středa 26. února 2014

Ukázka aktuálních jídelníčků

 
 Toto je řekla bych téma, o které si žádáte celkem často. A já vcelku často stejně tak odmítám :D Ale teď jsem si řekla proč ne :) Aktuálně se držím stylu, který mi vyhovuje - 2x denně porce přílohy, troška ovoce a večer tvaroh s ořechy. Mezitím spousta zeleniny. Tu a tam je nějaký výkyv - přidám ořechy na snídani nebo uberu přílohy na oběd a přidám ji večer...prostě nelze říct, že to takhle je 100% každý den samozřejmě :) Jednou za pár dní příjem navyšuji - spíše podle potřeby a pocitů. Už tak je tohle rozdíl oproti tomu, co jsem měla naordinováno od trenéra. Změnila jsem to začátkem minulého týdne a hned se cítím lépe. Ačkoliv se mi předtím nezdálo, že by mi ta strava dělala problém (člověk si to asi prostě vsugeruje), tak si tělo očividně oddechlo, že už má zpět své ranní porce kašiček :D



A proč jsem tedy OPĚT k této změně přešla? Proč jsem se dobrovolně vzdala jídelníčku, kde jsem jedla 5x denně zeleninu s bílkovinami, jen 1x denně přílohu a neměla jsem povoleny žádné tuky?
Uvědomila jsem si to, co jsem věděla už od začátku. Že tomu nevěřím. Že nevěřím, že takovéto drastické omezení doplněné
o hodiny cvičení je k výsledkům nutné. A určitě není nutné 3/4 roku před pomyslnou fitness soutěží. Pokud jde o posledních pár týdnů, tak proč ne. Ale nechci si zruinovat metabolismus tak brzo. Nehledě na ty záchvaty žravosti, co jsem pak měla, kdykoliv jsem si mohla povolit něco navíc :) Mám teď jiné plány - chci se připravovat na Spartan Race, ideálně všechny
3 úrovně - ačkoliv jak jsem koukala, tak letos pěkně zdražili startovné, což mě začíná odrazovat :-/ Dále budovat sílu a tak nějak rekreačně si zase zazávodit v crossfitu. Pokudmožno se snažím jíst maximálně zdravě a čistě. O víkendu třeba nějaký ten malý hřích, když to ujede. Ale prostě tak, abych se cítila dobře :)


zeleninová směs s žampiony, červená řepa, tvarůžky, semínka

No a protože už bude končit druhý měsíc nového roku 2014 a já za tu dobu vynaložila jistou snahu na formování postavy
a hubnutí jakseříká "povánočních" kil, tak mimo tyto jídelníčky plánuji tedy konečně (nejspíš na sobotu či příští týden)
i nějaký ten srovnávací článek. Člověk se pořád někam posouvá a není na škodu si svou cestu jednou za čas zhodnotit :)

No ale teď už k těm jídelníčkům - vybrala jsem pro vás na ukázku 2 z minulého týdne. Tak zhruba nějak tak to u mě teď vypadá. Pokud byste chtěli a k něčemu by vám to bylo, asi bych byla schopná něco takového přidávat pravidelněji :)


ovesná kaše, dýňové pyré, ovoce, kakao


ČTVRTEK 20.2.2014
SN: ovesná kaše z 80g vloček, 1/2 odměrky vanilkového proteinu, dýňové pyré, lesní ovoce, kakao
SV: směs z cukety, hrášku a žampiónů, červená řepa, 50g tvarůžky, slunečnicová semínka
O: pečené batáty, směs zeleniny a fazolí, krůtí maso
SV: protein
SV: zeleninový salát, 1/2 mozzarelly light, 2pl. šunky
V: 1/2 odtučněného tvarohu, 25g ořechů

 
pečené batáty, zelenina s fazolemi, krůtí maso



ÚTERÝ 18.2.2014
SN: kaše z 80g vloček, 1/2 odměrky vanilkového proteinu, lněné semínko, jahody, goji
SV: 200g cottage light, 1/2 červené papriky
SV: protein
O: 80g jasmínové rýže, losos, zelenina
SV: zeleninový salát, 50g tvarůžky
V: zeleninový salát, 3 vejce (3x bílek + 1x žloutek)


losos, rýže, zelenina

58 komentářů :

  1. Tak se mi to líbí! Moc hezké jidelnicky a mas to krásně nafocene :-) souhlasim. Chvili před soutěží proč ne! Ale dříve je to zbytečné...
    A spartan race me docela naštval..

