úterý 11. března 2014

Celodenní jídelníčky II.

 Už minule jsem slibovala, že tuto rubriku budu obohacovat nyní častěji a stejně tak i činím. Přecejen vám to dá jasnější představu, jak mám třeba jídla během dne poskládaná než když vidíte jenom souhrn fotek ve Food Inspiration. Taky se ráda mrknu na jídelníčky jiných, když je příležitost. A třeba vás to v něčem i inspiruje :) Dnes vám sem přidám nějaký ten klasický den, ale i den s vyšším příjmem sacharidů a den odlehčenější. Nemám totiž stanoveny žádný přesný režim, který bych dodržovala a ráda to trochu střídám podle potřeby. Něčeho se víceméně držím, ale během týdne i jeden den třeba uberu nebo přidám. Není to pak stereotypní a i tělo na to reaguje lépe :)



ÚTERÝ 25.2.2014 (klasický den)
obdobně to vypadá většinu týdne

SN: ovesná kaše z 80g vloček, 10g kakaa, 1/2 odměrky proteinu s kokosem, jahodami a sušenými morušemi
O: pečené brambory, steak z tuňáka, zelenina, avokádový dip
SV: po cvičení protein
SV: 2pl. semínkového chleba, tvarůžky, šunka, zelenina
V: brokolice, žampiony, kuřecí maso
V2: tvaroh s kokosovým mlékem, ořechy, karob



ČTVRTEK 27.2.2014 (více sacharidů) 
zařazuji max 1-2x týdně, porce se taky ještě často různí

SN: ovesná kaše ze 120g vloček, 1/2 odměrky proteinu, kakao, kousek banánu, lesní ovoce, 15g arašídové máslo
SV: 4 rýžové chlebíčky, tofu pomazánka, zelenina
O: čočková sekaná s tofu, pečené brambory a batáty
SV: jogurt se semínkovým sypaným müsli, lesní ovoce, mandlové máslo
V: 60g kuskus, cuketa, hrášek, kukuřice, sušená rajčata, camembert light




PÁTEK 28.2.2014 (minimum sacharidů)
takový dávám jen občas a spíše jednou za 1-2 týdny

SN: 3 míchaná vajíčka, šunka, zelenina
SV: po cvičení protein
O: brokolice, žampiony, kuřecí maso
V: zeleninový salát s tvarůžkami
V2: tvaroh se zakysanou smetanou, ořechy, karob


Úmyslně zde dávám starší jídelníčky, protože nechci přidávat foto z tohoto týdne, které se teprv objeví v neděli
v klasické rubrice. Tak abyste nepřišli třeba o překvápko a bylo v neděli na co koukat! ;)

53 komentářů :

  1. Pěkné Mončí, ale 120g vloček bych teda tlačila asi dlouho - dostala jsem chuť a snídaní z těch tvých fotek zas... :D. Prosímtě, kolik máš CCA B za den? Díky moc Marri

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To do mě to padlo vcelku v klidu - holt to asi tělo samo chtělo :D
      Bílkovin tak cca 100-120g :)

      Vymazat
  2. Taky se ráda mrknu na něčí jídelníčky. Už jen pro inspiraci. :))
    Jak vidím ty vločky, tak bych si zas dala snídani. Už ať je zítřek! :D
    Tvarůžky jsem pěkně dlouho neměla. Svým způsobem mi chybí, ale na druhou stranu, od té doby, co už málo solím a ještě míň jídlo kořením, tak jsou na mě příliš slané.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty brďo to jsou porce, já si nedovedu představit, že se do mě vejde 120g vloček :D ale přijde mi, že ses zase trochu vrátila ke klasickému složení a jsem ráda, že se cítíš dobře :))

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, vidím, že jsi začala s lehkým cyklováním sacharidů. :) Jak dlouho už takhle "cykluješ":) a vidíš změny, co se týče úbytku tuků? ... Já mám těch zatracených posledních pár kilo, jídelníček zvládnutý a o pravidelný pohyb se taky snažím, ale tělo už si na to asi zvyklo a těch pár kilo se nechce pustit. :/ Tak přemýšlím, jak rozpumpovat spalování a že by to chtělo asi nějaké "šoky" pro tělo... A díky moc za inspiraci, tvoje jídla mě baví :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělala jsem to tk začátkem ledna a i potom jsem to vlastně takhle trošku střídala. Víceméně jsem snad nikdy neměla žádný pevný režim, kde by bylo několik týdnů úplně stejných ;) Teď jen více pracuji s těmi sacharidy a úbytky na váze taky jsou ;) Podle mě to určitě může pomoci, prot tělo je to změna a mohlo by na něco takového reagovat ;)

