pátek 9. listopadu 2012

Inspirace potřetí - tentokrát večeře

Tipy na snídaně i svačiny sklidily poměrně úspěch. Ale vám to nestačí a vyžadujete inspirace další :D Což je super! :) Prohrabala jsem tedy opět své složky plné fotek a něco pro vás připravila. Jen vás upozorňuji, že pokud budete chtít článek i o obědech, tak ho budu muset z důvodů enormního počtu fotek rozdělit nejspíš na několik dílů, abych vás tolik nezahlcovala. Anebo vybrat jen nějaký základ, což by byla ale škoda vás o některé dobroty připravit :) Hold za rok focení se těch fotek nasbírá celkem dost a já jsem ráda, že je vždy oceníte :) Dost žvanění, zpátky k jídlu!



Stará známá nuda - pečivo
Pečivo = nejběžnější typ večeře, svačiny, snad i snídaně. Obzvláště v českých domácnostech. Je to prostě klasika, ale ne vždy musí být nutně nudná. Jak se říká: "Jaký si to uděláš, takový to máš." :) Takže pokud budete aspoň trochu experimentovat a neodbudete se obyčejným rohlíkem se šunkou, určitě budou vaše večeře pestré. Někteří při hubnutí pečivo večer vynechávají. Taky jsem to občas dělávala. Ale není podle mě nutné se vzdát pečiva úplně - důležitá je pestrost a střídání jídel :) Teď se stává pečivo mou nejčastěji večeří právě, když nejsem doma, ale ve škole, v práci nebo kdekoliv jinde. Když už doma jsem, připravím si většinou něco více spešl - viz. další tipy na večeře ;)

Vždy s kupou zeleniny :) Fantazii se meze nekladou, místo šunky a sýra si můžete udělat nějakou pomazánku - např. na spodních třech fotkách. Na jedné je pomazánka z krabích tyčinek, vajíčka, sýra, lučiny. Uprostřed je chléb s kupovaným aprikovým tvarohem. A na kraji pomazánka mrkvová - recept u mě na blogu zde ;) Občas kupuji i tofu pomazánku, která chutná skvěle (v Bille, u tofu, cena do 20Kč)


Mícháme vajíčka
Vajíčka jsou další velkou kapitolou mých večeří - což mi ale připomíná, že jsem je dlouho neměla :D Taktéž jedna z věcí, která se dá dělat na 100 způsobů. Konkrétně u míchaných si vždy ráda vyhraji. Nač se spokojit pouze s vajíčkem, když můžete přidat třeba šunku, sýr, žampiony, kukuřici nebo třeba rajčata? No a k tomu pak stačí zase nakrájet zeleninu a zakousnout pečivo nebo nějaký knackebrot. Většinou dělám vaječinu z 2-3 vajíček. Kdysi jsem se bála žloutků a vyhazovala je - přece proto, že žloutek má více kalorií a tuků než bílek. Teď už takové blbosti nedělám :D Vždyť občas vás to nezabije a s tím cholesterolem, co se vajíček týče, se taky vědci pořád nemůžou dohodnout :)

Úplně nejlepší je udělat vaječinu a pak v ní nechat rozpustit sýr. Co si k ní vezmete za přílohu, je už na vás. Jak vidíte, já zkusila například i chlebové placky (nahoře uprostřed) nebo báječný olivový štangl z Billy (dole uprostřed).


Královská večeře v podobě salátů
Proč královská? Protože toho je vždycky strašně hodně! No kdo by se najedl z mističky salátu? Já rozhodně ne! Takže to jsou vždycky mísy plné zeleniny a spousty dalších věcí k tomu. Poslední dobou mi vždycky salát zlepší náladu. Jako by ty vitamíny ze zeleniny proudily přímo do žil. Prostě to vědomí, že jíte něco zdravého, co je zároveň výborné a můžete to jíst skoro na kila je k nezaplacení :D A mé nejoblíbenější saláty? Poslední dobou dělám skoro už jen jeden druh: základem je samozřejmě salát - nejčastěji ledový, popřípadě čínské zelí, hlávkový, římský... Většinou přidávám rajčata, občas okurku nebo papriku. Často přidám mrkev nebo kyselé okurky. Vše nakrájené na malé kousky, velké kusy zeleniny mi v salátu nechutnají :) Pak přijdou na řadu luštěniny - fazole bílé nebo červené, cizrna, vyjímečně čočka. A nakonec dresing (bez toho to prostě není ono!) - dělávám z bílého jogurtu, který smíchám většinou s lučinou nebo jiným sýrem, občas trochu zakysané smetany + sůl, pepř. Všechno promíchat (to jde někdy těžko a vypadává to z mísy :D ) a je hotovo :) Občas dělám i salát, kde dávám třeba vajíčko, tuňáka nebo šunku, s masem moc často nedělám ;)

To je salátů, co? A ani nejsou všechny :D Už vím, co bude dneska k večeři, ledový salátek se na mě z lednice už směje!


