pondělí 17. února 2014

Týmové závody v Crossfitu * Cross Challenge Pardubice 2014 *

 
Trošku mě překvapilo, kolik z vás se hned včera požadovalo článek o závodech, kterých jsem se zúčastnila. A vlastně to není až tak špatný nápad :) Pár fotek se už ke mně dostalo, dokonce i nějaké to video. Jela jsem si to tam hlavně užít a zkusit zase něco nového a s tím jsem taky odjížděla :)


Byly to vlastně mé druhé CF závody vůbec. Ty první radši nebudu moc rozebírat :D A ačkoliv netrénuji crossfit až tak poctivě
a pravidelně jako jiní zkušení závodníci, je skvělé se něčeho takového jednou za čas zúčastnit. Ono vůbec nejlepší na tom je,
že tak 95% (ne-li celých 100) zúčastněných to ani nebere jako nějakou vážnou soutěž, ve které jsou všichni ostatní vaši rivalové. Spíše je to takový hromadný sraz mnoha atletů, kteří si tam přijedou zacvičit a vidět se po delší době zase s lidmi, co bydlí všemožné po ČR a které díky crossfitu poznali. Tedy tak to na mě doposud působilo :)

Nechali jsme si udělat trička s nápisem "Trhni si" - pro neznalé:
"TRH" je jeden ze cviků, které se v Crossfitu často objevují,
takže to má v tomto případě dvojí význam:)


Tyto závody byly týmové - každý tým tvořili 3 kluci a 1 holka. No a jelikož nás Ostraváků už je celkem dost, tak jsme týmy vytvořili rovnou dva. Závody se konaly v Pardubicích, takže pro nás tímpádem takové 3 hodiny cesty = hodně brzké vstávání. Ovšem co bychom pro trochu dřiny neobětovali, žejo :)

Akce to byla hodně velká - účastnilo se 50 týmů a kdyby to nebyl limit, tak věřím, že se jich přihlásí ještě mnohem víc. Hala, ve které se závodilo, byla naštěstí dostatečně velká a organizačně vše krásně klapalo - obávala jsem se, aby se to zase časově neprotahovalo, ale ani v tomto nebyl problém :) Soutěž se skládala celkem ze 3 soutěžních wokroutů, z nichž byly předem známy jen názvy prvních dvou z nich. Ale o tom to je, překvapení až do samého konce. Alespoň jsme tak neměli před závody noční můry a nemohli jsme tomu předem uniknout :D




1. WORKOUT: ROUND, RUN & FUN – HONĚNÍ ZA KULATÝM NESMYSLEM
První workout byla taková pěkná štafeta :) První vyběhl a běžel asi 10m pro kotouč vážící 5Kg pro holky, 15kg pro kluky. S ním zpátky na start a zde 21 angličáků - s kotoučem samozřejmě. Pěkně položit na zem, lehnout si na něj a výskok s ním nahoru. To byla ještě pohoda, ten pětikilový byl lehoučký :) S ním nad hlavou pak zpět dojít ve výpadech, položit a vzít další kotouč - holky 10Kg, kluci 20Kg. A opakujem - běh na lajnu, tentokrát "jen" 15 angličáků, výpady s kotoučem nad hlavou zpět.
A konečně poslední kolo - kotouč 15Kg pro holky, 25Kg pro kluky. Běh, 9x angličák (to už nebyla taková sranda s tou patnáctkou) a výpady zpět. Položit kotouč, doběhnout k týmu, předat štafetu a jede další. Časový limit 17minut - myslím,
že to snad ani nikdo nestihl dokončit úplně celé za tuto dobu.



