středa 21. listopadu 2012

Oblíbená podzimní snídaně

 Ovesná kaše na snídani - to je klasika. Ráda bych se s vámi ale podělila o jednu variaci, kterou jsem si obzvláště oblíbila. A když už snídám stejnou snídani po třetí během jednoho týdne, tak to už je u mě opravdu co říct :D Obvykle totiž snídaně spíše střídám a každý den ji mám trošku jinou. No, bejvávalo :D Prvně jsem neustále opakovala dýňovou a teď mám další podzimní hit :)


Nevím čím to je, ale vždycky když jsem u babičky, tak objevím nějakou novou kombinaci chutí, která mě zaujme. Možná to bude tím, že babička mívá jiný výběr surovin, možná se tam více projevuje má kulinářská fantazie, kdoví :D Každopádně vždy, když tam jedeme na víkend, tak v sobotu i v neděli snídám to samé. A to právě proto, že v sobotu ráno vždy objevím něco, co mi chutná natolik, že to v neděli opakuji.

Teď to možná vypadá, že jsem objevila Ameriku. Ne, zas takový zázrak to opravdu není, suroviny jsou to opravdu naprosto běžné :D A z čeho se tedy ten můj zázrak skládá?

  • mléko
  • ovesné vločky
  • sezam
  • skořice
  • jablko
  • banán
  • vlašské ořechy nebo plátky mandlí
  • rozinky
 
Mléko dejte ohřát do hrnce a jakmile bude téměř vřít, přidejte vločky (množství dle toho, na jaké jste zvyklé). K nim přisypte asi 1 lžíci sezamových semínek a skořici dle chuti. Chvíli povařte a pak do kaše přimíchejte nakrájené jablko a banán. Ještě chvíli povařte, pak naservírujte do misky či na talíř, posypte rozinkami, ořechy a můžete vesele snídat :)

Pro mě je novinka hlavně ta část, kdy přidávám ovoce do kaše a pak ještě chvíli vařím. Vždy jsem ovoce přidávala studené až na hotovou kaši, ale takto to dostane opravdu úplně nový rozměr! U ořechů píšu vlašské nebo plátky mandlí - jednou jsem totiž měla mandle, ty však došly, takže druhý den už přišly na řadu vlašáky :D A ty byly naprosto bezkonkurenční! Domácí od babičky. Už mám velký pytel i doma :D Měla jsem je po delší době a maximálně si je teď vychutnávám. S ořechy z obchodu se nadají porovnávat :)

Máte taky nějaké oblíbené variace kaší? Inspirace není nikdy dost :)

...................................................................................................................................


                  FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                          FORMSPRING

47 komentářů :

  1. Poslední dobou jsem si oblíbila rakytníkový sirup,kterým sladím,jídlo je potom takové ovocné a kyselkavé..nebo kombinace brusinky a loupané mandle do vloček nebo jáhel..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rakytníkový sirup? O tom slyším asi poprvé. Můžu se zeptat, kde ho kupuješ a kolik stojí? :)

      Vymazat
    2. já ho také kupuji :-) a viděla jsem ho zatím vždy v těch větších zdravých výživách :-) myslím si, že by ho možná mohla mít i Alnatura z DM, ale tím si nejsem jistá, ale určitě se podívej do nějaké větší prodejny zdravé výživy, či biopotravin ;-)

      http://fitnessalifestyle.blogspot.cz/

      Vymazat
  2. Já si takto dělám pohankovou kaši. Pohanku lámanku vařím v mléce, až je skoro hotová přisypu nastrouhaná jablka, skořici, sluneč. semínka a ještě chvíli povařím. Doslazuji domácí marmeládou.

    OdpovědětVymazat
  3. ovesnou kaši si k snídani moc nedělám, spíše k svačině .. a nejvíce mě chutná s banánem, mraenými borůvkami, které roze hřeju v mikrovlnce, skořicí, medem a mandlemi

    OdpovědětVymazat
  4. Nikdy jsem neměla ráda vlašáky, babička jich měla vždycky plnou zahradu a mě to nic neříkalo. No a letos jsem je ochutnala a nemůžu se jich nabažit, z obchodu jsem je vlastně ani neochutnala a ani po tom netoužím. Jinak tuhle verzi určitě vyzkouším :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je ráda měla, ale nebrala jsem to jako něco extra. No ale letos mi zachutnaly nějak víc. Asi dobrá úroda :D

      Vymazat
  5. taky vždycky přidávám ovoce až do uvařené kaše...někdy to musím vyzkoušet tímhle postupem. Moje nejbolíbenější kaše je ovesná s rozpuštěnými dvěma čtverečky hořké čokolády a k tomu mango :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S čokoládou ji mám taky moc ráda. A ještě s mangem navíc, to musí být fantazie. Já většinou dávám banán a kokos k té čokoládové :)