    OdpovědětVymazat
  2. To je dobře, že jsi to změnila, po čase by jsi nejspíš začal mít problémy, u takhle dlouhodobýho jídelníčku se striktním omezením dvou složek potravy. Navíc teď to vypadá mnohem líp, hlavně s těma kašičkama, který u tebe vypadají božsky! :) A už se těším na článek srovnání.

    OdpovědětVymazat
  3. super super, aspoň se může člověk inspirovat, co si dát třeba na dopolední svačinu :)
    jinak souhlasím, zbytečně se netrap tak brzo ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Pořád říkám, že co sedí jednomu, nemusí sedět druhému :) Ale dosáhla jsi skvělých pokroků, tak k něčemu to snad bylo :-) Hlavně, ať se cítíš dobře a nestresuješ se, že se omezuješ. V tu chvíli už je to dieta...fuj, nesnáším to slovo :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Skvele, taketo jedalnicky sa mi pacia, urcite pridavaj castejsie :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moniko 80g ryže je za syrova?

    OdpovědětVymazat
  7. Myslim, ze jsi udelala dobre. Hlavne at je tobe dobre. Ale porad se mi zda, ze mas malo sacharidu, nebo se mi to nezda? Nejis na svaciny třeba celozrnné žitné věci a tak podobně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, sacharidů je méně než v běžně doporučovaném jídelníčku - sedí mi to takhle více a tělo na to lépe reaguje. Navíc radši dělám takové trochu vlny - tzn. že pár dní jedu nižší příjem a pak navýším třeba i o 100g ;) Později budu určitě ještě navyšovat.

      Vymazat
    2. To je dobře Mončo, držím palec :)

      Vymazat
    3. Můj jediný příjem sacharidů je ze 4 lžic vloček ke snídani + rýže nebo těstoviny k obědu.. k tomu samozřejmě sacharidy ze zeleniny, kterých ale není nějaké závratné množství.. Cítím se dobře, nebo alespoň si to tak namlouvám.. Vím, že to vůbec není správné, ale je to hrozně o hlavě, přijde mi, že kdybych příjem navýšila, okamžitě si budu myslet, že přiberu.. S tím mám hrozné problémy...

      Vymazat
    4. Chce to postupně přidávat, nebát se toho. A především si to srovnat v hlavě ;)

      Vymazat
  8. Máš krásný jídelníčky a teď se mi to po pravdě líbí mnohem víc, než když jsi se nějakým způsobem omezovala :) jen tak dál a moc moc se těším na ten srovnávací článek!:)

    OdpovědětVymazat
  9. Mnohem lepší než předtím, ale i tak doufám, že příjem ještě zvýšíš:) Hlavně aby jsi neměla zdravotní problémy a cítila se dobře, to je nejdůležitější :)
    Ještě otázka, nejdeš pod bazál, když máš tolik fyzické aktivity?
    Mňam, děláš mi chutě na dýni :D měj se hezky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bazál je pořád stejný, ať mám jakoukoliv aktivitu. A pod ten myslím teď nechodím. Předtím u jídelníčku od trenéra jsem pod ním asi byla, ale teď už mám příjem o něco vyšší.