Zabalená večeře
Večeři si můžete i zabalit - například do vaječné omelety nebo tortily. Taková omeleta se šunkou, špenátem a sýrem...ta nemá chybu :)

Omeleta například se žampiony a sýrem, špenátová nebo tortila s kuřecím masem, zeleninou a dresinkem.


Tak trošku jiný salát
Tyto saláty jsou taky zeleninové, ale trošku jiné - jsou to spíše teplé zeleninové saláty. Nejčastěji z brokolice, květáku nebo obojího. Takové mám totiž taky moc ráda. Uvařit tuto zeleninu a pak můžete přidávat suroviny opět dle fantazie - tofu, sýr, vajíčko, cottage, luštěniny a klidně i nějaká semínka :)

Dole ještě můžete vidět na krajních fotkách například bramborový salát se zeleninou nebo brambory s bylinkovým tvarohem ;)


Polévka je grunt
Mou oblíbenou večeří jsou také polévky. Ale žádný vodový vývar - naopak pořádně hustý krém. Brokolicový, květákový, mrkvový, dýňový, hráškový, žampionový... Některé najdete i u mě v receptech. A moje nejoblíbenější už taky znáte - extra hustá zeleninová, ve které je prostě všechno. Ano, přiznávám, že často vařím ala pejsek s kočičkou, když pekly dort :D Ale mně prostě ta jídla, kde je spoustu chutí, chutnají. Ještě aby ne, když si tam dám všechno, co mám ráda :) A právě u té mé oblíbené zeleninové mám stejný pocit, jako když do sebe cpu mísu salátu - spousta zeleniny a vitamínů a přitom božská chuť! :)

V polévkách mám většinou i nějaké těstoviny, kapání, sýr apod. Když ne, tak k ní alespoň přidám nějaké to pečivo :)


Tak doufám, že jsem na nic nezapomněla. Prakticky je v tomto článku shrnuto vše, co nejčastěji večeřím. V poslední době u mě vedou hlavně ty saláty a zmiňovaná zeleninová polévka se vším všudy. Co nejraději večeříte vy? :)
...................................................................................................................................


                  FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                          FORMSPRING

45 komentářů :

  1. hezký článek:)
    moje nejčastější večeře jsou : 3-4 knuspi knackerbroty s cottage nebo lučinou a šunkou a k tomu zelenina, nebo polévka - dýňová nebo brokolicová, a nebo taky broikolice se 2 vajíčky a sýrem :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knuspi s kelímkem cottage mám taky ráda, ale to už se mi tam nějak nevlezlo :D

      Vymazat
  2. Úúúúúúúžasný!!! Ty fotky! Bože, to nerozdýchám! :-D

    OdpovědětVymazat
  3. tak toto je dokonalý článok :) veľká inšpirácia a kreativita, super :)
    u mňa tvorí základ večere na striedačku mäso, vajíčka, ryba alebo šmakoun. akonáhle si dám len syr alebo tofu či strukoviny, stále som ešte hladná, bude to asi tým že zväčša j večera jediné jedlo od raňajok, ktoré jem doma a v kľude :)

    OdpovědětVymazat
  4. Uau, tak tvoje večere sú fakt úžasné :-). Ja sa s nimi hrajem keď som doma, ale na internáte rýchlo nachystám šalát s niečim a je :-D. Dnes si pripravím nejaké dobré vajíčka a som toho názoru, že žĺtko treba papať! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. miluju tvoje fotky jídla !:D
    mnam :))))

    OdpovědětVymazat
  6. tak já mám nejraději celozrnné toasty s vajíčkem, které jsem taky nedávno přidávala na blog. ale jinak miluju taktéž polévky a nejoblíbenější je asi hrášková..