      Vymazat
  5. Jéééj Moni, ja sa stravujem veľmi podobne :) Strašne dlhý čas som jedla stále rovnako, prakticky to isté jedlo každý deň aj množstvo aj všetko, ale pred týždnom som prešla na iný režim, že zvyšujem každý deň množstvo sacharidov o približne 50gr a vyhovuje mi to omnoho viacej, dokonca aj váha sa konečne po 3 rokoch pohla. Ja vždy začínam týždeň s dňom aký si popísala s minimom sacharidov a zakončujem ho takým čo si popísala s viacej sacharidmi. Ale premýšlala som už aj nad striedaním, že jeden deň málo druhý zas vela, takže uvidíme :) Teším sa, že si pridala túto rubriku :)

    OdpovědětVymazat
  6. Máš to moc hezké (jen ten den s minimem sacharidů bych trpěla:D), a nejvíc se mi samozřejmě líbí kuskus v nesmrtelném provedení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ten den většinou ještě nacpaná z předchozího dne (který bývá vyšší) že to zvládám s radostí :D

      Vymazat
  7. Musíš mít ohromný výdej, já sníst takového jídla, tak jsem jako kulička, ale je to tím, že mám mnohem, mnohem méně pohybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě Monča nejí zas tak moc.. koukni na nějaké starší jídelníčky, tam jedla více.. teď to je podle mě tak akorát a nemyslím že bys byla kulička kdybys jedla podobně.. :-)

      Vymazat
  8. Na trenérku ukázkové jídelníčky!:)
    O cyklování čtu pořád víc a víc..ale asi se budu držet klasiky: jak si tělo řekne..Teď jsem celkem spokojená, tak to nějak extrémně neřeším:)

    OdpovědětVymazat
  9. Ovesná kaše ze 120g vloček...jednou si takovou udělám a budu ten nejšťastnější člověk na světě :D :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na co čekat, když by ti to udělalo takovou radost? ;)

      Vymazat
  10. Mončo, ty neděláš kaši z mléka, že? A jak ji prosím tě tedy přesně připravuješ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď už nedělám. Dám vařit vodu a jakmile vře, tak tam nasypu vločky (většinou ještě se skořicí, někdy chia semínky, lněnými semínky, kakaem...) krátsce povařím, než to zhoustne, případně přiliju trochu vody. Fakt to pak vařím jen asi minutku :) Poté to vypnu a zamíchám tam 1/2 odměrky vanilkového proteinu - na ochucení a oslazení. A dle potřeby kdyžtak zase ještě vodu, pokud je to moc husté.

      Vymazat
  11. Ach jo, jak jen to děláš, že máš tak málo za den živočišných produktů jako jsou mléčné výrobky! Sakryš, musím s tím taky trochu něco dělat! :D Jinak opět krása krása! A těch 120g vloček- jéééžiš to je sen, dát si to k snídani! Ale do mě se jen tak tak vejde těch 50 co mám :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dříve jsem s tím taky měla dsný problém - všude jsem dávala mlíko, jedla jogurty, cottage, tvarohy. Teď dávám už jen mléko do kávy, tvaroh večer. Cottage si dám jen občas. Jinak jsem mléčné výrobky nahradila třeba vejci, šunkou apod. ;)

      Vymazat
    2. Vejce a šunka jsou také živočišné :-D :-D jogurt má probiotické kultury a určitě by se měl jíst kvuli imunitě i zažívání. Argumentovat tím,že jsou v něm alergeny je k smíchu, když konzumujete chemická aromata v proteinech,chemická náhradní sladidla a celkově nebio potraviny :-)

      Vymazat
  12. Jídla jsou hezká, lákavá, ale i tak mi to nepřijde jako nijak velké množství, osobně sním ještě více a to ani nemám takový výdej jako ty, ale přijde mi, že celkově máš šíleně bílkovin=) beru to teda s ohledem, kolik by člověk měl přijmout, tak mi to přijde hrozně moc, obzvlášt když jíš bez sacharidů=)
    janča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý jsme jiný a jsme jinak zvyklí jíst. Já bych tay zvládla i více, ale ještě chci redukovat a ta poslední kila jdou vždy nejhůř :) Bílkoviny mám okolo 2g/kg - takové množství mi sedí asi nejlíp. Není mi po tom těžko a zároveň mi vyhovují porce :)

      Vymazat
  13. 120g vloček bych nesnědla :D mám co dělat se 60g :D ale jinak hezké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych chtěla mít problém se 60g :D

      Vymazat
  14. hledání toho jak to člověku vyhovuje, je dlouhá cesta :) Jinak nechci rejpat, ale asi máš špatně ty datumy. Jelikož po úterý 25.2. nemůže být pondělí 27.2. a zase úterý 28.2.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jsem se někde sekla, jak jsem to přepisovala, mrknu na to ;)