      Vymazat
  10. Ahojky. Můžu se zeptat na něco osobního? Měla jsi ty "záchvaty žravosti" i před tím, než jsi se pustila do fitness? Přemýšlela jsi někdy čím je to způsobené? Musí to mít něco společného s psychikou, tak by mě jen zajímalo, jestli jsi to někdy na této úrovni řešila a jestli tak nějak tušíš kde je zakopaný pes. Já si myslím, že "rekreační fitness" je skvělým řešením pro tento problém, ale pokud se to zvrtne do toho "profesionálna" a začne se to točit přímo kolem těch soutěží, tak je to pro lidi, kteří se tímto trápí o trochu rizikovější než pro holčiny, které se s tímto problémem nikdy nesetkaly. Je zřejmé, že účast na fitness je pro tebe úžasnou výzvou a pokud ji jednou nezdoláš tak ti ta myšlenka zůstane pořád někde uložená. Podle mě tuto výzvu/touhu to zkusit překonáš bez obtíží pouze za předpokladu, že se zbavíš toho původního psychického problému, který způsobuje záchvatovité přejídání. Jestli to víš, ale pouze o tom nechceš psát tak to naprosto chápu a omlouvám se za to, že tě tím třeba obtěžuji. Vím, že už je to hodně soukromé, jen jsem měla potřebu ti to říct, protože jsem se s podobnými problémy také potýkala a ty souvislosti mi nedocházely a musel mě na ně někdo upozornit. Pokud jsi na to přišla sama nebo ti s tě na to někdo upozornil již přede mnou, tak můj příspěvek považuj za předmětný. Měj se moc krásně a přeji ti, aby se ti v životě vyplnilo vše po čem toužíš a aby tě to plně uspokojovalo. Moc tě zdraví, čtenářka Jana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně moc se omlouvám za ty hrozné překlepy, úplně se za ně stydím. To výzvou jsem myslela účast na fitness soutěži a pokud tě někdo upozornil tak považovat komentář za BEZpředmětný ...hanba mi : //

      Vymazat
    2. Ahoj, mě takhle otázka záchvatového přejídání moc zajímá, protože jsem skoro ve svých 30 letech do toho spadla taky! Loni jsem začala cvičit a pak se projevila má úžasná vlastnost, že když něco dělám, tak na 100 % a musela jsem si nechat udělat jídelníček u supertrenera.cz. Bohužel sestavuje opravdu striktní jídelníčky, jako bych se připravovala na soutěž a rozjelo to u mě záchvatové přežírání. Nejprve u tzv. cheat dnů. Poté už jsem ani předepsané dny nevydržela a začalo se to zkracovat. Např. kolegyně se vdávala a donesla zákusky (původně jsem chtěla jen ochutnat, ale v hlavě mi šrotovalo, že už jsem to stejně pokazila tak co...a následovala celá tabulka Studentské pečetě a už to jelo - raději to nebudu ani vypisovat. Už cítím, že jsem plná, ale furt jím. Nikdy nezvracím, ale je mi fakt zle. Psychický problémy žádné nemám, s tím to u mě nesouvisí.

      Vymazat
    3. Nj i mě to zajímá, já jsem zdravá, šťastná, bez psychických problémů, ale prostě mám MOC ráda sladké a když na to přijde, je to můj koníček a závislost :( Těším se domů, až se nacpu sladkého, večer místo abych si zacvičila si lehnu do postele s dalším jídlem :( Je to nanic, nevím, kde je zakopaný pes.

      Vymazat
    4. Záchvatové přejídání se u mě poprvé objevilo už asi před 5 lety. A pořád tu v jistých formách je - někdy je to mírnější období, někdy horší. Určitě v tom hraje velkou roli psychika. A sama tuším, co tím problémem může být, ale bohužel to nelze jen tak jednoduše vyřešit ;) Ono se z toho hlavně stal spíše už i zvyk za ty roky... A účast ve fitness pro mě až tak velkou výzvou a touhou ani není. Chtěla jsem to zkusit, ale více "toužím" po jiných věcech :)

      Vymazat
    5. Ahoj bohuzel taky trpim zachvatovitym prejidanim.u me je jeden z nasledku ze sem kdysi trpela anorexii a pak presla na toto-ani se memu telu nedivim kdyz sem ho roky nechavala hladovet.musim s tebou Moni souhlasit, ze z prejidani se opravdu stane zvyk a je tezke se toho zbavit. casto se tak vyrovnavam se stresen, nedostatkem spanku, spatnou naladou.....je to zlo

      Vymazat
    6. A jak se to často u vás projevuje, třeba jednou za týden? A jak si to mám představit? Že celý den něco do sebe tlačíte, nebo jen hodinový záchvat, kdy sníte, vše co přijde pod ruku. Protože můj muž je schopný večer u televize snít dva pytlíky brambůrků a pak se ještě něčím dorazit, ale to asi nebude ono, že?