      Vymazat
  6. Já si teď ráda dávám do kaše kaki. Nebo včera jsem měla s banánem a ananasem, to bylo taky zajíímavé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kaki taky dávám často, obzvláště v zimě, když je jeho sezona. A ananas s banánem je taky parádní kombinace. Já zrovna dneska měla musli s jpogurtem, banánem a ananasem :D

      Vymazat
  7. Super inspirace, alespoň vím, co se bude podávat na zítřejší snídani :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já miluju datlove a vlašské orěchy <3 nebo datlový sirup, krásně obarví kaši na červeno :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla sem napsat datle a vlašske ořechy :D

      Vymazat
    2. Ten datlový sirup si taky už musím konečně pořídit :D Musí být fakt dobrý :)

      Vymazat
  9. ja milujem ovsenu kasu uplne jednoducho, varim ju na sporaku, takze ziadna mikrovonka a na vrch si dam len skoricu a javorovy sirup, ten spravi taku super chut so skoricou, ze ziadne ovocie tam uz nepotrebujem :) mnam, robim si ju cez vikend tak uz sa tesim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky vařím vždy na sporáku :) Ale ovoce já zase potřebuju, bez toho by to pro mě nebylo ono :)

      Vymazat
  10. ovesné kaši k snídani jsou skvělé :)

    OdpovědětVymazat
  11. V podstatě jsem nikdy nesnídala ovesné nebo jiné kaše.Od té doby, co
    jsem objevila Tvůj blog,tak se těším, až si tu kašičku ráno udělám :)))
    Nejradši mám ovesnou se skořicí, lžičkou medu, vlašáky a banánem a
    rozhodně do mléka...ňam...lahoda :))))Musím vyzkoušet i jiné
    varianty kaší...pohanku lámanku atd...Petruše :)

    OdpovědětVymazat
  12. já vařím vločky ve vodě, přidám tvaroh, banán, všechny možný ořechy co mám, zasypu skořicí :-) a taky je to mňamka

    OdpovědětVymazat
  13. Ty rozinky bych vynechala ale vlašské ořechy miluji!
    http://justbeyourselfbypetra.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. Vločky, pomletý mák, žitné otruby, někdy s trochou medu, tvarohu nebo bílého jogurtu plus třeba jablko...;-)

    OdpovědětVymazat
  15. No já též miluji ovesnou kaši! Většinou si ji dávám se lžící tvarohu, banánem a do toho ořechy a sušené ovoce, výborné jsou třeba kešu v čokoládě :-) Ze sušeného ovoce většinou brusinky, sušené višně a někdy i rozinky. V pondělí ráno jsem bohužel neměla banán, který jsem zvyklá dávat do kaší, a tak jsme měli udělané jablkové pyré (rozvařená jablka v troše vody, která se pak ušlehají tyčovým mixérem, dají do sklinek a zavaří), které ještě nebylo rozmixované, takže jsem si dala do té kaše a byla luxusní:-) Takže věřím, i tady ta tvoje byla dobrůtka! Hezký zbytek dne :-) Liduš

    OdpovědětVymazat
  16. Já mám nejraději "štrůdlovou" ovesnou kaši - nastrouhané jablko, skořice, rozinky a vlašáky nakrájené na menší kousky.

    OdpovědětVymazat
  17. pořád říkám, že teplé ovoce je prostě nejlepší:-P A i takhle rovnou v kaši je to fajn:-)

    OdpovědětVymazat
  18. podobně si kaši občas taky dělám, ten sezam v ní chutná výborně,ozvláštní ji a navíc dodá další vitamíny:))

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj, mohla bys mi prosím napsat přesný recept na to dýňové pyré? moc děkuji:-) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dýni nakrájím na kostičky a uvařím ve vodě do měka. Přebytečnou vodu pak případně sliju, dýni pomixuji, dosladím dle chuti, přidám skořici, citrónovou šťávu a je to ;)

      Vymazat
  20. Stačí kašový základ a ňamka je hnedka hotová. Já si dneska koupila mangový kompot a plánuji ho zítra zařadit do snídaňové kaše :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Mňam! :) V sobotu už si budu dělat kaši, tak bych jí mohla vyzkoušet! :)
    Já mám ráda normální ovesnou a krupicovou bez příchutě posypanou odtučněným kakaem a postříkanou sirupem z agáve nebo klasickou rýžovou. Do ovesné si dávám co mi přijde k ruce - třeba lžičku Caro, lžičku kakaa, lžičku perníkového koření (to mi obzvlášť chutná ! :))....chtěla bych zkusit i kokos nebo mák. :)

    OdpovědětVymazat
  22. Moje oblibena kase je s burak.maslem+jablecne pyre+tvaroh a trocha skorice.

