úterý 25. února 2014

Novinky do spíže i ledničky XXV. - Postrach zdravé výživy i celé Asie

 
 Znáte ten pocit, když stojíte u pokladny, vidíte tu výslednou sumu a říkáte si "Že já jsem sem vůbec lezla!"? Tak přesně ten zažívám pokaždé, když vejdu do prodejny se zdravou výživou. Ještěže už plno věcí mají v běžných supermarketech, jinak bych brzy zkrachovala :D Minulý týden jsem tam šla opět jen pro 2 věci - psylium a sušené moruše. Možná jsem zvažovala,
že přiberu i nějaké oříšky. A jak to dopadlo můžete vidět na fotce :D Ale tak ospravedlnit mě může třeba fakt, že jsem si původně chtěla koupit nové kalhoty, ale po půlhodinovém obcházení obchodů a marného zkoušení mě to přestalo bavit, já to vzdala a ty prachy opět vrazila radši do jídla - klasika :D (Asi se ve mě co se nákupu oblečení týče začínají probouzet geny ze strany mého taťky, který je už po pár neúspěšných minutách nervózní a rychle prchá - čímž ho mimojiné zdravím! - akorát s tím rozdílem že on na pivo a já do zdravé výživy no :D)


 
A co jsem si v ten osudný den nakoupila?
Ačkoliv jsem byla ve zdravé výživě, tak se mi tam nááhodou objevilo i pár trošku nezdravých věcí. No ale já vážně nechápu, jak se mi do košíku připletly ty 3 malé čokolády...a jsou přece BIO, tak co? :D Kromě nich tam je třeba i ne až tak zdravá,
ale zato mnou velmi oblíbená Asijská směs. Vedle tuny ořechů - pekany, kešu a lískáče, ať doma doplníme zásoby ♥ Nesmělo chybět ani oblíbené kokosové mléko, z nějž už jedna plechovka putovala na ten můj skvělý minidortík. Psylium - to zase bylo nutností na semínkový chléb. Sezamová Havlva - to zas bylo nějaké zatmění a já neodolala :D Amarantové vločky jsem ještě nikdy předtím neměla a řekla jsem si, že je na čase zase zkusit nějakou tu inovaci, takže do košíku putovaly také i přes ne-až-tak-výhodnou cenu. Sušené moruše jasnačka - pro ty jsem přece šla :) A pak tam jsou ještě žitné keksy s chia
a sezamem -
ty jsem si oblíbila už dávno a v těch dobách jsem je pravidelně vykupovala v Expresce, kde jsem pracovala :D


Novinky od Racia
Další krabicí jídla, která se mi doma usídlila bylo překvapení od Racia. Loni mi posílali nějaké jejich novinky a očividně na mě mysleli i tento rok, ačkoliv já už na ně dávno skoro zapomněla. Ne každý tyto výrobky uznává, ale já mám třeba racio
a všechny ty pufované rýžové či kukuřičné chlebíky ráda. Nejím to na denním pořádku ale občas jako nějaký dezert či krizová svačina to jde :) Z těchto už jsem pár věcí vyzkoušela a zklamaná jsem nebyla. Jsou tam například mini rýžové chlebíčky
s příchutí karotky, medu či pomeranče. Čokoládové cornies, v kelímku mini snack pečené brambory s kmínem a vedle jednorázovka rýžového chlebíčku s čokoládou.


Sójový nápoj Light
Sójvé mléko značky Aplro Soya jsem snad nikdy předtím neměla - už jen kvůli té ceně. Teď mě ale v Bille zaujalo tohle, jelikož bylo zrovna i v akci - klasika, na červená čísla prostě vidím :D Nejsem sice fanatik do light věcí, ale u tohohle se mi líbí,
že má i nízký obsah sacharidů. Klasické mléko má okolo 4,5g, normální sójová okolo 2-3g a tohle má jen 1,4g na 100ml. A jelikož si ráda dávám mléko do kávy i do kaší, ale nechci to přehánět s cukry a laktózou celkově, tak tohle mi příjde jako pěkná alternativa :)


Medjool Datle
Nejsou datle jako datle. A konkrétně tyto se často objevují v zahraničních receptech na různé nepečené koláče, krusty, kuličky...všechno možné. Já je využila právě na nepečenou krustu pro můj víkendový minidortík. Potěšilo mě, že jsem je objevila v Lidlu - nějaké zbytky jejich Deluxe týdnu, takže navíc byly ještě zlevněny :) A využila jsem jenom 3, takže mi jich ještě plno zbylo na další dobroty!