      Vymazat
  11. Nemá smysl popírat svůj metabolismus, ten tvúj zřejmě potřebuje sachry a jsi tedy sacharidový typ, tak proč měnit násilím. Já to taky měnila násilím a i když netrpím záchvatovitým přejídáním tak jsem měla rozhozenou glykemii což mi působilo problém, pokorně se vracím k proteinovému typu který jsem a jím dle něj a je mi úžasně, z pohledu jiných to je možná striktní ale ze zdravotního hlediska mé osoby ne,

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem ráda, že jsi přešla zpátky na tu správnou cestu :) určitě půjde formování i takhle, jen trošičku pomaleji :)
    jídelníčky pěkné, ale já bych umřela hlady...na svačinu jen cottage, na večeři jen vajíčka :-O
    Asi jsem si moc roztáhla žaludek a teď bych jedla pořád :D
    Držím palce na všech závodech! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je o zvyku no. Já kdysi měla taky takové období, kdy jsem si nedokázala představit, že by mi tohle stačilo :D A někdy třeba i ten hlad nemám, ale spíše ani ne a stačí mi to. Když nic neujídám a nemám moc sacharidů, tak mám stabilnější hladinu cukru a tímpádem žádné návaly chutí a hladu :)

      Vymazat
  13. hlavní je se cítit dobře, a tamten jídelníček by si podle mě stejně moc dlouho držet nemohla, ten je asi spíš těsně před tou soutěží vhodný. Záchvatové přejídání je hrozný na zažívání, proto nejsem ani zastáncem cheat days, jelikož je to děsná darda na zažívací trakt a ten vám to jednou vrátí. Proto je nejlepší jíst střídmě věci co mi sedí a někdy si jich podle chutě klidně dopřát i více :)

    OdpovědětVymazat
  14. Líbí se mi jak tam máš hodně zeleniny! :)) Jinak já si prošla něčím podobným jako ty - snažila jsem se hodně omezit sacharidy, jedla co nejvíc bílkovin..a cítila se na prd. Tak jsem to zas pozměnila a cítím se super a hlavně - váha mi jde dolů! (předtím nešla) Souhlasím v tomhle s Radkou, asi jsi hold sacharidový, nebo smíšený typ :))

    OdpovědětVymazat
  15. Také se přikláním k názoru, že netřeba žádných extrémů :) Vždyť život má člověk jen jeden, tak proč si ho pořádně neužít a proč se zbytečně omezovat? Doufám, že se Ti bude dařit a budeš se posouvat stále vpřed.

    OdpovědětVymazat
  16. Ty jo, máš krásný jídelníček, docela tě obdivuju, že jíš zeleninu na svačiny, já na svačiny mám vždy chuť na něco sladkýho jako ovoce, čokoláda, domácí koláč atd.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem to tak kdysi měla, ale je to fakt o zvyku ;) Když se to naučíš vyřadit, tak ty chutě zmizí ;)

      Vymazat
  17. Moni, ty jídelníčky jsou moc hezké, líbí se mi, jak si dokážeš pohrát s kombinacemi a že si připravuješ i zeleninové svačinky. Všechno je hezky barevné, zdravé, čisté a myslím si, že s takovým jídlem, a samozřejmě i tréninkem a vlastním rozumem dojdeš ještě dále :). Už teď ti to moc sluší a jsem si jistá, že jednou, až přijde čas, na soutěži zazáříš.
    PS: moc krásné fotky, radost pohledět!

    OdpovědětVymazat
  18. Vypadá to všechno moc krásně, určitě jsi s tou změnou udělala dobře, vážně to nemá cenu :)

    OdpovědětVymazat
  19. Nejlíp ví naše těla:) To moje si třeba o sacharidy vyloženě neříká, jím víc ovoce než ty..možná to je i tím:)
    Každopádně..Spartan Race..hodně mě to zklamalo, chtěla jsem běžet Sprint a Super..ale 40euro za 5km? Jsem přece jenom studentka..tak nic moc..

