pátek 21. února 2014

Troška večerní nostalgie: Já a mé blogerské začátky


Co lepšího dělat při pátku než se šťourat svým starým blogem? :D Nevím proč, ale najednou jsem si vzpomněla, že než jsem na konci roku 2011 přesídlila sem, tak jsem asi 2 měsíce působila na jiné adrese. A všechny původní články jsem tam zanechala. Jednou za rok si pak na to vzpomenu a jen tak na oko tam mrknu...stejně jako dnes :) A udivila mě hlavně jedna věc - to už je to tak strašně dávno?! Tedy...necelé 3 roky, ale to je v dnešní době už dávná minulost :D Mé články mi tam přijdou  jako ty klasické blogískové zápisky. Pousmála jsem se nad tím, jak jsem tehdy prožívala hubnutí (ano, i tehdy jsem zrovna hubla...), jaké problémy jsem řešila, že jsem vlastně byla na střední, prožívala stužkovák, chystala se na maturitu
a nejvíce nad mými tehdejšími "životními" cíli :) Jo a taky jsem tehdy byla blond! :D



Úryvky z životního dumání ve článku "Čeho chci dosáhnout a co mě motivuje"
(odkaz na originál ZDE)

Tak můj první cíl mě celkem zarazil rozesmál. Fitness postava je jedna věc. Ale dělat fitness modelku? Kde jsem k tomuhle došla? :D 

"Začalo mě tak trochu lákat prostředí fitness modelingu. Nemyslím nějaké kulturistky, ale prostě hezké pevné holky, jako například na úvodním obrázku - to je taky fitness modelka. Normální svět modelingu pro mě nikdy nebyl. Nemám na to výšku, dostatek síly nejíst a celkově mě to neláká. Ale fotit pro sportovní časopisy či oblečení? To už je něco jiného :)"

A u druhého cíle jsem se pousmála spokojeností. Ten jsem si totiž už vlastně splnila ve všech směrech :)

"Celkově mám ráda sport a posilování a další věcí, co by mě v tomhle oboru bavilo, by bylo dělat nějakou trenérku. Ať už
v posilovně, či vést nějaký sportovní kurz. Zajímám se o toto odvětví a ráda bych šířila získané informace dál a pomáhala tak ostatním."


Tehdejší nekončící starosti s přejídáním z článku "Přejídání...proč?"
(odkaz na originál ZDE)

Nejhorší problém, který jsem kdy musela řešit. A ačkoliv stále má své následky a občas jej řeším i nyní, tehdy to bylo vůbec jedno z téměř nejhorších období. Psychika hrůza děs běs a zoufalost čišela už jenom z takovýchto článků. Co mě nejvíc zarazilo bylo to, že už tehdy to byl 3. rok, co mě to trápilo! Jo, život není vždy pohádka a i taková banalita jako jídlo vám jej občas dokáže pěkně znepříjemnit.

"Mívala jsem i horší období než teď, ale pořád se to stejně vrací. Začalo to už před 3 roky! A neustále se ke mě vrací potřeba prostě sníst všechno, na co příjdu. Můj rekord jsou 3 týdny normálního jezení. Pak to zase příjde. A přejídáním opravdu nemyslím, že si dám sušenku navíc, ale že prostě jím, jím, cítím se přecpaná, ale pořád mám chuť jíst. Občas vím, že je to kvli nějakému psychickému problému, ale většinou mě nic netrápí, prostě mám chuť jíst. Začne to nevinně chutí na nějaké určité nezdravé jídlo...a pak už se nedokážu zastavit. A pak přichází ty hrozné pocity, pořád dokola." 

