pondělí 26. listopadu 2012

Těstoviny s cuketou, rajčaty a mozzarellou

V poslední době mám dojem, že recepty na blozích už nejsou až tak populárními příspěvky. Ne, že by se lidem nelíbily, ale spíše je jen tak přelétnou, popřípadě pochválí, že to vypadá hezky, ale málokdo je opravdu vyzkouší. Vidím to sama na sobě. Vždycky se mi všechno strašně líbí, ale většinou to nikdy ani nevyzkouším. Mnohdy už recepty ani nečtu. I proto asi nepřidávám tolik receptů, jako na začátku mého blogování. A všechny mé oblíbené stálice jsem už přecejenom přidala :) 

A dnes přidávám další, tentokrát i s přibližnými kalorickými hodnotami (po hodně dlouhé době jsem zase počítala). Pro mě objev měsíce (či dokonce roku?). Prostě jsem to splácala nějak dohromady a bylo to tak dobré, že jsem to dělala za týden znova :D Tak třeba to inspiruje i vás. A pokud ne, tak se můžete alespoň pokochat několika fotkami :)

 

Budete potřebovat:
           na 2 porce

150g celozrnných těstovin (popř. množství, na které jste zvyklé)
100g cherry rajčat, sušených rajčat nebo obojí
200g nastrouhané cukety
125g mozzarelly (použila jsem ligh)
100g zakysané smetany
olivový olej


Postup přípravy:
Z cukety nejdříve oloupejte škrabkou slupku a pak jednoduše pokračujte ve strouhání. Tak jako jste odstranili slupku, "odlupujte" další části cukety, dokud nenarazíte na střed, kde jsou semínka. Celkem byste měli nastrouhat asi 200g. Nic se ale nestane, pokud budete mít cukety míň nebo víc ;) 

Na pánev kápněte trochu oleje, přidejte cuketu a chvíli opékejte. K cuketě přidejte pokrájená cherry rajčátka nebo rajčata sušená. Se sušenými je to opravdu výborné. Já jich podruhé už tolik neměla, a proto jsem přidala i cherry (cca 100g cherry + 20g nakrájených sušených v oleji).

opékáme cuketu
Asi po 5 minutách přidejte uvařené těstoviny, zakysanou smetanu a vše promíchejte. Dle chuti případně dokořeňte. Nakonec přidejte ještě nakrájenou mozzarellu a nechte chvíli prohřát, aby se rozpustila.


Energetické hodnoty:
na 1 porci = 1/2 připravovaného množství
  • 1904Kj (453Kcal)
  • 25g bílkovin
  • 54g sacharidů
  • 14g tuků

Energetické hodnoty jsem spočítala až teď a celkem mě překvapilo, že vyšly tak hezky. Samozřejmě jsou ale přibližné a můžou tam být nějaké odchylky ;) 


první verze


Takže pokud váháte nad tím, jak zužitkovat cuketu, můžu vřele doporučit tuto variaci. Samozřejmě i tady můžete experimentovat a zkoušet různé kombinace. Rozhodně ale doporučuji cuketu nastrouhat, je to úplně jiná chuť než když ji nakrájíte. Viděla jsem i recepty, kde se nastrouhaná cuketa používá jako náhražka za těstoviny či špagety. Taky by to šlo, ale já tam prostě nějaké ty sacharidy a přílohu potřebuji :)


...................................................................................................................................


                  FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                          FORMSPRING

24 komentářů :

  1. mě se většinou recepty líbí ale taky je nezkouším :) ráda si vymýšlím svoje kombinace
    ale určitě je nepřestávej psát - miluju receptové posty! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ke splácanicím a zdělávání zbytků - většinou jsou z toho největší dobroty! :D

      Vymazat
    2. Přesně tal :) Já už ani podle receptů nevařím. Prostě vždycky "co dům dal" a na co byla chuť :D Občas se někde inspiruji, ale většinou nikdy nejdu přesně podle receptu :)

      Vymazat
  2. Prostě skvělý. Tomuhle jsem neodolala a vyzkoušela jsem to na oběd i pro přítele a i on si náramně pochutnal. Takže to tenhle týden plánuju zopakovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že vám všem chutnalo :) Já to asi brzo taky zopakuju do třetice :)

      Vymazat
  3. Tohle určitě vyzkouším ,ráda si čtu Tvé recepty ,ale je pravda,že nemám vše vyzkoušené :-) spíš ,jak je čas :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tenhle recept vyzkouším, vypadá výborně! A nebude první ;) Takže s recepty rozhodně pokračuj, určitě to nejsou nepopulární posty, ale skvělá inspirace!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě občas nějaký ten recept budu přidávat pořád. Mimoto taky Food Inspiration ;)

      Vymazat
  5. Na to, kolik cukety jsme měli doma, už nemáme žádnou! :D Zkusím to bez ní. Já si recepty uklídím do záložek a když nevím, co upéct nebo uvařit, tak to projedu a nějak se inspiruju.

