijde dost šílenství...a máš pravdu, ode dna to jde nejlíp, tak se drž a trénuj dál;)

    OdpovědětVymazat
  19. Strašně se mi líbí tvůj pohled na věc, odhodlání, chtíč být lepší! S tímhle určitě uspěješ, budeš ještě silnější a krásnější. Vždycky ti budu fandit a brát tě jako někoho mezi námi, kdo je ve cvičení na tak dobré úrovni, jako žádná tady mezi námi. Takže já jen a jen tleskám, Moni :)

    OdpovědětVymazat
  20. Odpovědi
    1. :D je vidět, že jsi článek četla a pochopila nápis na tričku :D

      Vymazat
    2. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD nee, tohle ne

      Vymazat
    3. to je prostě moc :D než napsat tohle, tak radši nic nekomentovat :D

      Vymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  22. Všechno se má v životě zkusit, i když to nedopadne na první dobrou! a odvaha se cení nejvíc! :-) Takže, klobouk dolů a směle dál!:)

    OdpovědětVymazat
  23. Máš můj obrovský obdiv že jsi tam vůbec jela a nevzdala se! :) tohle já nedokážu, neustále se podceňuju..asi oprávněně :D ale o tom žádná..:D :P Je skvělý že máš nějaký cíl, prostě srovnání kterého chceš dosáhnout! Věřím, ž to dokážeš, a jednou budeš patřit k těm na špičce :P

    OdpovědětVymazat
  24. tak jestli neumíš nic a jsi na dně, tak já jsem kilometry pod zemí -_-

    OdpovědětVymazat
  25. Ty seš mašina normálně :-D držím palce at máš jen lepší a lepší výsledky :-*

    OdpovědětVymazat
  26. Já teda zumbu nemusím, ale tak každý máme rád něco jiného

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :DD
      Slečno, možná by nebylo od věci si článek přečíst, než ho okomentujete. Ale tak hlavně abyste se víc zviditelnila že ;)

      Vymazat
    2. Hlavně už je druhá :D jsou s prominutím trapné :D a i kdyby článek nečetli, na tričku je jasně napsáno "no zumba" :D co to je? :D

      Vymazat
    3. No taky už začínám přemýšlet, kde jsem v tom článku tu Zumbu zmínila :D Aspoň člověk vidí, jak ti lidi někdy čtou.

      Vymazat
    4. asi viděli slovo zumba na tričku a v nadpisu. Ještě, že tam nasáno "no zumba"... :D

      Vymazat
  27. Ahoj, jsi fakt dobrá a nemáš se rozhodně za co stydět!! :) Chodím do fitka, jehož majitel to právě organizuje :) Je to supeeeeeer trenér :)

    OdpovědětVymazat
  28. Moni, tak pokud ty jsi na dně co se týče výkonu ve cvičení, tak to já bych byla hluboko pode dnem :D
    Z toho si nic nedělej, že zatím některé cviky neumíš tak jak bys chtěla, nebo že neuděláš tolik opakování, vše chce čas a když budeš makat, máš na to. Držím palce :D

    OdpovědětVymazat
  29. To zní zabijácky.. Dobře jsi udělala, že jsi tam jela, je to určitě dobrá zkušenost a sama přeci víš, že budeš pořád lepší a lepší! :D
    (Btw, Hradec je "moje" město! :D)

    OdpovědětVymazat
  30. je super ze si sa odhodlala dolezite je to mat pokope aj v hlave hlavne na sutaziach

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)