Za mě parádní workout. Byla to "sranda" - angličáky a výpady mám ráda, takže jsem jela naplno a nezastavovala jsem se.
Na start fakt super věc. Žádné vzpírání nebo gymnastické věci, které mi třeba tolik nejdou, takže jsem si to užila :)


2. WORKOUT: 10 TONS OF FUN
Další zajímavě sestavený soutěžní workout, u kterého se člověk nenudil. Cílem bylo nazvedat dohromady 10 tun. A to ve dvou částech - v prvních 9 minutách 5 tun a po minutové pauze pak dalších 5. A ne jen tak ledajakých způsobem. V prvním případě to bylo pomocí dřepů a v tom druhém clean&jerků. Pracoval celý tým dohromady a myslím, že nejlépe to pochopíte shlédnutím videí, na kterých je náš tým v akci :) K dispozici byla 20Kg osa, která musela být po celou dobu ve vzduchu a položení na zem by znamenalo začít znovu. K ní 2x 5Kg kotouč a 2x 15Kg kotouč. Zvolené váhy a taktika byla pak už na každém týmu. Naložené kotouče jste mohli v průběhu měnit ovšem tak, aby byla osa stále ve vzduchu :)





Zde je první část tohoto workoutu - původně jsme to chtěli odjet všichni s 50Kg a váhu neměnit. Pro mě dřepy s 50Kg nejsou problém. Co je však horší je těch 50Kg dostat na ramena. Když jsem si to zkoušela, tak to šlo. Ale jakmile závod začal, tak najednou prostě zkrat a nemohla jsem to zvednout. Takže jsem to nakonec jela "jenom" s těmi 30Kg. Celkem nám to trvalo
a asi by bylo dobré příště zapracovat více na taktice, ale přecejen jsme to stihli a těch 5 tun nadřepovali a to je hlavní :)






No a v druhé části už ten Clean&Jerk. Tam jsme dávali někteří 30Kg, někteří 60Kg. Ale byly i týmy, kde to jeli všichni se třicítkou a nezdržovali se tak měněním vah. Anebo takové, kde to jeli všichni včetně holek s 50Kg nebo 60Kg - ty mají můj obdiv. Pro mě je 50Kg asi taková skoro maximálka pro tento cvik :D




Z této části jsem si odvezla taky nejkrásnější modřinu - ještěže je zima a tak se to schová pod kalhotami. No doma nechápali a ještě více nechápali, když jsem to vyprávěla stylem, že jsem tam měla "jenom" 30Kg, takže jsem to jela rychle, a z toho důvodu tu modřinu asi mám :D


3. WORKOUT: GIRLS JUST WANT TO HAVE FUN
Uff, no a poslední workout, to už byly jenom staré známé holky. Respektive snad všem crossfiťákům známé :)
Čtyři z takzvaných "benchmarks workouts" - Karen, Isabel, Annie a Fran. Každý z týmů si vybral jeden a jelo se - time cap 20min.


1. Karen: 100x wall ball 9kg/6Kg (hod medicimbalem s dřepu na terč cca 2,7m vysoko)
2. Isabel: 30x snatch (trh) s 40kg/20Kg

3. Annie 50-40-30-20-10 double unders a sit-ups
4. Fran - 21-15-9 thruster (dřep + tlak) 40Kg/20kg a shyby



Já dostala Annie - nejradši bych si dala ty snatche s 20Kg, to by byla pohodička a měla bych to hned za sebou. Ale kluci na mě hodili dvojskoky a sedlehy - tedy Annie - ten nejdelší workout z těch čtyř. Prej že oni dvojskoky neumí - jakobych je já nějak extra zvládala. No ale kupodivu v sobotu i jo :D Ani jsem se u toho moc nesekala a odjela jsem to vcelku v pohodě (až na to, že se mi na chvilku trošku rozpadlo švihadlo - vše ale bylo hned zachráněno) - 50x dvojskok přes švihadlo, 50x sedleh, 40x dvojskok, 40x sedleh...a tak až k 10x dvojskok, 10x sedleh. Mě tedy akorát děsně nebaví ty crossfiťácký sedlehy. Je to nudné, zdlouhavé (zvlášť, když jich máte dělat třeba těch 50!)...a já radši ty činky no :D Ale jinak dobrý, taky jsem to dojela! :)