"Někdy je to horší, někdy to jde. Říkám si "teď už to zvládneš, natrvalo", ale nikdy to tak není. Už tomu ani nevěřím, že to jde - jíst normálně pořád, ne jen pár týdnů. Každý se občas trošku přejí, já vím. Ale já se přejídám až moc, dle mého názoru. Sníst několik rohlík, zákusků, čokolád za jeden večer...ne to není normální :("


Vzpomínky na mé "rohlíkové" začátky v článku "Já a hubnutí" 
(odkaz na originál ZDE)

A zase trošku veseleji. V jednom článku jsem popisovala své začátky a vůbec první pokusy o "zdravý životní styl"
- a vzpomněla jsem si, co jsem před takovými 7 lety považovala za "dietní" a zdravé. No pokud to takto vnímá alespoň každý druhý člověk, co s tímto začíná, tak bych asi vážně měla začít přidávat více článků na téma zdravého životního stylu :) Co když to jinak budou praktivat třeba jako já dříve? :)

"Někdy když mi bylo kolem 15 let, tak začaly první pokusy o snížení váhy. Nebylo to nijak drastické. Tehdy jsem neměla žádné znalosti o tom, co je a co není dietní a jedla jsem rohlík se sýrem místo salámu s tím, že takhle je to určitě lepší. Teď se tomu opravdu směju :D Tehdy však mé pokusy spojené s každodenní snahou udělat pár těch sedů lehů končily většinou tak po týdnu."

A konečně i pár zajímavých jídelníčků 
(odkaz na rubriku ZDE)

Mé tehdejší jídelníčy byly opravdu zajímavé. Ne až tak rozdílné, co se volby potravin týče (vločky a tvaroh vedly i tehdy), ale obecně spíše to množství a snad jen 4 jídla denně ve většině případů. A taky je zajímavý můj údiv nad úbytkem po "hřešícím dni" :D

"Tak jsem se dnes ráno opět vážila. Ne, že bych měla ve zvyku vážit se každý den. Dokonce každodenní vážení ani moc nepodporuji, jelikož považuji tak jednotýdenní za ideální. No ale byla jsem zvědavá, co udělal včerejšek. A světe div se - úbytek 0,3Kg! Včera jsem vážně jedla větší porce snad u všech jídel, večer jsem si uvařila ještě hrnek granka a ujedla trošku těstovin našim od oběda. Takže opravdu větší příjem + odpočinek od cvičení a jak to funguje na hubnutí."

A pro příklad dva z mnoha tehdejších jídelníčků:
SN: ovesná kaše, 1/2 banánu, mandle, lžička medu, bílý jogurt, skořice, 1 plátek ananasu
SV: 3x knackebrot, bylinkový tvaroh, paprika, okurka
O: kuřecí závitek se šunkou a sýrem, brambory
V: tvaroh, med, dýňová semínka

SN: snídaňový koláč*
SV: zeleninový salát, s cottage a tuňákem
O: curyšská směs (kuřecí+zelenina), brambory, okurkový salát
V: krémová zeleninová polévka s tvrdým sýrem

+ malý hříšek: po obědě jedna mozartova čokoládová kulička - po 12 dnech jsem si konečně taky trošku dopřála a připomněla si, jak chutná čokoláda :)


*Vidíte to? Oblíbený byl už tehdy ♥ recept ZDE


No jak vidíte, je to celkem sranda :) Možná vás to některé bude zajímat, v tom případě si dle libosti můžete počíst, co mé dřívější psalo a jak smýšlelo ZDE ;) A ostatní tohle berte třeba jen jako jeden z nedůležitých nostalgických článků :)


43 komentářů :

  1. Mě se tenhle návrat do minulosti líbí. Člověk se nad sebou kolikrát pousměje.

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý článek, bavil mě :)
    Čtu tě už dlouho předlouho, ale je zajímavý vidět, jak jsi psala i přemýšlela ještě o nějakou dobu před tím. Až budu mít víc času, tak se asi kouknu ze zajímavosti i na další články z tvého staršího blogu....blogísku :D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý pohled do minulostí! Udělala si obrovské pokroky a je to vidět nejen na postavě :) A jen rohlík se sýrem mě pobavil :D

    OdpovědětVymazat
  4. Podla mna si sa moc nezmenila :( asi sa zmenil len tvoj pohlad na vec....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Změny možná nejsou nijak velké, ale jsou. A co na tom? Nepotřebuji žádnou mega proměnu :)

      Vymazat
    2. Jak můžeš napsat, že se nezměnila? Co ty svaly na ruce/paži? :D Krásná změna náhodou ;)

      Vymazat
    3. Ale tak za 3 roky?