      Vymazat
  15. Milá Mončo, ani nevíš, jak jsem ráda, že ty zůstáváš u "klasického" zdravého jídelníčku, ne jako B* a Bloss :) Samozřejmě proti tomu nic nemám, hlavně že jsou spokojené.. :) Já si nemyslím, že je to úplně správné, myslím, že sacharidy jsou velice důležité a snažím se bojovat se svým nesmyslným strachem z nich.. :D A,a tak je jasné, že jejich jídelníčky mi teď moc inspirace nepřinesou, a proto Ti moc děkuji :) P.S. ten nízkosacharidový den by mě asi zničil :D Jinak to mám podobné jako ty, nechápu jak někomu můžou stačit na snídani tři lžíce vloček.. já mám krásných 100g, takže zlatá střední cesta.. :D P.SS. Tvůj blog mám moc moc ráda a teď, po těch změnách "kolem" ještě jedno "moc" přidávám ;) Měj se krásně a zítra ráno dobrou chuť, já už se moc těším! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holkám to taky neberu a na jednu stranu se mi to líbí, ale na druhou stranu vím, že bych u toho sama nevydržela. Načasování jídel mi vyhovuje a nevidím důvod, abych to měnila - ani si nemyslím, že by mi to něco nějak zvlášť ovlivnilo. Ale věřím, že některým lidem takováto změna režimu příjde vhod. Kdybych měla nějaký problém, tak to taky zvážím, ale teď by to pro mě byl spíše krok zpět než vpřed :)

      A děkuji za milý komentář. Taky přeji dobrou chut k snídani. Já si tu svou užiju. Mám volno a plánuji zase pro změnu něco speciálnějšího! :)

      Vymazat
  16. To jsou tak krásné, zdravé a clean jídelníčky,až oči přechází :) Opravdu jsou moc hezké, každé jídlo krásně barevné a pestré. Jako trenérka musíš jít lidem příkladem a tímhle to splňuješ úplně na plné čáře :)

    OdpovědětVymazat
  17. Hezká porce těch 120 g vloček! :D Jsem zvědavá, co dalšího Ti tohle mírné cyklování sacharidů případně přinese :)

    OdpovědětVymazat
  18. A kaloricky to vychází jak asi?
    Když máš ten den s vyšším příjmem sacharidu, to je rest day nebo normálně cvičíš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kaloricky to nepočítám. Kdybych to vzala ale orientačně podle živin, tak by to mohlo být často okolo 1800Kcal. Ale jak jsem psala - střídá se to a není to pevně dané ;)

      Den s více sacharidy jsem dávala většinou na rest day, ale párkrát jsem ho dala i v den s nějakým pro mě lehčím cvičením.

      Vymazat
  19. Tahle rubrika se mi začíná líbít.. asi hned na druhém místě po Food Inspiration :D
    Hlavně je super vidět to takhle komplet a také je zajímavé jak střídáš ten příjem sacharidů, jen zatím nevím kdy je lepší mít vyšší příjem a kdy nižší..

    OdpovědětVymazat
  20. Mmm riadne dobré porcie :)! už len na fotkách to vyzerá chutne..

    OdpovědětVymazat
  21. Mončo, krása! A den s vysokým počtem sacharidů ti dělá kolik a naopak den s nízkým?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To fakt nevím, já to vážně nemám přesně spočítané ;)

      Vymazat
  22. Tak to se mi líbí :) Je fajn, jak si s tím dokážeš pohrát a ještě když ti to tak navíc i vyhovuje, paráda :)

    OdpovědětVymazat
  23. Muzu se zeptat, proc se vyhybas mlecnym vyrobkum Moni? A tenhle jidelnicek by se dal povazovat za udrzovaci nebo redukcni? Dekuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám nějaký konkrétní důvod, ale spíš jsem jich měla prostě vždycky strašně moc. A dost jsem taky četla o tom, že to není úplně ideální. Navíc bílkoviny najdu i v mnohem kvalitnějších zdrojích a v mléčných výrobcích je i dost cukru :) Ovšem tvaroh jím stále, do kávy dávám mléko a občas si i nějaký ten jogurt nebo cottage dám :)

      Tento jídelníček je pro mě redukční, ovšem pro jiného by to mohlo být na redukci klidně málo nebo moc - každý jsme jiný ;)