No a pak už bylo hotovo! super bylo, že všechny týmy se účastnily všech workoutů, žádné vyřazování. Náš tým nakonec skončil 37. z 49., pokud někoho zajímá pořadí. Druhý náš tým byl na skvělém 14. místě. Ale o pořadí ani tolik nešlo. Jak už jsem psala, my jsme si tam přijeli zacvičit a užít si zase jinou sobotu :) Pro mě to jsou hlavně stále nové zkušenosti. Časem se zlepšuji, ale zlepšují se i ty desítky TOP crossfiterů, co už v ČR jsou a co se tomu věnují déle a intenzivně. Pro mě je to hlavně koníček. A takovéto závody jsou příjemným zpestřením, testem zkušeností i motivací do budoucna. Navíc v týmu je to zase úplně něco jiného. I tak už se ale těším zase na nějaké závody, kde pojedu sama za sebe a tím spíše zjistím, jak na tom
v porovnání s ostatními jsem :)

48 komentářů :

  1. fíha,cítím se jako lůůůzr,seš hustá!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Máš můj obdiv! Fakt! Děkuju za článek. Rozhodně si z něj vezmu inspiraci a zkusím ve středu něco na oživení. :-) u nás ve fitku se začínaji lekcecrossfitu a myslím, že trenér byl taky na těchto závodech, co jsemtak zaslechla. :-D každopádně když po tobě v tom fitku někdo řve, nedovolis si tu činku položit a oddechnout si.. Takže ento týden zkusím nějakou lekci s ním :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zajdi! To budeš mít super. A je to hned větší motivace, jak tě někdo hlídá :D

      Vymazat
  3. Parádní závody, souhlasím :-) Druhý a třetí WOD byly hodně o taktice, že? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně ten druhý. Ten třetí možná jenom takticky si to rozdělit - jinak to bylo dost o rychlosti :)

      Vymazat
    2. Šla jsem taky Annie, ale pak jsme říkali, že jsem měla jít snatch :-) Jenže 2 kluci z našeho týmu neuměli dably :-) Dneska jsem v gymu holky chválila, jak to zorganizovaly :-) Příští týden si v Hradci vyzkouším roli rozhodčí, jsem zvědavá.

      Vymazat
    3. Tak to je super, že budeš dělat rozhodčí. Do Hradce tedy příští týden nejedu, ani vlastně o závodech tam nevím. Ale snad se na nějakých příštích tedy potkáme :)

      Vymazat
    4. Na nějakých týmovkách určitě :-)

      Vymazat
    5. Samostatně neplánuješ závodit? :)

      Vymazat
    6. Samostatně neplánuješ závodit? :)

      Vymazat
    7. Na to se ještě necítím :-) Závody v Hradci byly skvělé. Pořádá je Martin Štěpánek pod názvem Bestie Open a budou putovní. Jsou pro lidi, kteří mají crossfit jako hobby, profíci a poloprofíci jsou vyloučeni :-)

      Vymazat
  4. Ako sama píšeš, poradie nie je dôležité, pokiaľ to robíte pre seba a navyše nové skúsenosti sú na nezaplatenie. Ale klobúk dole za zúčastnenie, celá tá zostava mi príde dosť náročná :) Hádam sa tá modrina rýchlo "stratí".

    OdpovědětVymazat
  5. Od té doby, co jsem začala s crossfitem (a vyznám se v těch cvicích, znám svoje maxima) máš můj obdiv, protože jsi značný kus přede mnou :D U nás v HK jsou příští víkend také závody, budu tam pomáhat, tak se těším, až to okouknu :) Annie jsem jela v době, kdy jsem neuměla ještě DU bez meziskoku, takže mi to trvalo věčnost :D

    OdpovědětVymazat
  6. Wow, tedy zírám, jsi fakt dobrá!! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Čoveče nějak nechápu jak jsi si tu modřinu udělala? To se ti tam tedy nějak zjevilo, neuhodila ses?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netuším, prostě tam byla po tom druhém workoutu - asi jsem tou činkou moc mlátila o stehna :D

      Vymazat
  8. Co říct...dobře Ty! :D crossfitové cviky mi přijdou neskutečně náročné..a představa, že odjedu tu Annie..asi bych umřela :D

    OdpovědětVymazat
  9. Skvěle jste to zvládli! občas zapracujou i nervíky, ale i čelní dřepy s 30 kg jsou masakr!:)