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle bude asi první recept, ve kterém vyzkouším cuketu... chovám k ní zvláštní pocity :D ale určitě jdu do toho, navíc sýr a těstoviny, mňamka :)

    OdpovědětVymazat
  7. vždycky se najde někdo, kdo to zkusí nebo ho to minimálně inspiruje.. Přítel nedávno zahlídl, jak si prohlížím tvůj blog a už ho má v oblíbených záložkách... hodlá se naučit vařit a recepty hledá právě tady.

    OdpovědětVymazat
  8. cuketa s mozarellou a občas i sušenými rajčaty se v mém jídelníčku objevuje několikrát týdně, nejčastěji s kuskusem....už jsem s tím trapná, ale prostě to miluju :D
    cuketu opékám na oleji z těch sušených rajčat, má to potom výbornou chuť, byla by škoda ten olej vylít:)

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to krásně, já cpu cuketu do všeho :-D... ale přiznám se, krájím jí, strouhám, ale takhle "naloupat" mne jí nenapadlo :-)... A s recepty mne neděs, už skoro neumím přidávat na blog nic jiného :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, prosímtě chci se zeptat, jak je to s těmi těstovinami?? Teď jsem se zrovna dočetla, že jsou nějak jinak ty kalorie ve vařených a jinak v syrových (něco takovýho jsem věděla :D), ale ted teda absolutně netuším kolik množství v syrovém stavu, bych si měla dávat, třeba k obědu nebo tak. Dnes jsem měla 100 g celozrnných špaget s žampiony a rajčatovým protlakem, byla jsem teda hodně najezená, ale vždycky jsem si právě myslela, že 100 g je normální porce. Není to teda moc??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejjednodušší je zvážit si to před vařením a podle toho se řídit ;) Já dávám v "suchém" stavu asi tak 60-70g. Vařením to samozřejmě nabyde a je to pak těžší, ale nevím o kolik - nikdy jsem to nevážila až po vaření ;)

      Vymazat
  11. Super recept :) neměla jsem mozarellu, tak jsem dala jako bílkovinu šunku (obsah masa 90%) a šmakovalo to skvěle, díky za inspiraci. Ještě jsem si tam přidala cibuli a česnek ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj, prosím hlavně nepřestávej s těmi recepty... díky tobě jsem objevila spoustu nových věcí a zkoušela jsem už tyhle těstoviny, cottage lívance s kari směsí (stálice na mém stole), sojové nudličky a teď se chystám na brownies. A to znám tvůj blog tak 3 týdny:-) Když si vezmu že tak často nevařím, tak si teda díky tobě obohacuju jídelníček celkem dost, za což ti moc děkuju!!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Určitě nepřestanu, neboj ;) Ale sleduj hlavně Food Inspirations každou neděli, tam přidávám nejvíce typů, které třeba nejsou uloženy v receptech ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OK, díky za tip! Mimochodem tyhle těstoviny jsem dělala už několikrát a i můj manžel (knedlovepřomil) si je nemůže vynachválit:-)

      Vymazat
  14. Dneska k obědu - skvělé! Všichni jsme si pochutnali...já jsem za ozkoušené recepty na zdravá jídla vděčná, ráda je vařím a rozšiřuju si chuťový repertoár :) Díky, Lada

    OdpovědětVymazat
  15. Je to výborné!! :-) opravdu jsem nečekala, že z takové kombinace vznikne taková mňamka! :-) moc děkuji za recept!

    OdpovědětVymazat
  16. Díky za recept, dnešní večeře mi velice chutnala :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Vyzkoušela jsem a musím říct, že mi to vážně chutnalo. Dokonce i mojí mámě, které to chutnalo možná ještě víc ;)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)