    OdpovědětVymazat
  7. Všechno vypadá krásně. Teď v zimě mám nejradějí teplé večeře - většinou vyhrávají polévky:)

    OdpovědětVymazat
  8. Já tu hodně postrádám jídla s RÝŽÍ :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rýži jím často, ale spíše na obědy ;)

      Vymazat
    2. A budou i typy na obědy?:P
      Prosím prosím :D

      Týna

      Vymazat
    3. No když už jsem udělala snídaně, svačiny, večeře, tak klidně i ty obědy udělám :D

      Vymazat
    4. Hurá hurá! Těším se jako malá *_*
      (a zároveň prosím o typy i na sladké obědy :P)

      Vymazat
    5. No těch typů na sladké obědy asi bohužel moc nebude. Spíš skoro žádné, protože je nejím :-/ Dělá si sladké snídaně a svačiny a to mi celkem stačí. Takže ani nevím, jestli vůbec nějaké fotky sladkého obědu mám :)

      Vymazat
  9. Máš to výborné, krásně barevné, chutné už od pohledu, prostě k sežrání :-)
    Mrkvovou pomazánku dělávám taky, jen do toho ještě přidávám nastrouhané vajíčko natvrdo.
    A co se týče vajíček, Ty s přítelem milujeme, cholesterol máme výborný, takže není důvod si je nedopřát :-) už máme takový rituál, když v pátek večer přijede po týdnu z Prahy z práce, tak jsou vajíčka :-) na sto způsobů :-)
    Měj se moc hezky :-)

    OdpovědětVymazat
  10. já si občas dělám jednohubky a ty fotky mě nadchly. Nádhera :-)

    OdpovědětVymazat
  11. A v kolik hodin tak jíš večeři ? :)

    OdpovědětVymazat
  12. A můžu se zeptat, v kolik hodin tak jíš večeři ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak kdy, vážně je to různé :) Od 17:00-19:00 tak nějak v té době. Podle času a hladu. Ale často mám pak ještě něco před spaním, nějakou druhou večeři ;)

      Vymazat
  13. Já mám většinou pečivo... Převážně chleba s tím co se najdeu nás doma.. :) A potom, i když vímm e tonení uplně nejzdravější s idopřávám nějakou sladkou tečku (jogurty, koláč, ovocnou misku...)

    OdpovědětVymazat
  14. Za tenhle článek jsem vděčná. Nemám ani tak problémy se snídaní nebo svačinou, ale večeře jsou peklo. Většinou mám právě nějaké to pečivo nebo tvaroh. Tenhle týden jsem šla do sebe a zeleniny, kterou moc nejím (nevím proč), jsem měla pořádnou porci každý večer.

    OdpovědětVymazat
  15. salátky se mi líbí nejvíc! :)
    super článek

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to je dokonalý článek! Zaprvé jsem dostala hlad :D a zadruhé, tolik tipů pohromadě, to je snad sen :)

    OdpovědětVymazat
  17. Moc děkují :) Mojí největší krizí jsou každodenně večeře a nyní se už nemůžu na nic vymluvit ! :)

    OdpovědětVymazat
  18. Hele, nemohla bys ty fotky na blog dávat po jedné a s receptem? Já když toho mám moc na výběr, tak se přestávám orientovat :)))). Super fotky super jídla!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdysi jsem recepty přidávala často. Ale příjde mi, že to stejně moc lidí nebavilo a nečetli to tolik, jako tyhle "inspirace". Recept kdykoliv nap ožádání připíšu. Většinou to není nic složitého ani světoborného, prostě nějaká rychlovka ;)

      Vymazat
  19. Jedna malá a milá řetězovka :).
    Tak jen kdybys chtěla pokračovat, zmínila jsem Tě na svém blogu:
    http://one-day-slimmer.blogspot.cz/2012/11/moje-jedenactka.html

    OdpovědětVymazat
  20. No teda!!!..Takové články zbožńuju-zvlášť od TEBE! :D--a když bude čas,tak se vrhni na obědy!!!! :D...
    Přiznám se, že v období nejtěžší anorexie jsem byla vyklepaná z jednoho tenoučkého kolečka celozrného rohlíku..mojí obvyklou večeří byla dva kyselé okurky a plátek šunky, v horším případě nic...a k tomu litry coly-a ne light!...no prostě brr..když si na to vzpomenu..a naopak třeba rýžový chlebíček se lžičkou másla a půlkolečkem šunky-to jsem pak měla šílené výčitky z "přejídání"..dneska kdybych si tohle dala,tak to je pro mě tak čtvrtka svačiny! :D...jsem ráda,že jsou ty časy pryč...a na začátku léčby jsem asi každý den,7 dní v týdnu,dva měsíce v kuse večeřela grahamový rohlík s trochou odtučněného tarohu a kedluben-nechápu se! :D jo a taky ti chci poděkovat..jednou jak jsi mi napsala větu..."že to není jen o hubenosti a váze, že já trápím své tělo...svého největšího přítele a že tu energii potřebuje,tak ať ji tomu tělu dám"-tak tohle mě nakoplo dopředu a jsem kde jsem!:..Fakt moc moc moc děkuju,ptal se mě i psycholog (tuto středu),co mě takhle nakoplo dopředu a komu/čemu vděčím-tak jsem se o tobě zmínila :D :)...no ale k večeřím :D
    Já nejčastěji večeřím pečivo-ať už "celozrnný" tousťák nebo kaiserku/bagetku, pečivo ale musím mít s nějakým máslem nebo nějakým tukem-bez toho nežiju :D-ale máslo si vždycky rozpustím v hrníčku a pečivo jím pokapu-to mám ráda :D hlavně na "fitness" bagetce :D..k tomu si nejčastěji dávám ten bylinkový taroh z Kauflnadu, Eidam/Madeland+kečup, šunku a zeleninu-prostě alá obložený talíř...:D ale už mě to nějak omrzelo a myslím že začnu salátotvat a polévkovat!...(mám neuvěřitelnou chuť na dýňovou polévkku!!!!! :D)...dneska, protože nemáme dýni, se vrhnu na tvou hustou polévku alá všechno!..mňam! :D už se těším!..Ještě jednou DÍKY!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, to mě moc těší, že jsem ti takhle pomohla :) Hlavně, že už jsi z toho venku a máš vůli něco dělat!