      Vymazat
    4. A co by tak ze mě mělo být za 3 roky?

      Vymazat
    5. Já tedy vidím změnu obrovskou! Anonymovi z 21.2. by se sešly brýle, jestliže už tak špatně vidí...

      Vymazat
  5. Super článek, už úvodní fotka je neskutečná. Když tě občas vidím ve fitku, tak si v duchu někdy snažim přehrát, kolik neskutečné dřiny tě ta svalovina stála - jako některé cviky na pekáči jsem měla u tebe vážně problém dát :D - a navíc už to přes tu houfu lidí nebylo pořádně vidět :D:D. Každopádně, jen tak dál, máš můj obdiv :) jo a ten rohlík se sýrem, ten vážně nemá chybu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mám radost, že mě čtou i lidi od nás z fitka :) I když upřímně...trochu mě to i děsí :D Potom nikdy nevím, který klient toho o mě kolik ví :D Ale děkuji :) A to břicho půjde, uvidíš. Je to i o tréninku. Jak já ho musím často v práci cvičit (i když teoreticky bych se na to taky mohla vykašlat a jenom to lidem diktovat), tak už si zvyklo :D

      Vymazat
  6. :)
    Ale tak zase buh vi co reknes o dnesku za tri roky:) je to jak z fotkama, dycky kdyz vidim sebe na par let stary fotce si rikam " boze to sem jako fakt nosila/ mela na sobe":) kazdopadne paradni progress v tvem zivote za ty tri roky jen tak dal:)

    OdpovědětVymazat
  7. Mě dostal úbytek 0,3kg :-) Já mám problémy s přejídáním i teď :-( A to si myslím, že jsem na to už dost stará... No lepší se to učit pozdě, nežli později :-)

    OdpovědětVymazat
  8. pěkný článek, jde vidět, že jsi na sobě udělala kus práce, jsem si tím uvědomila, jak straště dlouho tě už sleduju a že mi jsi velkou motivací.:) první článek co jsem od tebe kdy četla je tento http://fitforlife.blogerka.cz/Muj-pribeh/Bodyrock-a-proc-ho-tak-miluju :)

    OdpovědětVymazat
  9. Hihi, uběhla jsi pěkný kus cesty! Uplně si pamatuju ty tvoje první články, ani se mi nechce věřit, že už je to tak dávno:D Každopádně keep doing, vypadáš teď lépe než kdy jindy a doufám, že se ti splní ta fitness soutěž!!:P

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkné počtení, je moc hezké vidět, jak moc velký pokrok jsi udělala. Hlavně v té psychice. Myslím, že je snad už normální, že každý jsme začínal tak trochu zmateně a podle toho vypadaly jídelníčky :D, bez toho by to snad ani nešlo.
    Moni, jen tak dál, jsi na úžasné cestě :)

    OdpovědětVymazat
  11. Odpovědi
    1. To asi nikdy :D Maximálně si zapózuji pro svůj blog :D

      Vymazat
  12. Představ si, že jsem četla už tamten blog, tak dlouho tě "znám" :)
    stejně stále nemám jasno v tom tvém přejídání...možná by k tomu pomohl jmenovitý výčet toho, co jsi byla schopná spořádat naráz...zatím mi přijdeš jen jako lehčí případ tohoto problému:) (čímž to samozřejmě nechci banalizovat)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že už mě čteš tak dlouho :)
      No k tomu přejídání - ono se to možná může zdát jako "lehčí případ", ale není, věř mi. Jen jsem to nikdy nenapsala na rovinu, jak to skutečně vypadalo nebo vypadá. Nějak se mi do toho nechce a i když to někomu popisuji, tak to spíše zjednodušuji.