Asie v Lidlu
A u Lidlu ještě klasicky zůstaneme :) Tento týden je věnován Asii. Nebýt blogů, tak to skoro ani nepostřehnu, což by byla škoda, protože na ty jejich kokosová mléka už jsem taky čekala pěkně dlouho! Za 30Kč, no neberte to! :) Takže 2 pro mamku, 3 pro mě...a to jsem ještě uvažovala, zda to není málo :D Dále na zkoušku bambusové výhonky, když je všichni tak chválí. Sójová omáčka, která se občas někde hodí a doma mi už dlouho chybí. A pak arašídový olej - zvažovala jsem mezi sezamovým a arašídovým. Nakonec jsem se rozhodla pro sezamový, ale do vozíku omylem stejně dala ten arašídový...no asi osud. Arašídy jsou mi prostě souzeny :D


44 komentářů :

  1. Teda pěkný. . Mamku odešlu na tvuj blog protože me doma říká že toho mám dost. Mimo jiné teď jedu kolem Lidlu do školy tak se tam asi zastavím :-D
    přeji hezké dopoledne a odpoledne ahoj! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně už doma radši nic neříkají - časem si zvykli :D

      Vymazat
  2. a na co vyuzivas kokosove mleko ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ovesnou kaši, do tvarohu, jen tak s ovocem nebo když peču - do dezertů, ale i polévek či omáček.

      Vymazat
  3. aku chut ma ta susena morusa?? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sladká, trochu žvejkací, ale mně děsně chutná :-) Ale nemůžu jí absolutně nikde sehnat :-( Má někdo tip v Brně???

      Vymazat
  4. Kde se dá využít ten olej? :) Můžu ho použít jako náhražku za olivový? O Asijském týdnu jsem nevěděla, asi zaskočím do Lidlu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě ho můžeš využít kdekoliv - do salátu i na smažení. Já na něm dnes dělala tunáka i pečené brambory ;)

      Vymazat
    2. Ahojky, viděla jsem jak na něm normálně na internetu smaří kuřecí kousky. Googlila sem a našla že je stabilní do 175 stupňů.

      Vymazat
  5. Dneska jsem taky byla v lidlu, a navíc v takovém zapadlém na konci světa.............ale i tak už tam bylo kokosové mléko vyprodáno! Nechtěla bych se ani vidět, jak jsem se tvářila, když jsem se ptala prodavačky :D Asi budu muset zajít ještě do jiného, jako správná důchodkyně :D
    A ten balíček od racia vypadá moc dobře, tyhle věci mám ráda :)
    No a zdravá výživa, to je nebezpečí samo o sobě, došla mi celozrnná mouka, ale bojím se tam jít, aby mi zase do košíku nenapadalo moc věcí :D

    OdpovědětVymazat
  6. Šla jsem včera do Lidlu na kokosové mléko, protože jsem tu v neděli četla, že bude a oni už neměli ani jedno :( Kdo je všechny vykoupil???? :) Chci dnes dělat tvůj receptík na nepečený dortík, tak tam ještě dnes dojdu zda nedoplnili. Jen by mě zajímalo co je napsáno ve složení toho kokosového mléka z Lidlu. Je tam i cukr? Můžeš mi to prosím napsat? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam 82% kokosový ořech, pitná voda a pak jeden stabilizátor, emulgátor a zahuštovadlo.

      Vymazat
    2. no ja byla dnes pro kokosove mleko, ale v lidlu ho nemeli.. v plzni..ani v katalogu, takze nejspis nemaji vsude stejne zbozi.. Radka

      Vymazat
  7. Mončo dala jsi pryč štítek " oblíbené blogy" ? Nebo jsem jen slepá?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo dala, dělala jsem trochu pořádek ;) A tamten seznam byl už dost starý.

      Vymazat
  8. Ty medjool datle jsem scháněla už hrozně dlouho, tak konečně vím, kde je hledat:)

    OdpovědětVymazat
  9. Promiň mi ten výraz, ale doprdele! Teď mi spadl úsměv...přijela jsem z Lidlu bez toho sezamového oleje! Nééé :-D Já jsem vážně tele. No snad na mě ještě nějaké během týdne zbyde :-( To by mě vážně mrzelo :-( Jinač vidím, že nákupy ve zdravé výživě u tebe dopadají úplně stejně jako u mě :-D

    OdpovědětVymazat
  10. No teda, tolik dobrot... :-)
    Taky nakupuju radeji jidlo nez obleceni :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, a já si myslela, že jsem jediná divná. Absolutně nemám ráda nákupy oblečení, nemám na to buňky, ale internetové zdravé výživy a kamenné obchody s dobrotama můžu projíždět hodiny :)