    OdpovědětVymazat
  20. krásný článek :) večer bych měla hrozný hlad ale,já ráda velké odpolední svačiny. Myslím si,že je opravdu dobře,že jsi změnila trenéra,nějaké speciální diety jsou podle mě akorát k ničemu a člověk pak nemůže být šťastný

    OdpovědětVymazat
  21. ahoj moni, diky moc za prima clanek!jak to mas ted s rozlozenim B/T/S na den?muzes prozradit.diky moc.jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zhruba 180gS, 110gB, 60gT - ale není to tak stabilně. Některý den si dám třeba vyšší příjem tuků, některý sacharidů, podle potřeby. Takže se to trošku mění přes týden, ale nejčastěji se držím zhruba takto ;)

      Vymazat
  22. Stejně jako ostatním, i mně se tahle změna líbí mnohem víc :)
    Byla by škoda si AŽ TAK odpírat a celý týden myslet na to, aby už byl víkend a mohla sis dát něco, co máš ráda:)
    Pro mě by ani tohle nebylo, ale na tom nezáleží, hlavní je co vyhovuje tobě, ne co ti do toho kecají (kecáme :D) ostatní :)

    OdpovědětVymazat
  23. Taky se mi jídelníček takového typu líbí mnohem víc :) Je prostě třeba brát v potaz to, že každému vyhovuje něco jiného, každý jsme originál a měli bychom si najít tu svou vlastní střední cestu :) (co vyhovuje jednomu, nemusí druhému)

    OdpovědětVymazat
  24. Musim rict, ze to uplne chapu, mela jsem od trenera naordinovany stejnej low carb (sacharidy jen po treninku a jeden den v tydnu all you can eat) a nefungovalo to- vlastne ani trochu. Ta psychicka deprivace byla fest svine,v podstate ke konci "all you can eat" byl kazdej den s tim, ze "zitra teda....".

    Az sem zase zaradila ovoce a pochopila, ze pecivo muzu, ale jen rano a ne vecer a ze 80% cokolada me zbavi pocitu, ze sem ten den o neco prisla, tak se to srovnalo.
    Hura :)

    OdpovědětVymazat
  25. podle mně je opravdu důležité jist to, co ti vyhovuje abys byla spokojena a cítila se dobře :) já se v tom moc ne význam ale podle mě tyhle jidelnicky sestavené od trenérů a podobně jsou nesmysl. sami dobře víme, co našemu tělu dělá dobře.

    OdpovědětVymazat
  26. Ja toho až tak veľa nezjem. Tvoja desiata sú pre mňa raňajky. Teraz mi veľmi zachutil cottage cheese s bylinkami, s ktorým si vystačím do desiaty a na desiatu si dám väčšinou ovocie, oriešky a podobne. Tým chcem jen povedať (napísať), že každému vyhovuje niečo iné. Je aj rozdiel aký šport človek vykonáva. Podľa toho si potom musí jedálniček prispôsobiť.
    Prajem ti veľa šťastia na tvojej ceste za skvelou postavou. Rada čítam tvoje články, vždy je čo čítať. :)

    OdpovědětVymazat
  27. Kde sháníš dýňové pyré? kupuješ v konzervě, nebo děláš vlastní? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělám doma z dýně, je to rychlovka - jen povařit, dochutit a rozmixovat ;)

      Vymazat
  28. Tyto jídelníčky se mi víc líbí :) Ale nejdůležitější je, že ty jsi teď mnohem více spokojenější :) Zapisuješ si jídlo do tabulek, nebo vše děláš odhadem? A jak reagoval trenér, po tom co jsi mu sdělila, že chceš změnu? :)Přeju, ať se daří a těším se na každý tvůj nový článek :)) I.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nika si nic nezapisuji. Kdysi jsem si vypočítala takový orientační plán, co mám zapsaný ve wordu a to víceméně používám stále :)

      S trenérem teď nějak nejsem v kontaktu, takže o tom vlastně asi ani neví. Ale už s ním neplánuji dále pokračovat.

