úterý 18. března 2014

Novinky do spíže i ledničky XXVII.

Jídlo je vášeň! Příspěvky v této rubrice sice nejsou vrcholem gurmánství ani objevem roku, ale přesto nás to všechny baví. A za poslední dva týdny mi opět přistálo v košíku, vozíku či balíčku pár věcí, které určitě stojí za zmínku! :)

Flapjack Pistácie
Když už nějakou ovesnou tyčinku z obchodu, tak jedině flapjack. Ty jsou prostě boží a člověk fakticky cítí, že jí doopravdy vločky a ne nějaké extrudované cosik. Nevěděla jsem sice, kdy si ji do jídelníčku zařadím, protože tohle běžně nesvačím,
ale prostě jsem neodolala, když už jsem v té zdravé výživě byla a vzala ji :) No a jak přišla vhod! V malé krizovce o víkendu
v práci, před mou lekcí jumpingu, si tělo vyžádalo nějakou tu energii navíc a já byla ráda, že jsem si ji nechala v tašce :)


Uzený tempeh
Když není chuť na maso, tak si ráda zařadím jiné alternativy - sóju, tofu nebo třeba tempeh. Přiznávám, že jsem jej teď měla snad podruhé v životě, ale najednou jsem prostě na něj zčistajasna dostala fakt chuť! Asi to bude tím, že jsem nad tím přemýšlela už týden předtím, když jsem jej viděla zlevněný v Albertu :D A tak jsem se pro něj pak vrátila. Má fakt specifickou chuť - je tučnější než tofu a jde to tam cítit. Skoro jakoby to trochu připomínalo slaninu nebo něco takového! Vím, že tehdy mě napoprvé hned nezaujal, ale pak jsem mu přišla na chuť a i minulý týden jsem si na něm pochutnala :)


Papriková SABA
Tak nějak jsem v Albertu procházela i kolem zavařenin a tohle mě zaujalo - nikdy jsem nic takového neviděla a jelikož mám různé rajčatové protlaky a omáčky ráda, tak jsem se to rozhodla zkusit. Je to taková pikantní papriková omáčka. Já takové věci dávám ráda jen tak k obědu nebo třeba k míchaným vajíčkům. Stačí troška, protože jinak už mě pálí pusa :D Dnes jsem vyškrabávala dno této skleničky a určitě půjdu pro další :)


 
Nakládaná zelenina ♥
Cokoliv ve sladkokyselém nálevu ke mě! K obědu (a nejen k němu) tyhle věci zbožňuji. Zde je to zelí, mrkev, žampiony
a cibule. Nutno podotknout, že obsah sklenice má skoro 900g. A nutno podotknout také to, že k jednomu obědu jí sním asi tak půlku :D Tuhle konkrétně jsem kupovala v prodejně COOP, kde jsem byla snad po 100 letech. Ale mají podobné nebo stejné
i v Lidlu a určitě i jinde :)


Nejlepší dáreček :)
 Má čtenářka Týna mi udělala ohromnou radost :) Dělali jsme takovou soukromou proteinovou výměnu a já od ní navíc dostala moc pěkný a pro mě dojemný dopis spolu s dárečkem - čokoládovo-oříškovou pomazánkou. Ta na své testování ještě čeká,
ale věřím, že nezklame. A já tímto ještě jednou děkuji! :)



Jordans vede!
V posledním díle jsem vám ukazovala oříškové. Dnes tu mám čokoládové (ale 70% čokoládové!). A pořád přemýšlím, jestli si zajít ještě pro to boží s pekanovými ořechy a javorovým sirupem, když už je mají všechny v Albertu až do konce března
v akci!! :D Sice u mě ráno převažují ovesné kaše, ale i tak tohle müsli zbožňuji a těžko se odolává. A tady to čokoládové? Absolutně nejlepší čoko müsli! Kdybyste viděly ty kousky (kusy!) čokolády tam!


Další přírůstek do rodiny
Ačkoliv mám doma zásoby ořechových másel, že by mi kdekdo záviděl, nikdo mě nezastaví v tom, abych si koupila další :D Ono totiž není máslo jako máslo! A já fakt potřebuji mít více druhů, protože ne každé se hodí všude. Třeba takové arašídové jsem doma měla už jen takové to tekutější. Avšak tohle crunchy z Marks & Spencers má zase jinou chuť a mám ho hlavně
na takové to "lžičkování" :D Tedy časy kdy jsem ta másla vyjídala po lžících každý den už jsou naštěstí pryč. Ale takovou "lžičku na dobrou noc" si často dám. Protože pak se mi prostě lépe usíná :D


Mini Marshmallows
No a tyhle jsem tam taky prostě nemohla nechat! Zdravé to není ani náhodou, ale vidině toho, jaké se z toho budou dělat roztomilé dezerty, jsem prostě nemohla odolat. Na nějaké super dozdobení to bude paráda. A zvlášť když je měli v akci -
no neberte to!