      Vymazat
  11. Sakra, musím se stavit v Lidlu pro ten olej! Snad tam ještě nějaký zbyde.
    Zdravé výživě se poslední dobou raději vyhýbám obloukem, protože bych byla brzo na mizině, znám se. :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Arašídový olej jsem z lidlu taky měla, ale teď používám radši kokosový. A kokosových mlík máme 11 kousků :D Jedno už padlo, jdu načít druhé, je nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už víme, kdo nám je vykoupil ;(

      Vymazat
  13. kokosový mléko si taky někdy kupuju, medjol datle jsou nejlepší :D já do zdravky moc nechodím, jelikož vím, že bych tam nechala moc peněz, spíš nakupuju přes internet :)

    OdpovědětVymazat
  14. ty novinky od Racia už jsou někde k zakoupení, nebo teprve budou? :) a ve všech klasických hypermarketech nebo jen ve zdravých výživách etc? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zatím nevím. Ale už by asi v některých marketech být měli ;)

      Vymazat
  15. Já dnes byla v Lidlu a kokosové mléko jsem nenašla, kde ho mívají? Na ten olej jsem se taky dívala, zítra se pro něj asi vrátím:) já se dnes ale odnesla uzeného lososa ♥ a poprvé mozzarelu, nikdy jsem ji neměla :D
    No a pak jsem také zavítala do zdravé výživy, naštěstí jsem neměla moc času :D ale koupila jsem si uzené tofu, na které koukám už asi půl roku, tak jsem zvědavá, dál klasiku jako červenou čočku, cizrnu a špaldovou mouku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam kde mají ostatní výrobky z toho asijského týdne ;)

      Vymazat
  16. S nákupy to teda máme stejné :D . Koupila jsem si na zkoušku to kokosové mléko, chci zkusit ráno do vloček, cca na 40-50g, kolik bys ho tam dala? Nemám žádnou zkušenost jak ho používat, jestli při vaření už nalít do vody, nebo kaši až potom přelít. Díky předem za radu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je takové ztuhlé navrchu, tak já ho nejraději jen tak naberu lžící a dám na kaši :) Ale šlo by to i přidat přímo do vody. Jen tam podle mě pak tolik nevynikne ta chut ;)

      Vymazat
    2. Já v tom mléku normálně ty vločky přivedu k varu.

      Vymazat
    3. Děkuju, zítra zkusím jednu variantu a pozítří tu druhou, uvidíme :) mám v plánu kombinaci s banánem, snad to sedne ;)

      Vymazat
  17. Pááni!! To je alespoň nákup :-) Já má v blízkosti školy asi čtyři zdravé výživy a jednu hned naproti přes ulici, ale nechodím moc často. Doma by mi určitě řekli že toho mám dost a že si něco koupím nebudu to jíst a budeme to vyhazovat :-( No jo to je holt výhoda mít už vlastní peníze :-D

    OdpovědětVymazat
  18. Haha, proto nechodím do zdravé výživy! Jakmile tam vstoupím, vykoupila bych nejraději celý obchod :D Nejvíc mě zaujaly právě ty bambusové výhonky, ochutnala jsem je jednou v nějaké směsi a byly výborné :)

    OdpovědětVymazat
  19. Doufám, že zítra budou mít ještě to kokosové mléko, jinak mě asi trefí pepka :D musím ho mít!!

    OdpovědětVymazat
  20. Má peněženka taky vždycky pláče.. třeba zrovna dneska. :D
    Datle medjool zbožňuju. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Jooo, taky mám vždycky takový pocit. :D

    OdpovědětVymazat
  22. Jé, ty jsi pracovala v Expresce? Jaké to tam bylo? Podělila by ses, prosím, o zkušenosti? Uvažuji, že bych jim tam poslala životopis :) Klidně soukromě ... Michaela.javor@seznam.cz Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V každé to je jiné - každou má jiný majitel. Takže nelze to takhle říct ;)

      Vymazat
    2. I tak díky za odpověď :-)

      Vymazat
  23. V Lidlu mají super věci...určitě tam půjdu na to kokosové mléko, až zase bude asijský týden! :)

    OdpovědětVymazat
  24. Já také propadla mánii kokosového mléka a koupila si 7 kousků, přitom ještě doma mám 3.. tak nevím zda jsem to trošku nepřehnala.. jinak se chci zeptat, jak to chutná líp, jen tak samotné na kaši, příp. tvarohu, nebo když to zapečeš? Já to zatím nedávala do pečení, nějak se bojím to zkusit že se to nepovede a bude po mléku..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nejvíc chutná v tvarohu nebo na kaši :) S pečením by neměl být problém ;)

      Vymazat
  25. U nás bude v Lidlu asijský týden teď. tak jsem zvědavá, jestli pro sebe ještě nějaké kokosové mléko urvu. :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)