      Vymazat
  29. Tohle je podle mě krásný jídelníček, zdravý, ale myslím si, že uspokojí všechny chuťové buňky:) Život je moc krátký na to, abychom se trápili:)

    OdpovědětVymazat
  30. Super :) nějaká inspirace na přípravu obědů :D

    OdpovědětVymazat
  31. Ahoj, chtěla bych se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenost s bioimpedanční metodou v Praze. Pokud ano, tak kde a za kolik? Děkuju

    OdpovědětVymazat
  32. Děkuju za super článek, já jsem určitě pro častější jídelníčky :-)

    OdpovědětVymazat
  33. Super článek a ten nápad že bys takovéto jídleníčky přidávala pravidělně nebo častěji je super, s tím jistě souhlasím(e).. nejen já ale bude nás tu určitě více :D

    OdpovědětVymazat
  34. Moni chci se zeptat, jak to teď máš s množství jednotlivých živin?
    Vím že v tom "předpřípravném" plánu co jsi ještě nedávno dodržovala jsi měla 50g sachrů jednou denně, teď to je cca kolik? 100? 150? 200?
    A kolik máš tedy teď těch tuků? Máš to nějak propočítáno? A co příjem, kolik ti to tak vychází? (alepoň dej prosím přibližný odhad zda to je 6,7,8,9.. tisíc kj)
    Diky a držím palce jen tak dál.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Převahu týdne (4-6dní) to mám na zhruba 180g sacharidů, 60g tuků a cca 110g bílkovin - takže to když spočtu, tak to je nějakých cca 7,5 tisíc Kj. Ale pak mám i dny, kdy úmyslně navyšuji příjem, zejména sacharidů a tam je to pak vyšší ;)

      Vymazat
  35. Ahoj Moni, článek je super, bylo by skvělé kdybys něco takového přídávala častěji!:)
    Mám otázku ohledně kafe- piješ denně? myslíš že je to problém, když se člověk snaží zhubnout? A chodíš občas i do Starbucksu? co si tam dáváš? já si dávám ty jejich "skinny" verze- ikdyž pro zdraví jsou ty sladidla asi děs :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kafe piju denně většinou 2, občas 3 (to ale výjimečně). Podle mě je to v pohodě ;) V lednu jsem se učila pít bez mléka...pak už mi to i šlo. Ale teď jsem zase začala i to mlíko dávat - je to prostě lepší! :D Do Starbucksu a kaváren chodím taky často - jak jsem nedávala to mléko, tak jsem si tam dávala Americano...jinak beru Latté (často sójové) nebo někdy Capucino :) To se sladidlem jsem měla jednou a HNUS! :D Jinak si ty slazené se sirupy moc nedávám, to je opravdu jednou za pár měsíců. Na mě je to moc sladké, mám radši jen kafe s mlékem :) A když už si jej dám, tak asi jenom s 1/3 dávky toho sirupu :)

      Vymazat
    2. Děkuju moc za odpověď:) Já piju za den cca 3 kávy :D dávám hodně mléka, ale bez cukru, tak to snad není nejhorší. Ale úplně bez mléka by mi moc nechutnalo.
      Jinak, já jsem měla vanilkové latté s tím sladidlem a to bylo fakt strašný:D Ale café mocha! to bys měla zkusit:D (ale třeba by ti ani tohle nejelo, každý máme jiné chutě:)) A nejlepší byla vánoční edice peppermint mocha, ale to v ČR neměli:(

      Vymazat
  36. Děkuju za inspiraci, hodně mě baví tyhle články, protože nemám ráda mlžení kolem a ty si ukázala pžesné fotky jídel a jasný jídelníček což mě hodně těší. Jen tak dál :).

    OdpovědětVymazat
  37. tohle miljju !! je to plné inspirace :) ráda jím zdravě ale většinou už jím pořád dokola protože nevím oc !! :) jinak - jak často cvičíš a jak moc ?? Já se snažím cvičit hodinu cca každý den/obden, není to podle tebe málo ??:) většinou spálím 400 kcal za cvičení což mi přijde ok na zpevnění a ne zhubnutí :) jinak bych ocenila tip, jak ,,nežrat'' večer když si sama doma a nudíš se :D neříkán, že mě 3 lžíce nutely 1x týdně zabijou a zruinujou mi dietu ale i tak :D :)))

    http://franchemeetsfashion.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)