      Vymazat
  24. ahoj Moničko, mně pořád vrtá hlavou ta gramáž.. já snídám 20 - 30g vloček.. mysliš, že bych teda mohla přidat, i když chci zhubnout? všude čtu, že všichni jí těch vloček víc :D díky za odpověd :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží, co k těm vločkám jíš, jak jíš přes den, jaký máš pohyb, věk, váhu.... Ovšem 30g je pořád strašně malinko - to ti dá sotva 20g sacharidů v porci, což je na snídani fakt málo a když už na snídani již takovéhle porce, tak počítám, že i přes den toho jíš spíše méně než bys měla. Určitě se zbytečně neomezuj, ať si nezpomaluješ metabolismus ;)

      Vymazat
    2. děkuju moc za odpověd :-) ja dávám 20-30g vloček a 150g bílého jogurtu, do toho nastrouhám jedno jablko cca 100g a dám si tam chia semínka, skořici, slunečnicové a dýnové semínko, nechám to přes noc odležet a ono to pak hodně nabyde a spoluzacky mi rikaji, ze hodne zeru (anorekticky) tak z toho mam trauma :D

      Vymazat
  25. Všechno to vypadá tak dobře :-) Moc hezké jídelníčky :-) A tu dvoubarevnou kaši bych si dala :-)
    To tak ukázat někomu, kdo tvrdí, že co je zdravé, nemůže být dobré :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Moni, tímhle komentářem bych ti chtěla poděkovat. :) Jsi strašně fajn blogerka, ke které se vždy ráda vracím. Na nic si nehraješ a jsi taková, jaká jsi, což se v této době už moc často nevidí. Máš svůj rozum, a to se mi líbí. Působíš na mě mile a přátelsky. :)
    A jinak, mňam jídelníčky jako vždy. :)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, co je dobré jíst před ranním cvičením? Když snídám v 8 a chodím cvičit v 10? Můžu ovesnou kaši s arašídovým máslem? :-) Co bys doporučila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovolím si odpovědět za autorku - podle mě to je ok.. příjmeš jak sacharidy abys měla energii, tak i kvalitní tuky, které je obecně lepší přijímat spíše před cvičením, než po něm :-)

      Vymazat
    2. děkujuu! :-) hodný anonym:-)

      Vymazat
  28. Tvá jídla vypadají opravdu skvěle :)
    http://chilli-chocolate.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj, mám dotaz, dostalo se ke mně, že mléčné výrobky nejsou dobré při hubnutí a díky tomu, že zahleňují se pomalu hubne. Zdá se mi to jako výmysl, ale přesto se tě musím zeptat. :-) A ještě, je "problém" když jím 3* denně sýr? :-D Děkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někomu mléčné výrobky nemusí vyhovovat, ale pokud s nimi nemáš problém, tak bych ro nějak nehrotila ;) Nemyslím si, že by nějak brzdily hubnutí - vždy jde komplexně o to, co a jak vcelku sníš a jakou k otmu máš aktivitu. Pár mléčných výrobků ti to určitě celkově nezastaví, pokud nejde o nějaké extra rýsování posledních kil. V sýru bych taky problém neviděla - stejně jak jsem napsala, záleží, kolik toho je celkeově. A taky kolik je toho sýru, jaký druh.. ;)

      Vymazat
  30. Děkuju moc za odpověď, jsi hodná! :-) Doufám, že mi ještě odepíšeš.. k svačině si dám cottage a zeleninu, k obědu kuskus s 30% sýrem většinou 50 g a k večeři třeba knackebroty a 40-50 g 30% sýru, někdy jím i 20%. Ještě bych se chtěla zeptat, jak je to s cukry v jogurtech, mléku a zelenině? Hubnu a zajímá mě celková gramáž cukrů na den, kolik to tak může být, když hubnu? Počítám si B, S, T a cukry mi vycházejí tak kolem 30-40 g, není to moc? Mám to právě pouze ze zeleniny, mléka, jogurtu nebo kusu ovoce na snídani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě je to v pohodě, ale nevidím důvod, proč si nedat na oběd třeba maso nebo nějakou jinou bílkovinu a večer to taky obměňovat třeba se šunkou, vejci apod. Přece nemusíš jíst každý den to samé :)

      A ty cukr myslíš jako jen jednoduché cukry nebo celkově sacharidy. Protože kdyby to byly celkově sacharidy, tak je to teda sakra málo! (stačilo by to jen v případě, že bys držela nějakou ketogenní dietu s extra velkým příjmem tuků)

      Vymazat
    2. Já právě mívám maso spíše přes víkend:) a s vajíčky taky docela bojuji, abych pravdu řekla, trenérka mi říká, že 1 vajíčko je Ok, ale 2 už jsou příliš, tak si je raději nedávám:-D a ty cukry jsem myslela jednoduché, celkových sacharidů mám samozřejmě více:-) děkuju Ti. :-)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)