Sójová sekaná
Tak tohle je celkem čerstvý úlovek a ještě jsem jej netestovala, ale řekla jsem si, že foto sem dám :) Objevila jsem ji v Bille a jak jsem ji viděla, tak jsem dostala na sekanou strašnou chuť! Taková ta klasika s bramborovou kaší...mňam :) Na oběd bude asi zítra. A snad sója nezklame! :)


 
Waflujem!!
Ehm...asi bych se měla stydět. Co ho mám jsem wafle dělala zatím jen jednou. Ale já se polepším! :D Většina z vás asi postřehla, že byl předminulý týden v Lidlu za krásných 300Kč. Tomu jsem prostě neodolala a tak už si můžu dělat
na snídaně i ty poslední dobroty, co mi chyběly - wafle :)


Březnoví Zajíci
Většina z vás již jistě viděla nebo taky dostala další krabičku od Zajíců v krabici :) Jako hodně lidí, i mě zaujala podstatně méně než předchozí - zvlášť proto, že čaje matcha mám doma ještě celou krabičku, hraška mi taky ležela celá ještě nedotčena ve skříni a Panelu (ztuhlá třtinová šťáva) taky moc nevyužiji, protože prakticky nic nedoslazuji. Ale na druhou stranu zásoby se hodí a takové fíkové chutney i koření Garan Masala mě potěšilo moc :) Nemůžou se přecejen pokaždé trefit do chutí
a domácích zásob každému a tak jako tak si objednám i další - už tu dubnovou! :)


52 komentářů :

  1. Waflovac! Tyjo ten ti zavidim :) ja bych chtěla taky něco jiného než livance :D :(
    A uzený tempeh vyzkousim, dekuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  2. Achjo,na ten vaflovac jsem také koukala a nakonec ho tam nechala:( škoda. Jinak na uzeny tempeh se chystám:))

    OdpovědětVymazat
  3. Nakládaní zelenina je i jedno z mých č. 1! Já kupuji tu z Lidlu. Jinak si nám představila samé dobrůtky!

    http://beh-na-dlouhou-trat.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké nákupy :-)
    Můžu se zeptat, jak upravuješ ten tempeh? Zrovna ho mám v ledničce a nevím, co s ním :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen jsem ho nakrájela a hodila na chvilku do mikrovlnky a pak jedla s polentovou kaší a zeleninou ;)

      Vymazat
    2. Já ho třeba krájím na kostky a dusím spolu se zeleninou na cibulce :)

      Vymazat
    3. Možná hloupá otazka ,ale zeptám se....dávate si ho celý nebo jen půlku ??

      Vymazat
    4. Tohle balení má 190g, toho jsem dala půlku ;)

      Vymazat
    5. díky moc já právě dávám taky půlku tak jsem se raději zeptala :-)

      Vymazat
  5. Tyhle Marshmallows mám taky, jsou nejroztomilejší na světě! Ale naštěstí mi nechutnají, takže když jsem si je dávala do kakaa, tak jsem je jen vyfotila a zase hezky vynadala :D

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem včera navštívila M&S, ale odnesla jsem si jenom to arašídové máslo :D A vaflovač by se taky hodil... :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tu sojovou sekanou jsem si v Bille kupovala už před několika lety a je docela dobrá, akorát taková sušší. Ale když si k tomu dáš tu nakládanou zeleninku a bramborovou kaši, tak to nebude mít chybu ;-)
    Já si ji dávala jen tak se zeleninovým salátem :-D
    Jinak jak všude čtu o arašídových máslech, tak mám chuť taky poprvé v životě nějaké vyzkoušet. Nedávno jsem si doma dělala z vlašských ořechů a to byla mňamka!!!!!
    A pro nejlepší tofu jsem chodívala do zdravé výživy, tofu s mořskou řasou. Mňam, nic lepšího jsem nejedla!
    Hezký den, Veronika.