      Vymazat
    2. Také jsem kdysi měla problémy s přejídáním a abys měla představu jak taková nemoc PPP (porucha příjmu potravy - konkrétně typ - záchvatovité přejídání) vypadá, dovolím si odpovědět za Monču.. (ona možná jedla jinak - třeba míň než já, ale já jedla asi takhle):
      Za 1 den - tak různě v průběhu celého dne ale vlastně jsem jedla skoro pořád:
      - 1/2kg čokolády (5 tabulek)
      - 4 koblihy s marmeládou
      - 4 rohlíky s máslem (celá kostka 250g) + salámem asi tak 200g
      - cca 10ks čokoládvocýh tyčinek nebo sušenek (deli, twix, tatranky...)
      - 1 pytlík chipsů
      - celá porce oběda (ve škole) + někdy ještě přidáno
      - bageta (ze školního bufetu)
      - večeře co mamka vařila (opět velká porce - třeba špagety)
      - 2 karamelové jogurty
      - hodně šlehačky, marmelády, několik lžic medu/nutely
      - pytlík slaných oříšků (např. arašídů = 500g)

      DĚS, co? Naštěstí tohle období je už za mnou.. tak to jen tak, abys viděla co to je mít ZÁCHVAT přejídání.. a když to nejde zastavit (což ani nejde), tak to dopadá takto nějak..

      Vymazat
    3. No tak můžu říct, že u mě to často vypadalo podobně. Asi ne třeba úplně stejná jídla, ale to množství zhruba stejné. Některé dny méně, jindy takto...já většinou nejvíc jedla večer. Ale občas jsem začala už ráno a to pak teprv bylo množsví...

      Vymazat
    4. Já to vím MOC dobře jak to vypadá...vlastní zkušenost.. přesně toto za něj totiž považuji, proto mi vždy přišlo, že Monika měla lehčí formu, neboť to nikdy nebylo takto vypsáno narovinu...ale chápu, že důvodem mohlo být i to, že jsi to jen nechtěla tak rozebírat :)

      Vymazat
  13. Jéé to je super zajímavý článek.. hlavnľ je vidět ta změna ve smýšlení, teď na to jdeš tak nějak "rozumně" a odborně... já také občas zavspomínám na své staré časy.. také přejídání, nízký příjem a moooooře pohybu.. jsem ráda že jsem z toho už venku, také i díky tvému blogu, kde jsem hledala inspirace jak si to "nudné" jídlo ozvláštnit, protože ty i z obyčejného jídla vykouzlíš vždy něco extra..
    A hlavně je vidět pokrok nejen na psychice a myšlení, ale také na postavě! Za to velký palec nahoru...
    Jdu si teď přečíst i ty starší články, docela mě to zajímá :-)

    OdpovědětVymazat
  14. zajímavé, takhle se dívat dozadu. To já svůj starý blog smazala. myslím si, že jsi se změnila díky vědomostem které si nabila. S tím jídlem, tak každý nějak začínal ono nejde ze dne na den najet na extra zdravou stravu, to je pomalý progress, který pak ale vydrží dlouho :)

    OdpovědětVymazat
  15. S rádoby dietními začátky jsem to měla taky (a když se tak kolem sebe rozhlídnu, tak v mém okolí nejsem jediná)... když jsem se podívala nedávno na starší záznamy z kalorických tabulek, tak jsem nevěděla, jestli se mám smát nebo brečet :D no hrůůza! :D... A ještě horší je, že to většinou těm lidem nevymluvíš, že třeba dětské piškoty a rýžové chlebíčky pokryté ztuženým tukem a nevím co ještě, moc dietní nejsou :)

    OdpovědětVymazat
  16. Taky mě občas přepadne taková ta nostalgická, kdy si pročítám některé ze svých starších blogů či článků a musím říct, že se nad některými z nich doopravdy bavím .. :D Je skvělé vidět, kam až ses za těch pár měsíců (v tvém případě let) dostala a že všechno teď vnímáš úplně jinak! :))
    A nemůžu si odpustit ti nepogratulovat k tomu, jak se ti krásně začínají rýsovat nohy! Je vidět, že tvrdě makáš! :)) (fotka na facebooku:D)

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. Páni, tak fotka z 2011, to je nezvyk ty blond vlasy, připadá mi jako by ani k tobě nepatřily :D Změna je suprová, skvěle se ti rozšiřují ramena a zužuje pas! A to ani nemluvím o tom, kam až jsi se dostala se cvičením a silovými výkony :) Jsem zvědavá, co bude za další 3 roky!