    OdpovědětVymazat
  10. Jsi úžasná! Můj vzor! A pokud se někomu nelíbí to, co děláš nebo jak jíš... je to jenom tvoje věc :)

    OdpovědětVymazat
  11. Úžasné!! :) Líbí se mi ten koncept, vypadá to fakt zábavně a strašně fajn :) Jednou bych se něčeho takového taky chtěla zúčasnit... Třeba budu mít štěstí a nějaké crossfitery z Brna někdy potkám :) škoda toho snatche, to by mohlo být o moc zábavnější než to švihadlo. Ani ta váha nebyla vůbec přehnaná, s prázdnou osou by to mohlo být fakt rychlé. Btw., Moni, kolik máš maximálku na snatch a clean&jerk? A myslíš, že ty doubleundery ovlivňuje kvalita švihadla? (Furt mi nejdou, ale trénuju ještě s tím obyčejným barevným dětským, které je mi ještě ke všemu trochu krátké :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Brně jsou skvělí crossfiteři - jedni z nejlepších! Určitě můžeš chodit i k nim na lekce :)

      Maximálku na clena&jerk mám asi tak 55Kg. A snatch ani nevím, to už jsem dlouho nezkoušela. Ale tam to je slabé, nejde mi moc ta technika. Takových 40Kg jsem ale myslím ještě zvládla.

      A doubly určitě i švihadlo ovlivní - je lepší to tenké a rychlé. Ale hodně je to i správné technice. I s obyč švihadlem se dají dělat, ale jde to hůř - zvlášť když je ještě krátké no :)

      Vymazat
  12. Seš fakt dobrá! :))
    Video je parádní! :))

    OdpovědětVymazat
  13. Tý jo, ty dřepy ti závidím, mě poslední měsíc po každém větším tréninku šíleně bolí kolena :/ už jsem objednaná na ortopedii, nevíš čím by to mohlo být?techniku mám správnou a zvedám vždy to co zvládnu, ale prostě už nemůžu dělat ani dřepy se zátěží :////

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, na to odborník nejsem. Asi tam může být něco špatně, člověk nikdy neví a kolena jsou na takové problémy celkem náchylná.

      Vymazat
  14. A co si myslis o proteinu Protein Delite v souvislosti s redukcí váhy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám s ním zkušenosti a vyloženě špatně špatný nebude, ale pořád jsou na trhu mnohem lepší a kvalitnější ;)

      Vymazat
    2. A to například jaký? Pokud redukuji tuk..

      Vymazat
    3. Těch možností je strašně hodně - zálěží i na tom, kdy jej máš v plánu pít. Ideální je nějaký syrovátkový koncentrát či izolát nebo nějaký vícesložkový - obsahující více zdrojů bílkovin.

      Vybírala bych třeba tady z těch: http://obchod.ronnie.cz/proteiny/nad-76-bilkovin
      - dobré jsou například ty WPC, Whey Core, Pharma, Reflex, Scitec...

      Vymazat
    4. Ale však Protein Delite je od firmy Scitec ne? :). Já jsem ho měla kdysi a podle mě je to chuťově jeden z nejlepších a kvalitou určitě není špatný :).

      Vymazat
    5. Ano, od firmy Scitec je. Ale má více sacharidů a jiné složení než jiné proteiny. Kvalitou špatný není, ale jsou i lepší možnosti ;)

      Vymazat
  15. škoda že jsem o tom nevěděla! šla bych se podívat jako divák!:)

    OdpovědětVymazat
  16. musím se přidat k ostatním - jsi opravdu dobrá!!! :)

    OdpovědětVymazat
  17. to vypadá fakt dobře, zvlášt ty dresy. Výkony senzační :)

    OdpovědětVymazat
  18. Wau, wau, wau!!! To muselo být úžasné :) Moc ti fandím, jsi fakt borka, tohle až někdy v daleké budoucnosti zvednu, tak si možná zatleskám, jestli mě to nezarazí do země :) Luxus, fakt jsem z toho nadšená, chtěla bych se taky zúčastnit něčeho podobného, alespoň pro začátek jako fanoušek :)