    OdpovědětVymazat
  8. Jéééé *_* Tys mě zmínila v článku! Taková čest pro mě! :) Určitě ti bude chutnat, za mě Rapunzel nejlepší značka všech možných máslíček ;)
    tu sekanou musím zkusit..a nevím, co to u nás v Plzni máme za darebné Alberty, že jsem tam tempeh nikdy neviděla-_-

    OdpovědětVymazat
  9. Na ten waflovač jsem taky koukala! :) Ale protože přes týden jsem na intru, tak by nám byl doma k ničemu. Přeci jen o víkendech vedou k snídani kašičky :) Ale závidím! Wafle jsem neměla už nejmíň 2 roky...a na ten tempeh se taky chystám už děsně dlouho a pořád ne a ne se do tý zdravý výživy dostat...ale tys psala, že ho mají v Albertu? V jaké sekci? Já tam nemůžu nikdy najít ani pomalu ovesný vločky :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V chladících boxech, jak je i tofu a různé pomazánky, listová těta, šmakoun apod. ;)

      Vymazat
  10. Tempeh mám moc ráda, a Flapjacky ještě víc - kupuju si je na svačiny na brigádu, kde potřebuju něco, co mě zasytí na dlouhou dobu, než budu mít pauzu....a vede samozřejmě verze kešu-kokos :)
    A to musli si snad taky budu muset koupit, i za ty nehezké peníze, protože nad tím slintám už pěkně dlouho:D

    OdpovědětVymazat
  11. Mini marshmallows zháňam už strašne dlho, tak strašne sa mi to ľúbi či už na nápojoch alebo dezertoch :) Bohužial u nás to nemajú :/ Teším sa už na tvoje výtvory :) Waflovač máme podobný, ale vôbec ho nepoužívame lebo to trvá dlho. Zatiaľ si prichystám radšej palacinky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, mě ty wafle moc netrvaly, snad 2-3 minutky se to dělá :)

      Vymazat
    2. hej? tak potom neviem, lebo my ked ich robíme, tak musím pridŕžať hornú časť waflovača, lebo dosť naberú na objeme a na tom našom nie je taká vec čím by som to zacvakla, takže to musím držať a čakať. Asi to bude potom v tom, že akú zmes urobím, lebo 2-3 minutky sú v pohode :)

      Vymazat
  12. ta sojova sekana ♥
    jinak ja si dneska konecne po dlouhe dobe koupila stoprocentni arasidove maslo, tak jsem nadsena, hlavne tou konzistenci, protoze nehrozi, ze bych to cele vyjedla lzici jako ostatni masla :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ze zeleninových omáček k jídlu, příloze, jen tak na chleba atp. mohu doporučit Ajvar. není uplně lehko sehnatelný, ale je to moc dobré a lze ho i případně uvařit doma - na internetu návody jsou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už jsem o něm dost slyšela. Budu ho muset někde sehnat...nebo zkusím vyrobit no :)

      Vymazat
  14. Ta sojová sekaná vypadá super, kolik vůbec stála a kolik jí je? :) A jinak, tu hrašku bych chtěla moc zkusit a nakládanou zeleninu sice doma kupujeme, ale moc nemusím ty kupované nálevy... To si raději den předem udělám mrkvovo-zelnej salát i s nálevem, do dalšího dne to výrazně změkne a mně to chutná mnohem víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No stála asi kolem 50Kč, ale je jí tam přes 300g, takže to mi výjde minimálně na 3 obědy :)

      Vymazat
  15. waflovač bych brala hned, je to teď najednou děsnej trend ^^

    OdpovědětVymazat
  16. Na tu sekanou jsem vážně zvědavá. nedávno jsem ji ohlížela i ve zdravé výživě, tak snad v neděli zrecenzuješ :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, prosím te kolik stalo to musli? :-) díky za odpověď. Jsem tvá velká fanynka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musli stálo 111Kč. Je to celkem pálka, ale běžně stojí i 140Kč :)

      Vymazat
    2. V akci ve Sparu nebo Tescu bývá i za 70,-
      Bez akce tamtéž za 110-120,- Kč (normální cena).
      Takže jsi mi ušetřila výlet do Albertu. To není bohužel žádná sleva :/