    OdpovědětVymazat
  19. Teď s těmi tmavými vlasy ti to sluší MNOHEM víc :D
    Jak tak koukám na ty tehdejší jídelníčky, tak jsi jedla asi hodně dietně co? Protože ten jídelníček vypadá hodně chudě, takový jednodcuhý, až trochu moc "přezdravělý".. A také docela postrádá tuky..
    Úplně nejvíc se mi líbí tvoje jídelníčky ještě z nedávných dob, než jsi se začala připravovat na soutěž, všechny ty super kašičky s máslíčkama.. často ji prohlížím starší díly FoodInspiration a žeru každý díl, každou fotečku :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tehdy jsem o "zdravých" tucích ještě moc nevěděla. A jedla dost chudě no :)

      A asi ti udělám radost - kašičky se vrátí už tento týden. Zase se to trošku poměnilo a myslím, že zítřejší vydání bude stát za to :)

      Vymazat
    2. Jéé tak to se už moooc těším, ani nebudu moci dospat, to je hned první věc kterou sleduji v neděli ráno jakmile zapnu PC.. :-) Bez těch kašiček to nebylo ono.. i když ty to jídlo umíš upravit, pohrát si s tím tak aby se na to vždy hezky koukalo - o tom žádná, ale stejně ale kaše jsou vždy nejhezčí.. :-)

      Vymazat
    3. A ja som asi jediná, ktorej si sa viacej páčila ako blond a dúfam, že sa k tomu niekedy ešte vrátiš :)
      Inak mne sa páči najmä aj tá zmena z dievčaťa na ženu a omnoho viac zdráveho sebavedomia ti vážne pristane :)

      Vymazat
  20. Taky se občas ráda prohrabuju svým blogem a nad starými příspěvky kroutím hlavou :D

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, má za zdravá výživa v Přerově, kde nakupuješ nějakou internetovou stránku??? Popřípadě, kde sídlí?

    OdpovědětVymazat
  22. Ten vývoj bloggování je neuvěřitelný :)

    OdpovědětVymazat
  23. Malinko jsi dospěla, postavu jsi vyrýsovala, svaly jsou viditelné a až z tebe jednou bude žena-matka, možná ti čtení tohoto blogu přijde jako příjemná zábava a budeš se usmívat stejně jako nyní já. :-) Životní hodnoty člověk mění během svého života a co se v kterém období zdá jako nejdůležitější, tak za pár let už je to milá vzpomínka a někdy i "žasneme". Přeji ti krásné dny a do budoucna další posun. :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Nejdůležitější je ale vytrvat! A v tom jsi dokonalá! ;-)

    OdpovědětVymazat
  25. Je to vážně docela zábavné a úsměvné-udělat si občas takový průlet minulostí :D :) Jsem zvědavá, jak Tě to ještě zavede!:)

    OdpovědětVymazat
  26. Je skvelé ako si sa zmenila! Obdivujem ťa :)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Moni :) za prvé jsem ti chtěla poděkovat, že všechno tak hezky píšeš a sepisuješ, protože jsi mi v posledních dvou měsících hodně pomohla a byla jsem tvůj častý návštěvník :)) prošla jsi úžasnou proměnou a moc ti fandím (slýcháš to často že? :)) No každopádně, prosím ber tohle jako radu od někoho, kdo se zajímá o vizážistiku a stylistiku a leží mu tohle v hlavě, ale určitě ne jako kritiku, důležitý samozřejmě je v čem se cítíš dobře. Podle mě jsi krásná holka, jen je škoda, že si vlasy barvíš na tak tmavou hnědou, vážně - vidím na fotkách, že odrosty máš světlejší a neříkám, že bys měla být blond, ale třeba světlá hnědá, moc by ti to slušelo, vypadala by si mladší... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor ;) Mně se to ale vcelku líbí tak jak to mám teď. Měla jsem i světlejší, ale i tato mi vyhovuje. Navíc zrovna mladší ani vypadat nepotřebuji. Už takhle po mě ještě kolikrát chtějí občanku :D ;)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)