    OdpovědětVymazat
  19. Super! A jak jsem psala na fb, modřiny mám taky :D Jsou prostě takové rizikové cviky, které je občas způsobují :D Hlavně mrtvej tah (modřiny na holeních :D), power cleans (ty stehna a občas na hrudníku nebo na ramenech :D) .....Však to za chvíli zmizí ;D

    OdpovědětVymazat
  20. Dnes jsem měla tu čest vyzkoušet si 1. workout: ROUND, RUN & FUN na crossfitu s Honzou a byla to paráda! A jelikož jsme byly družstvu jen samé holky,tak jsme snížily zátěž na 2,5; 5 a 10 kg, ale byla to paráda! Fakt jsem si to užila. Těch 15kg bychom asi nedaly :D :( Nohy dostaly zabrat.. ještě s 40ti minutým během před.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Honza to dobře vymyslel - už na závodech říkal, že vám to tam dá :D Aspoň jste na to měli dost času a ne jen 17 minut jak my no :) A zátěže i tak super! Nějak se začít vždycky musí :)

      Vymazat
    2. Jo jo, prodlouzil nam to na 20 minut a bylo to tak akorat, jeste jsme mely minutu k dobru. Ale jen kvuli tem nizsim vaham, jinak bychom tam byly asi jeste ted :-D

      Vymazat
  21. Nemůžu jak jinak než souhlasit s ostatníma-jsi vážně dost dobrá! Ráda bych dokázala aspoň polovinu z toho,co děláš, ale zase vím, že to nepůjde hned a i ty jsi nějak začínala. Každopádně máš můj obdiv! Borka!

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, napadlo mě, jestli bys nenatočila videa těch hlavních cviků (dřep, MT, tlaky, bench-press,...) a nenapsala o tom celý článek. Myslím, že hodně z nás by to určitě zajímalo a aspoň bychom viděli, jak se to správně dělá:D Díky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ani ne. Je toho totiž fůra už tak na internetu. A já nejsem žádný profík v tomto, takže to ani já nedělám kolikrát 100% správně ;)

      Vymazat
  23. Jéé tak super gratulka, že jste to zvládli a i 37. místo je dobré, hlavní je že jste se zabavili..
    Já bych také ráda cvičila s činkami trochu více, než cvičím doteď, ale já vždy jakmile zvednu něco co má více než 15-20kg, tak si strhnu pupek, a to mě pak bolí i několik dní.. jakto že tobě se nikdy nic nestane? Mamka také když něco zvedá, tak má občas stržený pupek, ale ona je stará a já myslela že když cvičím, tak já to zvládnu v pohodě.. ale asi ne no.. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, co tím teďka přesně myslíš. Ale řekla bych, že to bude asi špatnou technikou ;) Musíš pracovat na zpevnění středu těla a vše dělat perfektně technicky. Pak bys takové problémy mít neměla ;)

      Vymazat
  24. No já nevím jak se to přesně odborně jmenuje, ale říká se tomu stržený pupek, to že mě po cvičení začne bolet břicho v oblasti pupíku, není to ukrutná bolet, spíš mírná ale není to svalová horečka, ta "bolí" jinak.. mám to k večeru - to když cvičím dopoledne, nebo někdy až na druhý den.. ale jen po cvičení s činkami, když dělám kardio, tak nic.. a také to mám když třeba vleču nějaký hodně těžký kufr, nebo třeba plnou velkou přepravku jablek nebo tak něco..
    Ale máš pravdu, že možná je chyba v technice, tak to zkusím ohlídat, anebo začnu více posilovat střed těla, i když si myslím že ho posiluji docela dost, ale asi je prostě pořád slabý, že pak tu námahu nezvládám..

    OdpovědětVymazat
  25. Na to můžu říct snad jen obdivné WOW! Chtěla bych mít takovou vůli, abych to taky dopracovala tak daleko jako ty.. :)
    BTW: V týmu máš moc pěkné chlapce. :D

    V.

    OdpovědětVymazat
  26. Tyjo to jsou hoši milí, že ti nechali zrovna tenhle workout :) Máte parádní trička :)
    Škoda, že jsem nevěděla, že jedete, přijela bych zafandit Moni :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)