      Vymazat
  18. ten waflovač ti závidím ! už niekoľko týždňov sa odhodlávam nejaký kúpiť, ale stále neviem aký :D
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  19. Tyjo, uzený tempeh jsem nikdy neměla, to musím napravit..Většina z těch věcí jsou pro mě novinky..třeba taková SABA..
    Flapjacky mám moc ráda!
    ...ale cože? Jordans musli je v akci???? To abych tam okamžitě zašla, protože to s tím pekanem a javorovým sirupem je prostě nejvíc nejlepší! Můžu se zeptat, za kolik je?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za 111Kč. Pořád dost, ale i tak méně, než klasicky :D

      Vymazat
    2. Složení: Celozrnné obiloviny Conservation Grade (55%) (ovesné vločky, ječmenné vločky, ovesná mouka), surový třtinový cukr, kousky hořké čokolády (10%) (kakao 70% minimum) (kakaová hmota, cukr, kakaové máslo, emulgátor (sójový lecitin), vanilkové aroma), rostlinný olej (řepkový olej, palmový olej), rýžová mouka, sušený kokos, pražené sekané oříšky, vanilkové aroma. ... škoda že obsahují ten palmový olej :( myslíš že i tak by se to dalo jíst, když chci zhubnout?? díky za odpoved :-)

      Vymazat
    3. To je škoda no, ale nebude ho tam zas taková kupa :)
      A já ho jím a hubnu ;)

      Vymazat
  20. Pro to müsli si musím zajít :D už dlouho si chci ke kaši přisypat nějaké dobré müsli a žádné nemám :D a navíc 70% čokoláda, to je něco pro mě ;)
    Děkuju za tip ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Moni, já jak viděla Flapjack zrovna od této firmy, uplně mi zabušilo srdce :DDDDDDd Jsou NEJLEPŠÍ!!! Já miluju ty pekanové... bože... jsou geniální :)) A fakticky zasytí, z toho mám radost :)

    OdpovědětVymazat
  22. Jedinou věc, kterou jsem z dnešního článku někdy jedla, je nakládaná zelenina..:D shame on me.

    OdpovědětVymazat
  23. o Jordans som ešte nepočula. Ak nájdem, určite vyskúšam. Ďakujem za tipy :)

    OdpovědětVymazat
  24. O Tempehu už dlouho přemýšlím, že ho vyzkouším. Miluju Tofu a po přečtení mnoha různých článku atd. jsem si řekla, že vyzkouším něco nového.
    Děkuji za typ ;)

    OdpovědětVymazat
  25. Kdyz me ty flapjacky prijdou desne sladky, co ctu etikety tak sem si to bohuzel nekoupila, ta sacharidova pecka je masakr.... a btw presne takovou zasobu z M&S jsem si dovezla o vikendu taky :)

    OdpovědětVymazat
  26. Jordans musli v albertu?! :O asi hypermarket co? :(

    OdpovědětVymazat
  27. Mnam, samy dobroty :) skoda, ze neni tempeh levnejsi, jedla bych ho porad :) Matcha caje muzes schovat do nejake souteze, pro me by to byla skvela vyhra, moc ho chci zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  28. flapjacky ze zdravé výživy si také někdy kupuji, ale nic se nevyrovná vanilkové chalvě!:-) jinak tempeh mám ráda, ale pořád mi asi víc chutná tofu

    OdpovědětVymazat
  29. marshmallow mi nikdy moc nejelo (holt sladký no), ale vypadá to rozkošně. ten tempeh jsem měla, ale já moc nemusím luštěniny.

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj, jaké má nutriční složení ten flapjack, asi nejvíce sacharidů že? Jsou tam i bílkoviny?
    Jinak i já mám ráda různé alternativy masa, ale nejvíc u mě vedou asi šmakounovy nudle, i když i tento tempeh vypadá lákavě, zatím jsem ho ale nezkoušela.. musím to napravit :D A co ty, také jíš někdy šmakouna?
    To PB z Marks-Spencera mám doma už asi půl roku ale nějak jsem neměla tu příležitost ho otevřít, pořád ještě dojídám ty z Lidlu a kilové kbelíky od ASA..
    Waflovač jsem sice propásla, ale mamka mi slíbila že k narozkám ho určitě dostanu, i když to asi vájde dráž než z toho Lidlu, no.. ale už se těším :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je složení cca: http://www.kaloricketabulky.cz/flapjack-kesu-kokos-wholebake/

      Vymazat
  31. Taky jsem se s tempehem napoprvé moc neskamarádila, ale co jsem ho ochutnala v obležené bagetce ze zdravé výživy, vážně jsem si ho oblíbila. :)
    Flapjack jsem měla jen jednou, byl na mě moc sladký, ale možná dám šanci domácímu. :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)