      Já zrovna tu extra hustou polévku vařím a dýni jsem taky dneska koupila, takže i dýňová brzo bude :D

      A na obědy se vrhnu určitě taky. Taky mě to baví tyhle články sestavovat a aspoň si sama připomenu, co jsem dlouho nejedla :D

      Vymazat
  21. Jako vždy skvělá inspirace :). Hned večer podle tebe něco vymyslím - záleží, co bude doma, po mém příjezdu z koleje, v lednici :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková jídla jsou nejlepší - prostě otevřít ledničku a vařit z toho, co dům dal a na co má člověk chuť :D

      Vymazat
  22. Díky moc za tyhle články:-)Vařím v trochu jiným stylu (českou kuchyni to prej nepřipomíná ani omylem:-D)Takhle se naučím nový způsoby kombinování:-)

    OdpovědětVymazat
  23. Můžu se zeptat jak moc si myslíš že je nezdravé Eiskaffee? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš tu ledovou kávu, co se prodává v obhodech? No podle mě to má PLNO zbytečného cukru a bůhví čeho navíc. Mě upřímně to ani nechutná, jak je to sladké :)

      Vymazat
  24. Všechny ty večeře vypadají úžasně a určitě udělej podobný článek i o obědech, protože každá inspirace se hodí :) Na tvůj blog chodím ráda a vždycky se těším na další fotky tvého jídla, které nikdy nezklamou :) Chtěla jsem se zeptat jestli děláš salát i s brokolice a cottage sýru (v tom obrázku se mi nedaří přesné identifikovat různé potraviny :D) a případně jak to připravuješ a jestli to jíš teplé nebo studené? Předem děkuju za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, obědy taky časem sepíšu ;)

      Jídlo z brokolice, květáku, cottage dělám taky často. Většinou tak, že brokolice je teplá, jelikož je uvařená a cottage přidám studený ;) Občas ale dělám na oběd nějakou přílohu+maso+zeleninu a přidávám taky cottage. Ale tentokrát je to pak teplé, protože ho vmíchám mezi všechno ostatní a minutku ještě prohřeju. Je to dobré tak i tak :)

      Vymazat
  25. Už se těším i nan obědy.
    Je strašně zajmavé, kolik druhů potravin střídáš. Podle tohoto článku jsem zahanbena, protože jsem zjistila, že já je zas tak neproměňuji! :((
    Jídla vypadají krásně, třeba ta míchané vejce a polévky, mmm... Asi by mě nenapadlo si udělat k večeři nějakou hustší polévku, ale jde to, vidím! :))
    Jsi zdatná kuchařka! :))
    Mohu se zeptat, chodíš do restaurace na jídla? ;) Obědy a tak? Nebo máš vždy v krabičkách? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Střídám toho hodně no, protože mám strašně hodně věcí ráda :D A taky mě to více baví, nemohl bych jíst pořád to samé :)

      Na obědy do restaurací nechodím, je to zbytečně drahé, proto chystám krabičky a někam zajdu opravdu vyjímečně nebo spíše s někým při nějké příležitosti :)

      Vymazat
  26. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  27. boze ta baba je ukecana ;DD jinak clanek neni uplne spatny ;)

    OdpovědětVymazat
  28. Miluju bulgur na všechny způsoby, tak můžu doporučit :-) ... nejraději ho má smíchaný se špenátem a sýrem a přídám ho i do salárů se zeleninou a masem ... takže k večeři je taky moc dobrý :-) Bára

    OdpovědětVymazat
  29. Hm, �� super článek,.. Na dnešní večeři si musím neco z toho připravit, asi se priklonim k pomazance z, rybich prstů ��..

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)