    OdpovědětVymazat
  23. Ty vlašáky doporučuju předtím opražit nasucho na pánvi, jsou pak luxusní, chutnají mi mnohem víc. Mám je nachystané už opražené ve sklenici a jen přisypu, to samé dělám i s mandlemi, ta chuť je úplně jiná ;) Petra

    OdpovědětVymazat
  24. Četla jsem, že je dobré vločky namočit přes noc do vody a ráno z nich uvařit kaši - prý se tam jednak zničí nějaké antinutriční látky a jednak se už jakoby trošku "naštěpí" a jsou hodnotnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to možné :) Ale mě zrovna ty namáčené nechutnaji. Radši je delám až ráno :)

      Vymazat
  25. Vypadá to skvěle! Můžu se zeptat, jestli ovesnou kaši uděláš opravdu jen prostě v základu z mléka a ovesných vloček? Vždy vše vypadá tak hustě a správně "rozblemtaně :D", což mě se jaksi nikdy nepovede a nevím co to.
    ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, dám ohřát mléko a až začně skoro vřít, tak přisypu asi 5-7 lžic vloček. Povařím do husta, něky přidám ještě trochu mléka nebo vody podle potřeby :) Ono záleží hodně i na vločkách, jaké máš. Z těch jemnějších se kaše dělá lépe. Já kupuji v Lidlu ;)

      Vymazat
  26. Tak to je dobrý nápad, také ovoce přidávám až po uvaření, tak někdy vyzkouším! :))
    Já jsem si zaimlovala kaši s čokoládou 75%, je výborná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S čokoládou je bezvadná, taky ji mám ráda :)

      Vymazat
    2. ale tato musí být ještě lepší :))

      Vymazat
  27. Ahoj, nejen v rámci zdravé stravy, ale i pro hubnutí a především lepší trávení je lepší tu kaši dělat z vody a ne z mléka! za chvíli nepoznáš rozdíl! dělala jsem ji původně z kravského, pak ze sojoveho, nyni jiz vic jak rok pouze z vody...a nemuzu si to vynachvalit. hlavně,co se tyče traveni, mleko se v kombinaci se sacharidy travi podstatne hur. a usetris dost kalorii:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to možné, o mléku jsem četla už spoustu rozporuplných názorů. Dělala jsem kaši z vody ze začátku a musím říct, že z mléka mi chutná mnohem víc. Kalorie řešit vůbec nepotřebuju (a už vůbec je neřeším u snídaní) a s trávením jsem taky nikdy větší problém neměla, takže u toho stejně asi zůstanu. Ale díky za info ;)

      Vymazat
  28. jo a píšu to pod účtem přítele, ptž sama na googlu ucet nemam,tak se neleknete toho mužskeho jmena:)

    OdpovědětVymazat
  29. narazila jsem na Tebe náhodou, ale ovesnou kaši snídám téměř denně už dlouho, tak přidám svou trošku do mlýna
    já jsem teda (prase) mikrovlnková, večer zaleju vločky s rozinkami, brusinkami nebo Goji v misce vodou, ráno přidám jen cvrk mléka, "uvařím" v mikrovlnce, přidám nastrouhané jablko nebo nakrájený banán, skořici, 86% hořkou čokoládu, plátky mandlí, záleží, na co je právě chuť (a co je právě doma k dispozici :D ) poslední dobou jsem si ale oblíbila rozinky v hořké čokoládě a to už pak není potřeba nic :)
    a na závěr už se jen modlím, že mi snídani před nosem nesní moje 4letá dcerka ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do mikrovlnky se taky dá, já jsem si nějak ale zvykla na ten sporák už, je to zvyk :D Rozinky v čokoládě jsou paráda, taky používám, i oříšky a kokos v čokoládě :)

      Vymazat
  30. Dělám si ovesnou kaši jen z vody (300 ml vody, 50 g vloček), na to si nastrouhám vlašské ořechy, pokapu javorovým sirupem a je to veliká dobrota. Teď jsem objevila instantní ovesné vločky, že se jen zalijou vodou a za 5 minut se dá kaše jíst.Moc doporučuji : http://www.naturahustopece.cz/?produkt=631&eid=d2cf1af0322f007b3cad1dbd1d939db4

    OdpovědětVymazat
  31. Ahojky, chtela bych se zepat, miluju livance a napadlo me co kdybych je udelala z rozmixovanych ovesnych vlocek na jemno - byla by z toho takova ovesna mouka, kdyz pridam jen vajicko a mleko, tak by na tom nemelo byt nic spatneho, kdyz nebudu smazit na plne panvicce oleje, ze? Moc dekuju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to není problém, taky jsem to tak párkrát dělala ;) Ale chce to mít správný poměr surovin, aby to těsto bylo pak akorát a netrhalo se ;)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)